Athikez Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har nettopp sett på(testet) nye Tatung 32". Tenker da på nye V32MAAK-ET mot V32MCAK-E01. Hovedforskjeller er: - Kontrast: 1500:1 vs 1200:1 - Responstid: 6.5ms vs 8ms Merket at svartnivået var bedre, virker som bakbelysningen på Tatungen er forbedret. Får mer farge selv om svartnivået holder seg stabilt. Utsende er også litt forandret, den har litt mer blankere overflate rundt kanten. Testet den faktis på Elkjøp i Trondheim på Leangen =) Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har akkurat fått denne tven Tatung V32MCAK, men fjernkontrolleren virker ikke. Har nye batteri og dem er satt riktig i. Kontrollene på siden av tven virker. Noen som vet hva som kan være galt? Vil helst slippe å sende den tilbake. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har du fjernet all plasten som TV-en var innpakket i, eller kan det være noe som dekker til øyet som ser signalene fra fjernkontrollen? Og selvsagt ingenting som hindrer fri sikt mellom deg og TV-en? Det er så vidt jeg vet ingen muligheter for å skru av og på fjernkontrollen eller mottaket av signalene fra den på TV-en, så det er ikke annet du kan gjøre enn å sjekke batteriene en gang til, knskje også dra ut kontakten og starte opp TV-en igjen etter noen minutter og se om det hjelper. Om dette ikke hjelper ringer du de som solgte den og reklamerer. De vil kanskje henvise deg til A Novo, som Tatung har serviceavtale med, og disse skal dersom du har en TV som er 'dead on arrival' hente og bytte TV og/eller fjernkontroll hjemme hos deg, så du slipper bryderiet med å selv sende den inn. http://tatung.no/supportogservice.html http://tatung.no/files/Tatung%20Servicebeskrivelse.pdf Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Har du fjernet all plasten som TV-en var innpakket i, eller kan det være noe som dekker til øyet som ser signalene fra fjernkontrollen? Og selvsagt ingenting som hindrer fri sikt mellom deg og TV-en? Det er så vidt jeg vet ingen muligheter for å skru av og på fjernkontrollen eller mottaket av signalene fra den på TV-en, så det er ikke annet du kan gjøre enn å sjekke batteriene en gang til, knskje også dra ut kontakten og starte opp TV-en igjen etter noen minutter og se om det hjelper. Om dette ikke hjelper ringer du de som solgte den og reklamerer. De vil kanskje henvise deg til A Novo, som Tatung har serviceavtale med, og disse skal dersom du har en TV som er 'dead on arrival' hente og bytte TV og/eller fjernkontroll hjemme hos deg, så du slipper bryderiet med å selv sende den inn. http://tatung.no/supportogservice.html http://tatung.no/files/Tatung%20Servicebeskrivelse.pdf Anovo skulle sende ny fjernkontrol. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Bra, håper du får den fort, og at feilen lå i selve fjernkontrollen, så det ikke går mange dager før du får orden på dette. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ok, jeg trenger litt hjelp nå. Har nå byttet pc som er tilkoblet MCAAK så nå får den digitalt signal gjennom HDMI. Men får ikke oppløsningen høyere enn 1280*720. Har jo fulgt litt med i denne tråden så jeg tenke at "jaja, er vel bare å oppdatere EDID". Men neida, når jeg går inn i powerstrip og velger update EDID så får jeg opp en feilmelding som sier "A valid EEPROM was not found". Hva er det jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ok, jeg trenger litt hjelp nå. Har nå byttet pc som er tilkoblet MCAAK så nå får den digitalt signal gjennom HDMI. Men får ikke oppløsningen høyere enn 1280*720. Har jo fulgt litt med i denne tråden så jeg tenke at "jaja, er vel bare å oppdatere EDID". Men neida, når jeg går inn i powerstrip og velger update EDID så får jeg opp en feilmelding som sier "A valid EEPROM was not found". Hva er det jeg gjør feil? Du må koble til med VEGA kabel for å oppdatere EDID.. Ikke HDMI.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Åååh, okey. Da skal jeg prøve det EDIT: Det hjalp ikke, får opp samme feilmeldingen. Endret 18. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Er det fortsatt umulig å få 720p gjennom HDMI med Xbox 360 på MCHK? Løser det seg ved å oppgradere EDID? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ok, jeg har nå offisielt gitt opp HDMI på denne tv'en. Så nå er det VGA for alle penga, men da dukker det selvfølgelig opp ett nytt problem. Hvordan få lyd over? Har prøvd med Jack fra pc'en til RCA, men jeg får da ingen lyd? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ok, jeg har nå offisielt gitt opp HDMI på denne tv'en. Så nå er det VGA for alle penga, men da dukker det selvfølgelig opp ett nytt problem. Hvordan få lyd over? Har prøvd med Jack fra pc'en til RCA, men jeg får da ingen lyd? Du bruker selvsagt jack til jack, du ser et høl like ved siden av VGA-kontakten på TV. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Har ikke jack til jack ledning. EDIT: Jeg fiksa det. Fant et adapter med to innganger som gikk til en utgang Endret 18. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har nettopp sett på(testet) nye Tatung 32".Tenker da på nye V32MAAK-ET mot V32MCAK-E01. Hovedforskjeller er: - Kontrast: 1500:1 vs 1200:1 - Responstid: 6.5ms vs 8ms Merket at svartnivået var bedre, virker som bakbelysningen på Tatungen er forbedret. Får mer farge selv om svartnivået holder seg stabilt. Utsende er også litt forandret, den har litt mer blankere overflate rundt kanten. Testet den faktis på Elkjøp i Trondheim på Leangen =) Hva syns du ellers om tv`n da? Lurte på om jeg kanskje skal kjøpe en slik. Hva var prisen der? Lenke til kommentar
sju4sju Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Er det fortsatt umulig å få 720p gjennom HDMI med Xbox 360 på MCHK? Løser det seg ved å oppgradere EDID? -Jeg mailet anovo en gang angående dette problemet da jeg eide 32"MHCK, de sa det var hovedkortet som måtte byttes. Er det noen som vet om 32"MCAK funker bra med 720p over HDMI på XBOX 360? Vurderer å kjøpe denne som en spill-tv på gjesterommet.. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har nettopp sett på(testet) nye Tatung 32".Tenker da på nye V32MAAK-ET mot V32MCAK-E01. Hovedforskjeller er: - Kontrast: 1500:1 vs 1200:1 - Responstid: 6.5ms vs 8ms Merket at svartnivået var bedre, virker som bakbelysningen på Tatungen er forbedret. Får mer farge selv om svartnivået holder seg stabilt. Utsende er også litt forandret, den har litt mer blankere overflate rundt kanten. Testet den faktis på Elkjøp i Trondheim på Leangen =) Hva syns du ellers om tv`n da? Lurte på om jeg kanskje skal kjøpe en slik. Hva var prisen der? Den koster 4495kr på Elkjøp Leangen. Ganske bra tilbud når det gjelder butikk osv.. 30 dagers returrett og prisgaranti er det ganske god tilbud ifra Elkjøp =) Service jeg har hatt på Elkjøp på Leangen har alltid vært bra Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Nå har bildet begynt å flimre på samtlige vga instillinger. Jeg kom borti den helvettes auto-adjust saken da jeg skulle stille på noe. Etter det måtte jeg surre ganske lenge for å finne en instilling som gjorde at jeg fikk bilde over hele skjermen, men nå flimrer det på samtlige oppløsninger via vga. Det er ikke så ekstremt synlig når man ser på film, men når man kun ser på bakgrunnen kan man se at hele bildet hopper litt, samt en del støy i bildet. Dette har også skjedd før etter jeg trykket auto-adjust ved en feil og skulle finne tilbake til gode instillinger. Men da sluttet det av seg selv, eller så hadde jeg flaks ved å finne en instilling som ikke ga flimmer. Noen som har peiling på hva det kan være? Er neppe kabel, eller hardwareproblem da alt funket fint før jeg måtte rote meg frem til riktige instillinger for å få bilde.... Lenke til kommentar
Mixit Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 God kveld/natt Jeg ser det er mye snakk om dette med 1:1 pixelmapping i denne tråden. Jeg har koblet opp min stasjonære pc til flatskjermen min og vil selvfølgelig ha best mulig bilde. Skjermen er en Viewpia LC32IE22 lcd TV og skjermkortet i datamaskinen er et ATI Radeon x300. Datamaskinen og skjermen er et par år gamle og ikke av nyeste sort, men jeg mener å ha lest en plass at 1:1 pixelmapping lar seg gjøre på denne skjermen. Jeg har lest litt i denne tråden og prøvd å forstå dette med 1:1 pixelmapping, Powerstrip og alt dette, men jeg må ærlig innrømme at dette er utenfor mitt felt. Jeg får det i hverfall ikke til. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Feil tråd å spørre om dette i. Enten så bør du lage en ny tråd eller så bør du spørre i Tråden om 1:1 pixelmapping tråden. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvorfor kjøper dere heller ikke ikke den Teco tv'en som er nesten 1000kr billigere? Har hørt at den er bedre enn tatungen også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369945 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Teco kan godt være et bra alternativ. Men, det har bare vært på markedet i Norge en måned eller to, mens Tatung har vært her et par år. Og fått gode tester/omtaler og mange fornøyde kunder. Og, man kan se dem før man kjøper, og kjøpe over disk, bl.a. hos Datakjeden. Hvilken som er best Tatung og Teco vet jeg ikke, da jeg ennå ikke har sett Teco live. Men de tekniske dataene er svært like, mye tyder på at Teco kjøper LCD-panelene fra Tatung. (Tatung er en av verdens største leverandører LCD-paneler til andre merker, og produserer også hele skjermer for andre, Jeg er 99% sikker på de har laget Dell-PC-skjermen jeg har på kontoret.) Så hvilken som da er best av Teco og Tatung, vil komme an på hvem av dem som har best software, best komponenter i tillegg til panelene, skrur dem best sammen, har best kvalitetskontroll, og best service dersom man trenger å reklamere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå