Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Jeg har MCAK, og virker som om at det bare er feil med den.

-Ved høy lyd (over volum 18) på vanlig TV blir det en pipelyd.

-Bildet på vanlig TV har begynt å skurre. Kan gjerne være signalet, men på TV-en i etasjen over er bildet helt fint (bruker akkurat samme der oppe og her).

-Er en liten svart strek i midten, som ikke er ripe.

-Samtidig som bildet på vanlig TV begynte å skurre, blir lyden plutselig lav, også blir det vanlig igjen samtidig som det står "mono".

Håper det er noen som vet hvordan problemene kan fikses, eller hva som forårsaker de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har MCAK, og virker som om at det bare er feil med den.

...

-Bildet på vanlig TV har begynt å skurre. Kan gjerne være signalet, men på TV-en i etasjen over er bildet helt fint (bruker akkurat samme der oppe og her).

...

-Samtidig som bildet på vanlig TV begynte å skurre, blir lyden plutselig lav, også blir det vanlig igjen samtidig som det står "mono".

Dette høres ut som svakt signal. Den kobler om fra stereo til mono når signalet er svakt. Og dersom et signal er splittet på to TV-er, vil det gjerne bli svakt. Lengre kabler gjør også signalet svakt.

Er TV-en i etasjen over nærmere antenna enn Tatungen? (Nærmest antenna, kortest kabel?) Eller er TV-en der bildet ser fint ut en CRT-TV i ikke alt for stor størrelse? (Stor skjerm og LCD viser feil i analoge signaler tydeligere enn "gammeldags" TV).

Når det gjelder strek og pipelyd, sjekk gjerne hva det står om service og helpline på www.tatung.no , der skal du kunne få svar på hvordan feil fikses. (Har ikke prøvd den selv, det meste virker OK på min MCAK).

Lenke til kommentar

Ja, Flatskjermen i etasjen over (to etasjer over faktisk) er rett forsiden av "antenna". Men merkelig at det er nå i det siste dette har begynt å skje, siden det har funket helt fint tidligere.

Det med at lyden piper kan også være signalet, siden det bare skjer på vanlig TV.

Endret av Janerikn
Lenke til kommentar

Har et 8800gt kort med disse inngangene:

2 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI

1 x HDTV-utgang ( på levert kabel )

1 x S-video/komposittutgang

VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) ( med adapter )

får jeg kjørt filmer fra pcen til denne tven med god kvalitet ? har kun sett pcer koblet til tv via S-Video(på de gammle crt tvene) og kvaliteten på det er ikke noe å skryte av.. men aldri vært borti hdmi/dvi/vga til tv.

Kan man evt koble til en dvi til hdmi overgang eller dvi til vga overgang ?

Aldri vært borti dette så vet ikke hvordan dette funker:)

Vurderer å kjøpe denne så kom gjerne med erfaringer av pc koblet til denne tven:)

Lenke til kommentar
Tror faktisk at jeg ville koblet til med VGA istedet da tatung tv'ene ikke støtter 1:1pixelmapping over DVI/HDMI noe den gjør med VGA.

Har selv en bærbar koblet til tv'en og bildet er knallbra.

Får man kjørt hd materiale gjennom VGA ? - mener å ha lest noe om at dette ikke funker, men er ikke sikker :p

Lenke til kommentar
Får man kjørt hd materiale gjennom VGA ? - mener å ha lest noe om at dette ikke funker, men er ikke sikker :p

HD-materiale i seg selv er ikke et problem; men når dette har en eller annen form for kopibeskyttelse sliter du. Google etter HDCP så skjønner du hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Last ned AnyDVD HD, den går rundt HDCP driten.. Jeg fikk beskjed om at displayet ikke støttet HDCP før, men etter jeg lastet ned AnyDVD så har det funket utmerket!

Pr. I dag er veldig lite materiale beskyttet på denne måten, er vel bare noen Blu-ray-titler o.l. Men så snart HD-film blir allemannseie vil nok denne trenden snu. Skader jo ikke å tenke litt fremover :) Vet ikke hvor godt AnyDVD HD fungerer, eller hva slags materiale du spiller av, så blir litt usikkert.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke lyden over nivå 6. Noen som har samme problemet?

Bump. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Etter 126 sider i denne tråden har jeg ikke sett noen andre som har dette problemet, så tviler på det. Kanskje en sperre? Men har ærlig talt ingen idé.

Lenke til kommentar

I går hadde jeg problem med å få stilt lyden under 6 mens jeg så video med gammel-VHS-en koblet til antenneinngangen. Sekunder seinere funket det. Om det skyldtes dårlig kontakt med batteriene i fjernkontrollen som jeg ristet på, eller om det løste seg fordi jeg hadde zappet litt kanaler i mellomtida, vet jeg ikke.

Om man har problemer med at ting ikke skjer når man trykker på fjernkontrollen, er det første man kan teste om TV-en reagerer på trykk på knappene på baksiden. Hvis det virker, er neste steg å skjekke batteriene i fjernkontrollen - sitter de rett i eler har de forskjøvet seg i forhold til kontaktene etter et fall i gulvet, er batteriene utbrukt, og er kontaktflatene både på batteriene og i kontrollen reine?

Ellers er ofte universalløsningen med problemer som plutselig oppstår å skru helt av (om nødvendig dra ut kontakten), vente litt og skru på igjen. Om Oook har problemet hele tida, også straks TV-en er skrudd på, ville jeg kontaktet forhandler eller Tatung eller deres servicepartner Anovo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...