^fmj Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Jojo, men det jeg lurer på er om man kobler opp med en DVI til HDMI kabel. Kan man da få problemet med at man ikke får lyd selv med en lydkabel tilkoblet. Siden en minijack/rød-hvit RCA kabel bare ser ut til å fungere med s-video. Og en minijack/minijack kabel muligens bare fungerer med en VGA kabel. Kanskje HDMI inngangen bare er ment til HDMI-HDMI som også overfører lyd. Ergo, med en DVI til HDMI som ikke overfører lyd så oppstår det et problem med å få med lyd. Jeg lurer fordi jeg vet ikke om jeg skal kjøpe en VGA eller en DVI til HDMI kabel til pc oppkobling. DVI-HDMI skal gi best bilde men må få avklart om det overnevnte problemet kan oppstå før jeg kjøper. Noen som vet med sikkerhet eller har testet selv? 9027055[/snapback] Gå for DVI til HDMI, du får jo garantert lyd på et vis. I tillegg så kan du spille av ordentlig HD (om tven din støtter det da). Det står jo også "PC audio in" bakpå tven, da vil det jo være veldig underlig om en vanlig lydkabel ikke fungerer. Endret 8. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Et problem for meg er at jeg hadde planlagt å bruke LCD-skjerm med 1280*1024 og TV 1366 * 720. (TV til å se film mm fra PC) Uansett så ser dette ikke ut til å gå. :!: Mulig at en CRT-skjerm og DVI til VGA adapter er løsningen for å kunne bruke både TV og PC samtidig? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Lurer litt på hvor mange som har kjøpt seg Tatung 32" etter å ha lest i denne tråden.Jeg er en av dem. 9022885[/snapback] Jeg kommer straks til å bli en av dem Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Lurer litt på hvor mange som har kjøpt seg Tatung 32" etter å ha lest i denne tråden.Jeg er en av dem. 9022885[/snapback] Jeg kommer straks til å bli en av dem 9029116[/snapback] me2 Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Lurer litt på hvor mange som har kjøpt seg Tatung 32" etter å ha lest i denne tråden.Jeg er en av dem. 9022885[/snapback] Jeg kommer straks til å bli en av dem 9029116[/snapback] me2 9029291[/snapback] og meg.. ..i neste uke engang. Kjøpte meg også denne: Vogel VFW 432 og to av denne Vogel TVA2045 for å få TV'en og stereoanlegget opp fra gulvet utenfor rekkevidden av klåfingrete småbarn.. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Fekk akkuratt svar frå Tatung angående det Norske Digitale Bakkenettet. Dei kom til å komme med modeller med innebygget MPEG4 tuner, men dagens modeller kan ikkje oppgraderes. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Etter litt startvansker er jeg kvitt de verste problemene. Jeg vet ikke helt hvorfor, men den ekstreme støyen jeg opplevde har jeg ikke sett siden jeg justerte TV-en litt, og mye bedre bilde ble det også. Jeg er likevel litt bekymret for at problemet kan være et symptom på at noe ikke er helt som det skal. Er det noen andre som har hatt ekstrem støy som ga seg etter noe justering? I morgen prøver jeg å tilbakestille fjernsynet til fabrikkinnstillinger for å se om det skjer igjen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Etter litt startvansker er jeg kvitt de verste problemene. Jeg vet ikke helt hvorfor, men den ekstreme støyen jeg opplevde har jeg ikke sett siden jeg justerte TV-en litt, og mye bedre bilde ble det også. Jeg er likevel litt bekymret for at problemet kan være et symptom på at noe ikke er helt som det skal. Er det noen andre som har hatt ekstrem støy som ga seg etter noe justering? I morgen prøver jeg å tilbakestille fjernsynet til fabrikkinnstillinger for å se om det skjer igjen. 9033036[/snapback] Hvilke innstillinger bruker du nå? Har prøvd meg litt frem og tilbake, men ikke funnet det ultimate enda. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Gå for DVI til HDMI, du får jo garantert lyd på et vis. I tillegg så kan du spille av ordentlig HD (om tven din støtter det da). Det står jo også "PC audio in" bakpå tven, da vil det jo være veldig underlig om en vanlig lydkabel ikke fungerer. 9027090[/snapback] Joda, det burde funke men vil være helt sikker før jeg kjøper. Så jeg spør igjen: Er det noen som har testet en DVI til HDMI kabel + lydkabel med denne tven? ? Og hvordan funket det? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Etter litt startvansker er jeg kvitt de verste problemene. Jeg vet ikke helt hvorfor, men den ekstreme støyen jeg opplevde har jeg ikke sett siden jeg justerte TV-en litt, og mye bedre bilde ble det også. Jeg er likevel litt bekymret for at problemet kan være et symptom på at noe ikke er helt som det skal. Er det noen andre som har hatt ekstrem støy som ga seg etter noe justering? I morgen prøver jeg å tilbakestille fjernsynet til fabrikkinnstillinger for å se om det skjer igjen. 9033036[/snapback] Hvilke innstillinger bruker du nå? Har prøvd meg litt frem og tilbake, men ikke funnet det ultimate enda. 9034250[/snapback] Det har sikkert ikke jeg heller, men på scart bruker jeg baklys 0 kontrast 50 lysstyrke 25 farge 27 skarphet 0 støyred av Brukte denne bruksanvisningen for å komme frem til innstillingene: http://reviews.cnet.com/4520-11249_7-5582255-1.html EDIT: Det henger en sparepære i taket, det er altså ikke kjempelyst her. Endret 9. juli 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Syntes fargene var alt for skarpe, så jeg stilte R G B til ca -8. (hver enkelt farge) Ble mye bedre bilde synes jeg. Ellers bruker jeg de innstillingene som er nevnt i starten på denne tråden (på side 7 eller noe sånt) Meget godt fornøyd med TV`n. Lenke til kommentar
toygard Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvor er det dere bestiller fra egentlig? Er ikke så mange butikker som har tv'en på lager nå. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvor er det dere bestiller fra egentlig? Er ikke så mange butikker som har tv'en på lager nå. 9039606[/snapback] Tror de aller fleste her bestillte på komplett.no, de hadde supertilbud på en variant at TVen forrige uke. Nå koster den vel 4500 tror jeg (den sorte varianten, uten et par unødvendige funksjoner). Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvor er det dere bestiller fra egentlig? Er ikke så mange butikker som har tv'en på lager nå. 9039606[/snapback] Tror de aller fleste her bestillte på komplett.no, de hadde supertilbud på en variant at TVen forrige uke. Nå koster den vel 4500 tror jeg (den sorte varianten, uten et par unødvendige funksjoner). 9040073[/snapback] evt datakjeden eller mpx. det er noen butikker som har den på lager sjekk prisguide. Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hvor er det dere bestiller fra egentlig? Er ikke så mange butikker som har tv'en på lager nå. 9039606[/snapback] Jeg bestilte fra Netshop for noen uker siden. Fikk min igår (etter å ha avbestilt et produkt på samme ordre som de hadde ubekreftet leveringstid på) Kjøpte min på "ukens tilbud" til ca 4000,- Måtte endel justeringer til før bildet ble bra ja.. Men er kjempefornøyd med DVD via Component-inngangen. Har en Pioneer DV-370. Tegnefilmen "Cars"/"Biler" blir bare enda bedre iforhold til min gamle billedrørs-skjerm.. Lenke til kommentar
Laxaa Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har skummet litt igjennom denne tråden, og det ser ut som at dette kan bli min nye TV(har planer om å investyere i en TV i slutten av august/begynnelsen av September), men jeg lurer på en ting som jeg ikke har fått skikkelig svar på etter å ha lest dette. Hvordan er TV'en med Wii på komponent? Leste at kompositt og Scart så ille ut på SD konsollene, og fikk et inntrykk av at ikke mange hadde testet dem via. komponent. Er bildet akseptabelt? Lenke til kommentar
Intercom Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg vurderer å bestille canal+ sport fra Get, og da må jeg ha digital dekoder som jeg får når jeg bestiller. Vil dette ha noe å si for kvaliteten på bildet på denne tven? (har fra før analog kabeltv fra Get) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Har skummet litt igjennom denne tråden, og det ser ut som at dette kan bli min nye TV(har planer om å investyere i en TV i slutten av august/begynnelsen av September), men jeg lurer på en ting som jeg ikke har fått skikkelig svar på etter å ha lest dette. Hvordan er TV'en med Wii på komponent? Leste at kompositt og Scart så ille ut på SD konsollene, og fikk et inntrykk av at ikke mange hadde testet dem via. komponent. Er bildet akseptabelt? 9044331[/snapback] Wii med scart ser i hvert fall helt humlepung ut, men jeg har enda ikke sett et LCD-fjernsyn som gjør dette bra. Lenke til kommentar
Laxaa Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Det som er med Get er vel at dekoderboksen bare har analoge utganger(Scart og kompositt) Det er i alle fall det jeg har lest. Noen som har digitalt Get vet dette sikkert bedre enn meg, men det står ikke noe om det på hjemmesidene deres. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Slik jeg har oppfattet GET er digital-tv-en deres noe tøys, siden signalet ikke går digitalt til TV uansett hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå