Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Tviler på at den er dårligere for å si det sånn.. Jeg er også fornøyd med min tatung til prisen. Bare så synd at den har en skikkelig kjip lyd (elektronisk støy) som man får hodepine av etter 10 sek. Har fått beskjed om at den skal hentes i forb. med service i løpet av 3-5 arbeidsdager. Har nå ventet i minst 10 og fortsatt har ingen hentet tv'en..

 

Tatung har en god ordning med henting på døren av tv, lang garanti, god til prisen. Det som svikter er at selskapet som skal ta seg av rep. er litt trege/sløve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører normalt 360 via komponent, men i dag kjøpte jeg en HDMI-kabel til PS3-en som kommer snart og tenkte jeg skulle prøve den på xbox-en for moro skyld. Lyd og bilde får jeg, men konsollen lar meg ikke få velge noe over 480p under innstillingene. Tror den ikke TV-en klarer det?

Lenke til kommentar
Kjører normalt 360 via komponent, men i dag kjøpte jeg en HDMI-kabel til PS3-en som kommer snart og tenkte jeg skulle prøve den på xbox-en for moro skyld. Lyd og bilde får jeg, men konsollen lar meg ikke få velge noe over 480p under innstillingene. Tror den ikke TV-en klarer det?

Det er kanskje ikke til så mye hjelp, men det var en annen(og kanskje fler?) som hadde samme problemet over HDM). Utrolig merkelig at man ikke kan ha mer en 480p. Det kan jo som du sa være noe med at xboxen tror at TV'n ikke kan ta høyere(eller kanskje ikke den kan det?). Komponent fungerer jo uansett bra da.

Lenke til kommentar

Jada, jeg hadde ikke tenkt å bruke den via HDMI uansett. Jeg har en kompis med det samme problemet, men han har ikke Tatung, og det styrker mistanken om at Xbox-en bestemmer seg for at dette her vil den ikke være med på, og nekter deg å velge oppløsning selv. Kanskje man skulle sagt fra til Microsoft.

Lenke til kommentar

En ting som skuffer meg litt er hvor dårlig xbox spill ser ut med RGB scart sammen med wii. Jeg oppnår bedre grafikk hvis jeg bruker en annen vanlig widescreen TV med samme tommer. Egentlig skulle jeg ønske at man kunne tatt ned oppløsningen på TVen, eller "deaktivert noen pixler".

Lenke til kommentar
Dessverre suger disse tvene på analogt signal.

 

Til tv-bruk bruker jeg den vanlige dekoderen til canal digital over scart. Dette resulterer i uklart bilde og ca. tre kvarters etterslep...

 

Nå er det vel heller sånn at TV'en viser svakhetene ved analoge signal, men skal ikke krangle på det :) Selv har jeg en antenne på taket jeg bruker rikstv med. Før jeg fikk det brukte jeg bare antennen rett på TV'en; fikk inn 4 kanaler helt greit. Var aldri noe styr med etterslep. Kan jo være et jordingsproblem eller noe - er jo så mye snakk om galvaniske skille for kabeltv om dagen pga jording, kan jo hende det forårasker andre problemer også :)

Lenke til kommentar
Dessverre suger disse tvene på analogt signal.

 

Til tv-bruk bruker jeg den vanlige dekoderen til canal digital over scart. Dette resulterer i uklart bilde og ca. tre kvarters etterslep...

Et lite tips: prøv å sette skarpheten på 1 eller 2 når du ser på noe med lav oppløsning. Det hjelper på noen spill ihvertfall.

Lenke til kommentar
Skarphet kan du stort sett alltid ha på null. Bildet du får inn fra de fleste enheter er mer enn skarpt nok fra før, og funksjonen har negativ innvirkning på bildekvalitet. Kanskje det er derfor jeg aldri har sett noe til dette etterslepet folk snakker om?

Noen spill for veldig svake farger, selv om jeg har lysheten etter bildekalibreringsverktøyet for hvert spill. Hvis skrift blir mer tydelig med skarphet (sånn som det skal vanligvis). Jeg bruker ikke dette til HD signaler og vanlige TV-signaler.

Lenke til kommentar
Dessverre suger disse tvene på analogt signal.

Analogt signal via komposittkabel fra fotoapparat til TV suger. Analogt signal på den gamle VHSen eller ganske nye harddiskopptakeren overført via scart til TV er ikke direkte briljant det heller. Men analogt antennesignal rett inn i TV-ens tuner ser rimelig godt ut. Jeg har inntrykk av at min Tatung V32MCAK har en god analog tuner, som gir klart bedre bilde enn tunerne i VHS-en og harddiskopptakeren.

Men jeg lurer litt på om støyreduksjonen ikke virker, eller står konstant på. Når det er litt korn, snø eller striper på skjermen, blir det ikke bedre om man stiller om støyreduksjon fra Av til Høy, og heller ikke verre når man bytter motsatt vei. Noen som ser forskjell på bildet med og uten støyreduksjon?

Til tv-bruk bruker jeg den vanlige dekoderen til canal digital over scart. Dette resulterer i uklart bilde og ca. tre kvarters etterslep...

Så når du er 42 minutter inn i neste program, ser du rulletekstene fra det forrige? ;)

Lenke til kommentar

Tuneren på disse tvene var overraskende bra. Det har du helt rett i.

 

Ser stor forskjell med og uten støyreduksjon, men noe som støyreduksjonen faktisk gjør er å lage et enormt etterslep. Heller korn enn etterslep for min del.

 

Hvis jeg ikke rekker en serieepisode, for eksempel er det bare å følge litt nøye med, så får jeg med meg hovedpoengene allikevel :) Praktisk igrunn.

Lenke til kommentar
Skarphet kan du stort sett alltid ha på null. Bildet du får inn fra de fleste enheter er mer enn skarpt nok fra før, og funksjonen har negativ innvirkning på bildekvalitet. Kanskje det er derfor jeg aldri har sett noe til dette etterslepet folk snakker om?

Jeg har skarphet på null og støyreduksjon av, allikevel får jeg masse etterslep ved bruk av scart og compositt. Har dessverre ikke hatt muligheten til å prøve component enda. Noen som har noe erfaring med bruk av component på denne tven? :)

Lenke til kommentar
Skarphet kan du stort sett alltid ha på null. Bildet du får inn fra de fleste enheter er mer enn skarpt nok fra før, og funksjonen har negativ innvirkning på bildekvalitet. Kanskje det er derfor jeg aldri har sett noe til dette etterslepet folk snakker om?

Jeg har skarphet på null og støyreduksjon av, allikevel får jeg masse etterslep ved bruk av scart og compositt. Har dessverre ikke hatt muligheten til å prøve component enda. Noen som har noe erfaring med bruk av component på denne tven? :)

Bra, så lenge det er høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Kjører 360-en på komponent, og det funker som bare det. Selv har jeg ikke opplevd noe etterslep på noe som helst på dette fjernsynet, det være seg Wii og PS2 på Scart, PS3 på HDMI, X360 på komponent eller vanlig antenne på koaksen. Det eneste jeg ikke har testet ut er "ordentlig" TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...