Scoob911 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Tviler, kan ikke helt forstå hvordan to harddisker kan ødelegge en tv. Det er jo noen ganske kraftige magneter inni diskene. Husker før at jeg hadde et stereoanlegg ved siden av en CRT-skjerm. Og satte jeg høytalerne helt inntil kom det masse farger på skjermen. Tenkte kanskje det kunne være noe av det samme med harddisk og LCD. Har lagt merke til at det har vært en del bevegelser i bildet på tv-en, men vet ikke om det kommer av diskene eller ikke. Lenke til kommentar
Positive Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Halloen! Da var denne tv'en bestilt fra deal.no for 4490 =) Jeg har lest meg blind på alle sidene her. hehe. Så jeg må bare spørre for å ha det gjort! Ps3 via hdmi fungerer utmerket eller? Kev! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Halloen! Da var denne tv'en bestilt fra deal.no for 4490 =)Jeg har lest meg blind på alle sidene her. hehe. Så jeg må bare spørre for å ha det gjort! Ps3 via hdmi fungerer utmerket eller? Kev! Det vil jeg tro. Forøvrig er det en god handel du har gjort! Har sjekket mange produkt og tviler på at de fleste vil synes at en tv til 10k vil smake bedre enn hva det koster. Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Halloen! Da var denne tv'en bestilt fra deal.no for 4490 =)Jeg har lest meg blind på alle sidene her. hehe. Så jeg må bare spørre for å ha det gjort! Ps3 via hdmi fungerer utmerket eller? Kev! Jepp, det gjør det! Lenke til kommentar
Positive Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hehe. Utmerket! Gleder meg som en unge=) Håper jeg ikke blir skuffet da. Blir godt å få noe å vise frem ps3'en på Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Magnetfelt har ikke samme påvirkning på LCD som på CRT, så harddisker eller høyttalere skal ikke være problem. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Magnetfelt har ikke samme påvirkning på LCD som på CRT, så harddisker eller høyttalere skal ikke være problem. En harddisk har da vel ikke et kraftig magnetfelt. Den blir heller ødelagt av et... Endret 19. februar 2008 av opresterud Lenke til kommentar
Bango Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 hvor i h er hodetlf inngangen da?! finner den ikke på mcgi, er bare pc audio in, men der blir det ikke lyd i hodetlf Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Og hodetelefon Inngang vet jeg ikke om finnes, men jeg tror ikke disse tvene har noen utgang heller. Kan evt. bruke et Scart til R+L RCA og compisite adapter i stedet, og bruke et RCA til Stereojack i scart-adapteret Endret 19. februar 2008 av Hagr Lenke til kommentar
Bango Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 komplisert, står både før i denne tråden og på nettet at den har det, så litt skuffet Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei, da kom fikk jeg mitt apparat i går og er knallfornøyd! Veldig flott og skarpt bilde, og den ser pen og stilren ut. Men jeg har ett lite issue: DTS. Jeg har en DVD-spiller som jeg kopler til TV via HDMI. Så har jeg en S/PDIF ledning fra TV til forsterker. Dolby Digital fungerer helt fint, men DTS gir meg null lyd. Har prøvd å lese i manual osv, men er VELDIG lite informasjon om S/PDIF utgangen. Mitt spørsmål er så: Er det noen form for lydbehandling i TV'en? Jeg trodde nemlig dette var en pass-through som bare sendte lydsignalet videre. Men i og med at jeg ikke får DTS må det jo skje noe der inne? Ellers merket jeg at TV'en mistet kontakt med DVD-spiller under avspilling av Terminator 2: CE (TV'en går i blått, og det står HDMI øverst til høyre). Under avsplling av f.eks. Saw IV og Daywatch var ikke dette problemet til stedet (selvom filmen stoppet et lite sekund et par ganger under Daywatch). Alt i alt veldig fornøyd; men hvis noen kan hjelpe meg med DTS blir jeg 100% fornøyd. Jada, jeg vet jeg kan kople rett fra DVD til forsterker, men da får jeg ikke lyd fra andre kilder jeg kopler gjennom TV'en ut på anlegget (f.eks. TV, spillkonsoll, PC, osv..) På forhånd, takk Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Er det ingen mulighet for å få ut lyd med 32"MCHK? Jo, kjører lyd ut via den ene scart-kontakten, tror det bare kommer lyd ut av den ene. Scart-kabel med RCA i den andre enden får du billig på Clas Supert, men hvilket innstilling må jeg foreta for å få lyden ut? Finner ingenting Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Supert, men hvilket innstilling må jeg foreta for å få lyden ut? Finner ingenting Er ingen instilling, du må ha en SCART-RCA adapter med bryter på. Da kan du velge om signalgangen går inn eller ut Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Supert, men hvilket innstilling må jeg foreta for å få lyden ut? Finner ingenting Er ingen instilling, du må ha en SCART-RCA adapter med bryter på. Da kan du velge om signalgangen går inn eller ut a... skjønner ... takk Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Supert, men hvilket innstilling må jeg foreta for å få lyden ut? Finner ingenting Er ingen instilling, du må ha en SCART-RCA adapter med bryter på. Da kan du velge om signalgangen går inn eller ut a... skjønner ... takk Nå har jeg kjøpt en slik, satt den på outputt og har samtidig en rød og hvit RCA til minijack, men det virker fortsatt ikke! Er den noen som har fått dette til egentlig? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Supert, men hvilket innstilling må jeg foreta for å få lyden ut? Finner ingenting Er ingen instilling, du må ha en SCART-RCA adapter med bryter på. Da kan du velge om signalgangen går inn eller ut a... skjønner ... takk Nå har jeg kjøpt en slik, satt den på outputt og har samtidig en rød og hvit RCA til minijack, men det virker fortsatt ikke! Er den noen som har fått dette til egentlig? Erm, RCA til minijack? Og hvor kopler du da denne minijack ledningen? Hos meg har jeg alltid brukt RCA - RCA (er vel ikke veldig mange forsterkere med minijack INNgang?). Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg bruker pc forsterker fra creative ... Skal gjøre et siste forsøk ... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg bruker pc forsterker fra creative ... Skal gjøre et siste forsøk ... Nå får jeg lyd ut fra tven. Men når jeg spiler PS3 kommer det fortsatt lyd fra tvkanalen? Jeg har prøvd å skifte output fra menyen, men finner bare output fra Tv, s-video og (cvbv etellerannet. Vet noen? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg bruker pc forsterker fra creative ... Skal gjøre et siste forsøk ... Nå får jeg lyd ut fra tven. Men når jeg spiler PS3 kommer det fortsatt lyd fra tvkanalen? Jeg har prøvd å skifte output fra menyen, men finner bare output fra Tv, s-video og (cvbv etellerannet. Vet noen? Akkurat der må jeg nok dessverre melde pass. Har bare hatt min egen i 2 dager, så fortsatt på forsknings-stadiet Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Helvete! Da går det jo ikke da . Damn it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå