Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Fikk V32MCAK i posten i dag, så da går V32MCHK ned til leieboeren. Synes nesten denne var finere, men eneste grunnet til at jeg ville bytte var den ekstra HDMI-kontakten.

 

Noen som vet hvordan jeg skal få lyd til stereoanlegg nå? Før brukte jeg en scart-adapter med output, men ser ikke noen innstiling for lyd ut på denne tven. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MCAK har vel SPDIF eller hva det nå heter, så du kan få digital hjemmekinolyd ut hvis du ønsker. Ellers er det vel både lyd og bilde både inn og ut i SCART-kontaktene, slik at det bare skulle være å plugge i adapteret, og passe på at bryteren som gjerne er på adapteret står på OUT?

Lenke til kommentar

Det er HDMI-hun-inngangen på V32MCAK? Da er det vel en slik Skjermkabel HDMI-DVI M/M 5 m jeg må kjøpe i tillegg for å få bilde fra macbooken over på tven? (macbooken har minidvi, jeg bruker en mini-dvi-til-dvi-overgang)

 

Det er vel ikke noe problem å kombinere bilde fra hdmi samtidig med lyd gjennom lydinngangen fra 1 x lydinngangen ( RCA phono x 2-inngangene )?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg forstår, dersom du velger HDMI som kilde, så tar den både lyd og bilde fra HDMI. Og da lytter den ikke på lyd fra RCA-kontaktene som er beregnet til bruk sammen med komponent, kompositt og S-video-bildesignal. Korriger meg hvis jeg tar feil, men jeg mener jeg har prøvd det.

 

Jeg vil også anbefale å skaffe Apples mini-DVI til VGA-adapter. PC-tilkobling via VGA med lydtilkobling via egen minijack for PC er godt dokumentert i manualen og anbefalt med oppløsning 1360x768 (1:1 pixelmapping?), mens å koble til datamaskin til HDMI er mer for prøving og feiling på egenhånd.

Lenke til kommentar

Som jeg har lest så har ikke denne TV'en noe lydingang unntatt via Scart. Eller det må jo være AUX ingang når TV'en har VGA inngang.

 

Antar sterkt at vis det er AUX ingang så kan man ikke bruke den som lydkilde når man ser bilde HDMI. TV'en må støtte dette. Jeg knør bare i menyen og får dermed lyd via AUX når jeg ser via HDMI eller VGA ettersom... TV'en min kutter automatisk ut AUX inngangen vis det kommer lyd via HDMI, men man kan overstyre dette vis man vill. Men det er på min tv. Kos dere...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Som jeg har lest så har ikke denne TV'en noe lydingang unntatt via Scart. Eller det må jo være AUX ingang når TV'en har VGA inngang.

Da har du lest feil. Her er i alle fall inn- og utgangene på min V32MCAK. Det er en egen PC AUDIO IN som brukes sammen med VGA (D-SUB)-kontakten ved siden av, samt AV AUDIO IN, som brukes sammen med video-inngangene innrammet i samme boks.

post-140319-1210235425_thumb.jpg

 

Det du tenker på med SCART er sannsynligvis at den mangler rød og hvit RCA stereo lydutgang, den har kun S/PDIF. Derfor er det for noen aktuelt å trikse litt med adapter eller SCART-til-RCA-kabel i en av SCART-kontaktene.

Lenke til kommentar
Vel, er det noen god måte å få lyd og bilde fra macbooken inn på TVen med hdmi eller dvi da? Vil helst unngå vga om mulig.

Har du allerede en V32MCAK? Da ser jeg ingen grunn til å unngå å bruke VGA, dersom det er det produsenten anbefaler, og det gir godt bilde med 1:1 pixelmapping. Jeg har ikke prøvd selv, men jeg har sammenliknet DVD over SCART og HDMI. Begge deler er så perfekt som jeg kan ønske meg, man må ha religiøs tro på at det ene er bedre enn det andre for å se noen forskjell.

 

Om du aller helst vil ha en digitalt tilkoblet skjerm til din Macbook, kanskje du kan vurdere å kjøpe noe annet? Denne for eksempel, fire ganger så dyr, fem ganger så bra som Tatungen og 100 ganger kulere.

 

PS: Det siste ble et litt useriøst dyrt forslag. Det er folk lenger bak i tråden som har fått DVI-til-HDMI for å funke, og om du velger det, kan du med fordel koble eksterne høytalere til lydutgangen på Macboka, og sannsynligvis få bedre lyd.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor rakse komplett.no er til å levere? Jeg la inn en bestilling for 15 minutter siden. Noen som vet om den blir sendt i dag? Isåfall kommer den nok til Oslo i morgen og til meg lørdag?

Bestillte i går kveld, og min ble sendt i dag står det. Litt usikker på når den kommer på døra, men har hørt at det tar ca 2-3 dager etter du bestiller til du får den.

Endret av yekcoh
Lenke til kommentar
PS: Det siste ble et litt useriøst dyrt forslag. Det er folk lenger bak i tråden som har fått DVI-til-HDMI for å funke, og om du velger det, kan du med fordel koble eksterne høytalere til lydutgangen på Macboka, og sannsynligvis få bedre lyd.

 

Takker for svar. OM jeg går for denne løsninga, har du forslag til et bra og billig høytalersett jeg kan kjøpe inn isåfall?

Lenke til kommentar
Spør igjen jeg. Hvordan kan jeg koble V32MCAK til stereoanlegg med AUX?

Med en sånn: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=14818609

SCART-enden plugges i TV, de røde og hvite i stereoen, den gule kan du la henge i løse lufta. Eller tape den så den ikke kommer borti noen andre kontakter.

 

Eller vanlig stereoaudiokabel plus et adapter plassert i ene SCARTen på TV, bryteren stilles på OUT .

 

Om stereoen har SPDIF-konkakt, er det sannsynligvis en sånn du kan bruke.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Det var dette jeg gjorde på min MCHK, men MCAK har så vidt jeg kan se ikke muligheten til å kjøre ut lyd via scart?

Hva, er ikke SCARTkontaktene på MCAK fullkoblet? Har du prøvd, og det virket ikke?

Jeg har ikke prøvd det selv (da jeg tar lyd fra DVD/harddiskopptaker rett til stereoen, å koble det gjennom TV er en omvei), men jeg tror jeg har alt jeg trenger liggende hjemme, så jeg får teste i helga.

 

Jeg tok det for gitt at begge SCARTene hadde lyd og bilde både inn og ut på forskjellige pinner, og at det ikke skal være nødvendig å gjøre noe i oppsettet på TV-en, bare plugge i adapteret og stille bryteren på det på OUT.

Lenke til kommentar

Leste en test hos forbruker,no i dag av Tatung V32MCAK og må si jeg ble nterrisert da jeg så prisen.

Men lurer på et par ting:

1. Jeg har bare analog kabel tv, er denne tven bra på det eller ikke. Tilsammenligning har jeg nå en 21" crt skjerm fra Euroline jeg syns gir bra bilde, vil denne gi betydelig dårligere på analoge signaler?

2. Har den 1:1 pixelmapping?

3. TVen skal brukes til ps3, dvd, blu-ray, analog kabel tv og pc, funker dette bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...