Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

på min mcak kommer det horisontal flimring ca hvert 15 sekund ved bruk av vga til å se film. någen så har peiling på ka detta kan var?

Hva du bruker som kilde?

bruke vlc på pc

Edit: Ser ikkje flimring nå lenger...

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får søren ikke til TV ut, uansett hva jeg gjør.

Har en DVI-VGA kabel som er koplet til tv'en. Kjører Vista Ultimate 64. Når jeg velger 'Attach' på andre skjerm, skjer det ingenting. Og det er forferdelig vanskelig å feilsøkepå denne tv'en, da den slår seg av etter ca 1,5 sek med følgende melding: Ikke VGA signal, TV slår seg nå av'.

Kjenner jeg begynner å bli rimelig varm i topplokket. Har prøvd å starte pc med tv koplet til, koplet til med forskjellige kabler; har i det hele tatt prøvd det meste. Noen som har tips? Har ALDRI hatt problemer med å kople opp en sekundær skjerm/tv før...

Edit: har MACK.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Får søren ikke til TV ut, uansett hva jeg gjør.

Har en DVI-VGA kabel som er koplet til tv'en. Kjører Vista Ultimate 64. Når jeg velger 'Attach' på andre skjerm, skjer det ingenting. Og det er forferdelig vanskelig å feilsøkepå denne tv'en, da den slår seg av etter ca 1,5 sek med følgende melding: Ikke VGA signal, TV slår seg nå av'.

Kjenner jeg begynner å bli rimelig varm i topplokket. Har prøvd å starte pc med tv koplet til, koplet til med forskjellige kabler; har i det hele tatt prøvd det meste. Noen som har tips? Har ALDRI hatt problemer med å kople opp en sekundær skjerm/tv før...

Edit: har MACK.

Har MCAK jeg og og det fungerer supert med VGA-VGA kabel. Jeg kjøre Vista Home Premium 32. Det jeg har gjort er å høyreklikke på skrivebordet for så personolize og så connect device(eller noe sånt) helt til venstre. Dermed connect display/monitor. Så finner PC-en den automatisk og du velger dermed extend, duplicate, osv.

Når TV'n slår seg av pga "ikke signal" så går den bare i en slags "halvveis standby" så dermed slår den seg på når det kommer signal, men jeg tror ikke PC-en finner TV'n når den er i "halvveis standby".

Som sagt kjører jeg VGA kabel da som da fungerer perfekt, men du kunnet jo teste VGA-VGA hvis du har mulighet. Eller har du kanskje prøvd det?

Lenke til kommentar
Kjøpte denne i dag.

Trenger skjermen en stund på å "kjøres inn" eller er det en annen grunn til at det er en blinkende "støy-stripe" øverst på skjermen til tider? Ikke noen andre problemer eller støy generelt, bare en stripe innimellom øverst, og ingen elektriske enheter i umiddelbar nærhet (står en dekoder i racket men det er adskilt med 4 cm tre og 10 cm). Støyen er såpass "lokal" på skjermen, kun øverst altså, at jeg utelukker egentlig forstyrrelser utenfra.

Har du dette problemet enda? Har det samme med en MCAK, har hatt den i to dager, og det første jeg la merke til var denne støy-stripen. Kommer både ved kjøring av tv-signaler analogt og gjennom digital dekoder. Ikke akseptabelt hvis dette er en vedvarende feil...

Hvis det er noen representanter for tatung norge som leser dette, ønsker jeg gjerne en ENKEL løsning på problemet, evt. hva som må gjøres for å løse dette.

Endret av robovarta
Lenke til kommentar
Har du prøvd med andre tver på din pc?

Kan hende du sliter med DVI utgangen din..

Prøvd å bruke den andre DVI utgangen, og PC-skjermen på den første?

Jeg mistenker at det er noe med kabelen, kanskje den bare er enveis, og er en VGA-DVI og ikke DVI-VGA; er ikke helt sikker. Men jeg fikk tak i en DVI-HDMI og denne gjorde susen. Synes bildet er klart og flott, selvom dette apparatet ikke støtter 1:1 pixelmapping over HDMI :)

Lenke til kommentar
I dag startet TVen plutselig å blinke. Er jeg den første som får problemer med det? :/

Det høres ikke helt ukjent ut fra noenhundre meldinger tilbake i tråden, men jeg har ikke opplevd det selv. Jeg mener det var en som ble kvitt noe blinking ved å dra ut kontakten (eneste måten å skru en sånn TV helt av) og starte på nytt etter noen minutter. Det er i alle fall verdt et forsøk, før du kontakter de som har solgt TV-en, eller Tatung/Anovo.

Lenke til kommentar
Merkelig. Noen ganger når eg ser på TV med min MCAK og lyden er passe høy, hører eg noen ganger en lav pipelyd fra TV'n. Dette er bare fra vanlig TV.

Det tror jeg er kabel-tv sin feil. Min Tatung er musestille. Hjemme hos mine foreldre er de plaget med piping. Det gjelder på alle TVene i huset. Prøv å sjekke antennekabelen (dra den ut og sett den inn igjen). Du kan også prøve med en antennekraftforsterker. Du finner de billig på Biltema eller Clas Ohlson. Evt hvis du allerede har en antennekraftforsterker så kan du prøve uten den.

Lenke til kommentar
eg hadde åg litt forstyrrelsar når eg såg film fra pcn over vga, men det forsvant

åg. norsk læreren min hadde drept deg :devil:

Og Sylfest Lomheim skriker av smerte ...

Haha!

Er fortsatt svært fornøyd med min MCAK. Har ikke hatt noen problemer etter at jeg fikk den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...