Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Då har eg fått MCAK. KNALL TV!

Men ein ting eg stussar litt på. Når eg f.eks hører musikk på PS3n, og når musikken er helt rolig, og når det plutselig går høyt opp så blir lyden lav.

Egentlig ikkje noe problem siden eg kjøper meg anlegg til PS3n snart, men hadde vært fint å få vite kva det er.

edit: Fikk det til. Den var i 1080i, så eg skifta til 720p og da funka det helt fint.

Bra at du fikk det til, men vil bare komme med at på lyd alternativene er det noe som heter AVC eller APC eller noe slikt, husker ikke helt hva det heter. Den funker sånn at når lyden blir høyere så skrur den lyden ned og omvendt. Hvis du skrur den av skal det funke, hvis den ikke er av allerede.

Merkelig at den skal funke når du skifter til 720p da. Skjønner ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hører en merkelig lyd, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare den, men det er en nesten som buzzing, bare mye høyere og i kortere perioder av og til (elektronisk støy).

Noen andre som har hatt samme problem? Ellers er tv'en lydløs når den står på og når den er i standby.

Lenke til kommentar
Faen nå har et gammelt problem dukket opp igjen på tv'en min (V32MCAK). Når jeg skrur den på er det både bilde og lyd, men etter ca. 1 sekund med bilde skrur bilde seg av! Dette har skjedd før og da trykket jeg bare rundt på fjernkontrollen og så funka det igjen. Men nå får jeg det ikke til. Tror kanskje det kan ha noe med sleep funksjonen å gjøre.

Noen som har peiling på hvordan jeg får fikset det?

Det viser seg at det var skjedd en feil med tv'en min som ikke kunne fikses herifra. Fikk svar fra Tatung for noen dager siden. Det jeg synes er positivt er at de har en fin garantiordning på tv'ene som gjør at de kommer og henter der man bor, og så leverer de den på døra igjen.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Jasså? Uten noen kostnad?

Rart de ikke nevnte noe om det til meg og ba meg sende den via butikken jeg kjøpte den!

Har endelig fått tilbake min TV nå etter den tok kvelden bare få dager etter jeg kjøpte den... det gikk fort det skal sies, tok en uke hele prosessen.

Endret av mars001
Lenke til kommentar
Da var MCAK i hus, fungerer overaskende godt på det dårlige analoge signalet fra antennen.

Foresten, anbefalte innstillinger skulle vært satt i første post i denne tråden.

Dette går helt på egne omstendigheter og preferanser. Hvis du ikke klarer å stille inn slik du liker det selv, så får du bare bruke fabrikkinstillingene. Endret av Innos
Lenke til kommentar
Da var MCAK i hus, fungerer overaskende godt på det dårlige analoge signalet fra antennen.

Foresten, anbefalte innstillinger skulle vært satt i første post i denne tråden.

Dette går helt på egne omstendigheter og preferanser. Hvis du ikke klarer å stille inn slik du liker det selv, så får du bare bruke fabrikkinstillingene.

Det at man kunne justere fargeverdiene manuelt var en liten skjult skatt for meg (skrudde ned rød tre hakk), og det ligger ikke der du ellers kan stille på lysstyrke, kontrast osv.
Lenke til kommentar

Da var problemet her igjen, hvor lang tid bruker tvn på å bli varm egentlig?

Spiller COD 4 på 360 gjennom scart med:

Backlight 45

Contrast 45

Brightness 33

Colour 35

Sharpness 8 (uten den på 8 blir bildet enda verre, går ikke ann å lese noe da)

Tint 0

Støyreduksjon av

og 3 mindre på rødt

Bildet er helt forferdig dårlig, flimrete og annet som er

Lenke til kommentar
Da var problemet her igjen, hvor lang tid bruker tvn på å bli varm egentlig?

Tenker du på etterslep? Det kommer an på hvor kaldt det er i rommet. Etterslep i LCD-displayer er ikke noe problem i normal romtemperatur, men kan forekomme ved ensifret antall varmegrader eller kaldere. I følge manualen skal Tatung V32MCAK kunne brukes ned til fem grader C, men jeg ville vært skeptisk til å bruke en TV i et soverom med åpent vindu vinterstid.

Spiller COD 4 på 360 gjennom scart med:

Scart med RGB?

Tint 0

Tint? Mener du fargemodus, eller color mode om man kjører engelske menyer, eller har du en helt annen TV?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom samtlige(!) sider i tråden, har jeg bestilt meg en MCAK. Min hovedgrudd for å kjøpe denne er at jeg egentlig ser veldig lite på tv, men misliker å kjøpe søppel. Så billig og bra passer meg midt i blinken :)

Flott tråd, og nå er den også i mine favoritter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...