sirloko Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Har forgjeves prøvt å søke litt i tråden etter svar, men finner det ikkje så eg prøver meg med et innlegg på slutten her. Eg har jo kjøpt denne fantastiske tven for ei stund sidan og lurer på korleis eg skal koble og kva utstyr eg treng for å få lyden frå xboxen min ut på pc høgtalarane mine. Eg har Creative I-trigue 2.1 3300 høgtalere og medfølgende sub. Kva treng eg for å overføre lyden frå tven til høgtalerane? Eventuelt finns det nokon kabel eg kan kjøpe som overfører lyden frå xboxen direkte til høgtalerane? Setter stor pris på hjelp då det hadde vore kjekt å spele xbox med skikkelig lyd! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Les mitt site innlegg, der forklarer jeg hvordan jeg gjorde det. Lenke til kommentar
sirloko Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 "Jeg har fått til lyden nå med litt jallamekk ... Måtte bruke en komposittkabel fra PS3 til Yuv-stereoinngangen ..." Sidan eg ikkje er så teknisk anlagt når det gjeld tvapparat kunne du være så snill å forklare litt meir kva du har gjort, eventuelt vise til bilete av utstyret og kor du kobla det? =) Lenke til kommentar
kehax Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 "Jeg har fått til lyden nå med litt jallamekk ... Måtte bruke en komposittkabel fra PS3 til Yuv-stereoinngangen ..." Jeg synes også det der var litt bort i natta forklart Altså hvis jeg forstår deg riktig bruker du kompositt (den gule) + phono-kabler (hvit og rød) på en HD-ready LCD-TV? For å få bilde og lyd fra en PS3? Da tror ikke jeg du er mye nøye på bildekvaliteten Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Haha, dere tar jo sitatet ut av sammenhengen. Det var ikke bare det som sto. Jeg kjøpte en "kompositt til scart" adapter. En med mulighet for å velge mellom inputt og output. Så kjøpte jeg en "Stereo phono (hvit og rød) til minijack. Jeg koblet sammen de to tingene å satte adapteren til output. Videre satt jeg adapteren inn i Scart 1 i tven. Jeg plugget minijacken (hann) fra stereoannlegget til minijacken (hunn) som nå var festet til scartadapteren, og videre til tven. Så gik jeg inn på innstilinger å konfigurerte scart 1 til å kjøre ut lyd fra tven ... Lenke til kommentar
ba123 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er det ikke mulig å bruke progressiv scan på denne?, ble litt forundret... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jo så klart. 720 p på det meste. Lenke til kommentar
ba123 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bildet detter ut når jeg velger progressiv scan på ps2 eller dvd, har ikke så greie på det men det skulle bli bedre bilde så derfor lurte jeg Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bildet detter ut når jeg velger progressiv scan på ps2 eller dvd, har ikke så greie på det men det skulle bli bedre bilde så derfor lurte jeg Det gjør det hos meg også på DVD om den er koblet til med scart, men funker flott med hdmi. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det samme skjer her med RGB. Ikke direkte imponerende egentlig. Åpenbart ikke noe krav om HDMI for pscan siden det ikke finnes kobling for det på min spiller. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Husk at kompositt (rød, hvit og gul) og scart uten RGB ikke gir bildet i progressiv scan da! Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg vet forskjellen på RGB og kompositt hvis du mener meg. Har prøvd alle viranter DVD-spilleren min har, fullkoblet scart, komponent og kompositt, pscan funker ikke! Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) eg blei nettopp nytt medlem i "problemer med mcak+360+dvd-klubben". blinke svart her og der uten at lyden dette ut. xboxen e kobla t tven med hdmi og oppløsning satt t 720p på både tv og xbox. någen som har løsning, eller e det et problem for tatung/datakjeden (der an blei kjøpt)? Endret 2. april 2008 av Oddybody Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Velkommen til klubben! Problemet mitt virker ikke like ille som ditt. Det går fint å se på filmer der bildet er aktiv(som konserter o.l.). Men hvis jeg skal se på en ordentlig film må jeg bytte over til "TV"(kompositt) bak på kabelen fordi bildet hakker litt opp noen ganger på komponent. Irriterende å måtte dra fram TV'n hver gang. Kvaliteten er jo grei nok da. Jeg trudde faktisk hdmi kunne være en løsning for de som har denne utgangen på xboxen, men tydlighvis ikke. Hvis jeg bare hadde hatt muligheten til å teste xboxen min på en annen HDTV så kunne jeg ha skjekket litt mer. Forresten så kom akkurat xboxn tilbake etter reperasjon med nytt motherboard. DVD var akkurat det samme(forventa egentlig ingen forandringer). Har da dessverre ingen løsninger enda, men vil gjerne finne noen. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 då kjøre eg heller dvden på laptopen å koble t tven med vga. men oppleve litt flimring på samme stedet av og til der. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Im happy! Ingen probs med mitt merketv her. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Im happy!Ingen probs med mitt merketv her. Og merket er Tatung? Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 sikkert ein luring så ska skryta av at han har et mar kjent merke Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ja. Var påtur til og kjøpe Tantung Tv'en. Men leste denne tråden, kikket på andre billig TV'er og fant ut at noen dør som fluer eller har andre problemer. Så det ble en svindyr Toshiba til 9k. 37X3030 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ja. Var påtur til og kjøpe Tantung Tv'en. Men leste denne tråden, kikket på andre billig TV'er og fant ut at noen dør som fluer eller har andre problemer. Så det ble en svindyr Toshiba til 9k. 37X3030 Hvorfor skal den være noe bedre da? Ingen problemer med min Tatung. Strålende fornøyd til den prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå