Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Ok, nei jeg har aldri stilt opp tatungen mot andre apparat.. Men igjen, for alt man vet kunne apparatene som sto rundt være innstilt skikkelig mens tatungen bare var default. Av det jeg har lest er ikke tatungen noe å skryte av "out of the box" uansett. Jeg regner ivertfall med at det er en grunn til at den kommer bra ut i tester, får anbefalt karakter hos mange seriøse aktører rundt om etc :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synst bildet var svært blurry og lite skarpt.

Fargene var dårlige,og mye etterslep.

OK, du er ikke den eneste som har opplevd det, og undrer på om det kan være ujevn kvalitet på disse TV-ene? Men samtidig er det rart at de skulle stille ut et dårlig eksemplar i en butikk, hvis da ikke målet er å få kundene til å velge en annen

 

Jeg synes de 32" til Tatung jeg har sett (MCHK, MCGI og MCAK) alle er skarpe og fine (så sant man ikke setter nesa borti, pikslene på en 32" HD-ready er på størrelse med middelskornet sand, uansett produsent), og har gode farger (rett ut av eska duger de ikke med analoge signaler, men er ikke helt ille på DVD, ned med kontrast og frgemetning så blir de bra), og har ikke sett etterslep uansett hvordan jeg stiller, men litt hakking ved raske panoreringer. Jeg har MCAK selv, og har sett de to andre hos Datakjeden. Og synes jeg ser mye dårligere bilder på mer kjente merker hos Elkjøp, Expert og tilogmed Sony-senteret.

 

Ja, apropos sinnsykt: Malingspann-demofilmen til Sony har en viss WOW-effekt når man ser den i butikken. Men om man ser den i butikkvinduet på vei hjem fra kino, eller etter å ha sjekket dyre Loewe(?) og NAD-TV-er hos Hifi-klubben, virker den huggærnt falsk og urealistisk.

Lenke til kommentar

Prøver enda en gang, har ikke giddet å levere inn tven, er så stress å dra den ned til butikken.

Har MCGI, og har etterslep til faen, kan se film, men ekke noe hyggelig opplevelse, får lsd placebo og blir bare sittende å irritere meg over bildet.

 

Er det noen som har noen innstillinger som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Prøver enda en gang, har ikke giddet å levere inn tven, er så stress å dra den ned til butikken.

Har MCGI, og har etterslep til faen, kan se film, men ekke noe hyggelig opplevelse, får lsd placebo og blir bare sittende å irritere meg over bildet.

 

Er det noen som har noen innstillinger som kan hjelpe?

Kva for signal kjører du? Parabol eller vanlig antenne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Synst bildet var svært blurry og lite skarpt.

Fargene var dårlige,og mye etterslep.

OK, du er ikke den eneste som har opplevd det, og undrer på om det kan være ujevn kvalitet på disse TV-ene? Men samtidig er det rart at de skulle stille ut et dårlig eksemplar i en butikk, hvis da ikke målet er å få kundene til å velge en annen

 

Jeg synes de 32" til Tatung jeg har sett (MCHK, MCGI og MCAK) alle er skarpe og fine (så sant man ikke setter nesa borti, pikslene på en 32" HD-ready er på størrelse med middelskornet sand, uansett produsent), og har gode farger (rett ut av eska duger de ikke med analoge signaler, men er ikke helt ille på DVD, ned med kontrast og frgemetning så blir de bra), og har ikke sett etterslep uansett hvordan jeg stiller, men litt hakking ved raske panoreringer. Jeg har MCAK selv, og har sett de to andre hos Datakjeden. Og synes jeg ser mye dårligere bilder på mer kjente merker hos Elkjøp, Expert og tilogmed Sony-senteret.

 

Ja, apropos sinnsykt: Malingspann-demofilmen til Sony har en viss WOW-effekt når man ser den i butikken. Men om man ser den i butikkvinduet på vei hjem fra kino, eller etter å ha sjekket dyre Loewe(?) og NAD-TV-er hos Hifi-klubben, virker den huggærnt falsk og urealistisk.

 

Kunne du poste dine instillinger her? :angel:

Lenke til kommentar
Kva for signal kjører du? Parabol eller vanlig antenne?

 

Ser ikke på tv, bare film og spilling gjennom xbox med scart. Men med DVI og pc er det enda verre.

Ok, eg har etterslep på Viasat, men ikkje på Canal Digital. Hmmm. Eg trur at det er scart ledningen eller sjølve dekoderen.

 

På PS3 og Xbox360'en har eg ingen problemer. Sylskarpt. Samme med PS2 og Wii.

Lenke til kommentar

Nå er MCAK i hus - er meget fornøyd! =)

Det eneste jeg lurer på er at når jeg ser DVD på xboxen min via komponent, så detter bilde raskt ut og inn hvert 10 sekund ca. Veldig irriterende. Fungerer fint på vanlig scart, men det blir ikke like smooth! :thumbdown: Hva kan jeg gjøre?

 

Ellers, er det noen som har noen sweet innstillinger for MCAK? Hovedsakelig til spilling av Xbox 360!

 

Tusen hjertelig takk for svar!

Vh

Zorlee

Lenke til kommentar

Foretok en liten ufrivillig brukertest her om dagen, tenkte jeg kunne poste resultatet her:

 

Ikke fly fjernstyrt minihelikopter inn i Tatungen din. Det blir hakk. Ser dem bare når bildet er svært lyst, men likevel.

 

Så nå vet dere det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Eg kan samla folk til dugnad, så kanskje me kan få satt ein konklusjon så fort som mogleg.

 

Frå spøk til mor di: Er MCAK eit godt kjøp i desse dagar? Bør eg bruka pengena på noko anna?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Eg kan samla folk til dugnad, så kanskje me kan få satt ein konklusjon så fort som mogleg.

 

Frå spøk til mor di: Er MCAK eit godt kjøp i desse dagar? Bør eg bruka pengena på noko anna?

 

Jeg er fornøyd med den.. En av de billigste tv'ene i 32" klassen som er bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Vel, eg har klart meg lenge no med ein "god" gammal Sony CRT, med sviktande høgttalarar. Når eg ser på TV, så skiftar det mellom mono- og stereolyd. Irriterande!

 

Ein venn av meg har Tatung V32MCGI. Ser ut som ein god TV det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...