Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Jojo, men det jeg lurer på er om man kobler opp med en DVI til HDMI kabel. Kan man da få problemet med at man ikke får lyd selv med en lydkabel tilkoblet. Siden en minijack/rød-hvit RCA kabel bare ser ut til å fungere med s-video. Og en minijack/minijack kabel muligens bare fungerer med en VGA kabel. Kanskje HDMI inngangen bare er ment til HDMI-HDMI som også overfører lyd. Ergo, med en DVI til HDMI som ikke overfører lyd så oppstår det et problem med å få med lyd.

Jeg lurer fordi jeg vet ikke om jeg skal kjøpe en VGA eller en DVI til HDMI kabel til pc oppkobling. DVI-HDMI skal gi best bilde men må få avklart om det overnevnte problemet kan oppstå før jeg kjøper.

Noen som vet med sikkerhet eller har testet selv?

9027055[/snapback]

Gå for DVI til HDMI, du får jo garantert lyd på et vis. I tillegg så kan du spille av ordentlig HD (om tven din støtter det da).

Det står jo også "PC audio in" bakpå tven, da vil det jo være veldig underlig om en vanlig lydkabel ikke fungerer.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på hvor mange som har kjøpt seg Tatung 32" etter å ha lest i denne tråden.

Jeg er en av dem.

9022885[/snapback]

Jeg kommer straks til å bli en av dem :)

9029116[/snapback]

me2 :D

9029291[/snapback]

og meg.. :cool: ..i neste uke engang.

Kjøpte meg også denne:

produkt%5Cvarenr%5C175521.jpg

Vogel VFW 432

og to av denne

175291.jpg

Vogel TVA2045

for å få TV'en og stereoanlegget opp fra gulvet utenfor rekkevidden av klåfingrete småbarn.. :roll:

Lenke til kommentar

Etter litt startvansker er jeg kvitt de verste problemene. Jeg vet ikke helt hvorfor, men den ekstreme støyen jeg opplevde har jeg ikke sett siden jeg justerte TV-en litt, og mye bedre bilde ble det også. Jeg er likevel litt bekymret for at problemet kan være et symptom på at noe ikke er helt som det skal. Er det noen andre som har hatt ekstrem støy som ga seg etter noe justering? I morgen prøver jeg å tilbakestille fjernsynet til fabrikkinnstillinger for å se om det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Etter litt startvansker er jeg kvitt de verste problemene. Jeg vet ikke helt hvorfor, men den ekstreme støyen jeg opplevde har jeg ikke sett siden jeg justerte TV-en litt, og mye bedre bilde ble det også. Jeg er likevel litt bekymret for at problemet kan være et symptom på at noe ikke er helt som det skal. Er det noen andre som har hatt ekstrem støy som ga seg etter noe justering? I morgen prøver jeg å tilbakestille fjernsynet til fabrikkinnstillinger for å se om det skjer igjen.

9033036[/snapback]

Hvilke innstillinger bruker du nå? Har prøvd meg litt frem og tilbake, men ikke funnet det ultimate enda.

Lenke til kommentar
Gå for DVI til HDMI, du får jo garantert lyd på et vis. I tillegg så kan du spille av ordentlig HD (om tven din støtter det da).

Det står jo også "PC audio in" bakpå tven, da vil det jo være veldig underlig om en vanlig lydkabel ikke fungerer.

9027090[/snapback]

Joda, det burde funke men vil være helt sikker før jeg kjøper.

Så jeg spør igjen:

Er det noen som har testet en DVI til HDMI kabel + lydkabel med denne tven? ? Og hvordan funket det?

Lenke til kommentar

9033036[/snapback]

Hvilke innstillinger bruker du nå? Har prøvd meg litt frem og tilbake, men ikke funnet det ultimate enda.

9034250[/snapback]

Det har sikkert ikke jeg heller, men på scart bruker jeg

baklys 0

kontrast 50

lysstyrke 25

farge 27

skarphet 0

støyred av

Brukte denne bruksanvisningen for å komme frem til innstillingene:

http://reviews.cnet.com/4520-11249_7-5582255-1.html

EDIT: Det henger en sparepære i taket, det er altså ikke kjempelyst her.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Syntes fargene var alt for skarpe, så jeg stilte R G B til ca -8.

(hver enkelt farge)

Ble mye bedre bilde synes jeg.

Ellers bruker jeg de innstillingene som er nevnt i starten på denne tråden

(på side 7 eller noe sånt)

Meget godt fornøyd med TV`n.

Lenke til kommentar
Hvor er det dere bestiller fra egentlig? Er ikke så mange butikker som har tv'en på lager nå.

9039606[/snapback]

Tror de aller fleste her bestillte på komplett.no, de hadde supertilbud på en variant at TVen forrige uke. Nå koster den vel 4500 tror jeg (den sorte varianten, uten et par unødvendige funksjoner).

Lenke til kommentar
Hvor er det dere bestiller fra egentlig? Er ikke så mange butikker som har tv'en på lager nå.

9039606[/snapback]

Tror de aller fleste her bestillte på komplett.no, de hadde supertilbud på en variant at TVen forrige uke. Nå koster den vel 4500 tror jeg (den sorte varianten, uten et par unødvendige funksjoner).

9040073[/snapback]

evt datakjeden eller mpx.

det er noen butikker som har den på lager sjekk prisguide.

Lenke til kommentar

9039606[/snapback]

Jeg bestilte fra Netshop for noen uker siden. Fikk min igår (etter å ha avbestilt et produkt på samme ordre som de hadde ubekreftet leveringstid på)

Kjøpte min på "ukens tilbud" til ca 4000,-

Måtte endel justeringer til før bildet ble bra ja.. Men er kjempefornøyd med DVD via Component-inngangen. Har en Pioneer DV-370. Tegnefilmen "Cars"/"Biler" blir bare enda bedre iforhold til min gamle billedrørs-skjerm.. :dribble:

Lenke til kommentar

Har skummet litt igjennom denne tråden, og det ser ut som at dette kan bli min nye TV(har planer om å investyere i en TV i slutten av august/begynnelsen av September), men jeg lurer på en ting som jeg ikke har fått skikkelig svar på etter å ha lest dette. Hvordan er TV'en med Wii på komponent? Leste at kompositt og Scart så ille ut på SD konsollene, og fikk et inntrykk av at ikke mange hadde testet dem via. komponent. Er bildet akseptabelt?

Lenke til kommentar
Har skummet litt igjennom denne tråden, og det ser ut som at dette kan bli min nye TV(har planer om å investyere i en TV i slutten av august/begynnelsen av September), men jeg lurer på en ting som jeg ikke har fått skikkelig svar på etter å ha lest dette. Hvordan er TV'en med Wii på komponent? Leste at kompositt og Scart så ille ut på SD konsollene, og fikk et inntrykk av at ikke mange hadde testet dem via. komponent. Er bildet akseptabelt?

9044331[/snapback]

Wii med scart ser i hvert fall helt humlepung ut, men jeg har enda ikke sett et LCD-fjernsyn som gjør dette bra.

Lenke til kommentar

Det som er med Get er vel at dekoderboksen bare har analoge utganger(Scart og kompositt) Det er i alle fall det jeg har lest. Noen som har digitalt Get vet dette sikkert bedre enn meg, men det står ikke noe om det på hjemmesidene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...