Grizzler Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Noen som kan svare på spørsmålet mitt? :0 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Noen som kan svare på spørsmålet mitt? :0 Var det et spørsmål om blødende farger, V32MCAK, PS2 og kabel? Jeg har aldri sett en PS2, men generelt fra best til dårligst: * HDMI-kabel er i teorien aller best, digital overføring av både lyd og bilde. * Komponent-kabel er best av de analoge alternativene: Dette er tre separate ledninger (evt. buntet sammen, men med tre RCA-plugger i hver ende), som kobles til TV-en der det står Pr, Pb og Y på TV-en. Da overføres tre fargekomponenter i hver sin ledning. I tillegg trenger du to ledninger av tilsvarende type for lyd, kobles til audio in, L og R. * Scart-kabel er også et brukendes alternativ, særlig en fullkoblet med separate ledere for de tre fargekomponentene. Overfører også lyd, så du ikke trenger egen kabel for dette. * S-video-kabel * Kompositt-kabel er dårligst, og kanskje det du bruker dersom du har dårlige farger. I Komposittkabel overføres info for alle fargene i samme leder, med de følgene det får for kvaliteten. Denne er gjerne buntet sammen med to lydkabler, rød og hvit plugg for lyd, og gul for bilde. Sjekk gjerne nettsidene til Clas Ohlson for å se forskjellige kabeltyper, de har det meste. Om du har problemer med farger som flyter ut og glir over i hverandre, sjekk også om fargemetningen er stilt for høyt på TV-en. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Vel, standard på PS2 er vel Kompositt? Skal se om jeg finner Komponent kabler da om Tatung støtter det grensesnittet, men nekter å kjøpe de overprisa monster kablene Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 standard på ps2 er kompositt ja og det gir et veldig dårlig bilde på hd-tv. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kan man få noe annet? Irriterer med så utrolig over dårlig bilde på PS2en min... Mister hele spillopplevelsen, så den står i en pappeske på boden min, og spillekonsollen min er den jeg sitter ved når jeg skriver dette innlegget Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 eg hadde åg litt forstyrrelsar når eg såg film fra pcn over vga, men det forsvant åg. norsk læreren min hadde drept deg Og Sylfest Lomheim skriker av smerte ... Haha! Er fortsatt svært fornøyd med min MCAK. Har ikke hatt noen problemer etter at jeg fikk den. Det "problemet" mitt med TV'n er jo oppriktig ingen problem Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kan man få noe annet? Irriterer med så utrolig over dårlig bilde på PS2en min... Mister hele spillopplevelsen, så den står i en pappeske på boden min, og spillekonsollen min er den jeg sitter ved når jeg skriver dette innlegget Komponent-kabler (vestentlig forskjell mellom kompositt og komponent) Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) eg hadde åg litt forstyrrelsar når eg såg film fra pcn over vga, men det forsvant åg. norsk læreren min hadde drept deg drite litt i rettskriving, men viss du e interesserte i rettskriving vett du sikkert at det e forskjell på orddeling i norsk og engelsk. så d du egentlig meinte va "norsklæreren". D du brukte va engelsk orddeling. Eg derimot syns d går heilt fint med litt skrivefeilar, enten d gjelde uvitenhet eller latskap Endret 9. mars 2008 av Oddybody Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Fikk kablene idag, men får kun lyd og ikke bilde? Noen som har peiling? EDIT: Fant det ut, måtte gå inn på ps2 systemet og endre ut signalet Endret 12. mars 2008 av Grizzler Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Spiller en del gt4 på ps2 på en slik tatung tv, opplever ikke dårlig kvalitet eller "blødende" farger som nevnt over.. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 vurderer å kjøpe MCAK på XD for rundt 4500,-. godt kjøp? og finner heller ikke ut hvilken type veggfeste den trenger, noen som har peil? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Greit kjøp, det er mange andre tilbud for tida på andre merker som vi har mer erfaring med i Norge, men jeg har ikke angret på at jeg kjøpte min. God 'no nonsense'-TV, enkelt og greit. Veggfestet tror jeg er vesa-standard 100/200. To rader med to huller, 100mm mellom hvert hull, se bilde i dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10309220 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Da har jeg fått tilbake tv'en for andre gang. Den ser ut til å fungere greit borsett fra en ting som jeg ikke hadde problemer med før. Når jeg har den koblet til PC-en så benytter den ikke hele skjermen. Det blir en en svær svart stripe på høyre siden som ikke er i bruk. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre med det? Dette er ikke noe problem i tv modus, så det er jo ikke selve skjermen. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Sinnsykt mange som skryter over bildet på denne TVen, men da jeg for for å se på den tidligere idag var jeg ikke så sinnsykt imponert. Sikkert en grei TV for prisen, men går du opp 1-2000 kr, så får du sinnsykt mye mer for pengene. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Sinnsykt mye mer på hvilken måte? Sinnsykt bilde med sinnsyke farger og og sinnsykt svartnivå, sånn at man får lyst til å justere på naturen når man går en tur etter å ha sett TV? Eller sinnsykt mange fler HDMI-kontakter? Eller sinnsykt mye bling på kabinettet? Jeg kjøpte den Tatungen fordi jeg ikke ville ha en sinnsyk TV. Og fordi jeg ville spare en tuenlapp eller to. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Da har jeg fått tilbake tv'en for andre gang. Den ser ut til å fungere greit borsett fra en ting som jeg ikke hadde problemer med før. Når jeg har den koblet til PC-en så benytter den ikke hele skjermen. Det blir en en svær svart stripe på høyre siden som ikke er i bruk. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre med det? Dette er ikke noe problem i tv modus, så det er jo ikke selve skjermen. Bildet virker strekt ut i ingenting på venstreside. Altså på høyresiden er det masse svart skjerm, mens på venstresiden så fyller bildet ut hele skjermen. Men når man viser i fullskjerm så er det noe som er kuttet bort på venstresiden, like mye som skjermen er svart på høyresiden. Noen som skjønner hva jeg mener og vet om noe jeg kan gjøre med dette? Som sagt skjer dette bare i pc-modus, bruker VGA kabel. Endret 13. mars 2008 av Geir M Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Prøv forskjellige innstillinger på pcen.. Har nok ikke noe med tven å gjøre. Opplevde det samme her om jeg ikke gjorde det på "riktig" måte. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Sinnsykt mye mer på hvilken måte? Sinnsykt bilde med sinnsyke farger og og sinnsykt svartnivå, sånn at man får lyst til å justere på naturen når man går en tur etter å ha sett TV? Eller sinnsykt mange fler HDMI-kontakter? Eller sinnsykt mye bling på kabinettet? Jeg kjøpte den Tatungen fordi jeg ikke ville ha en sinnsyk TV. Og fordi jeg ville spare en tuenlapp eller to. Mye sinnsykt i innlegget mitt ja Synst bildet var svært blurry og lite skarpt. Fargene var dårlige,og mye etterslep. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Om du var i en butikk å se på den så trenger ikke akkurat det gi ett riktig inntrykk av tven. Ville heller sett på den hos noen som har satt den opp og justert den skikkelig inn.. Har vært på mine runder rundt om hos forskjellige forhandlere, det er skjelden de har innkilder eller innstillinger som gjør at man faktisk kan bedømme kvaliteten på apparatet. Synd og skam. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hm.. Tenkte faktisk på dette når jeg var i butikken. Men uansett, det jeg så av TVen var skuffende iforhold til TVene som stod ved siden av og kostet 1000 kr mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå