Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det ikke 26" til tatung som ikke var noe å skryte av?

FAQ: En eldgammel 27" fikk en dårlig test i forbruker.no, bl.a. fordi man ikke kunne stille inn fargetemperaturen. V26MMFJ er en helt annen TV med helt annet panel og helt annen software, som kom på markedet i desember. Jeg har ikke sett den, og ikke lest noen tester av den, men FJ-serien skal i følge tatung.eu være en mer avansert TV enn "billigmodellen" V32MCAK.

Lenke til kommentar
Hvordan ser fjernkontrollen til tven ut egentlig? Noen som gidder å ta ett bilde av den? Skal kjøpe tven snart :)

Kontrollen til Tatung 32 er rimelig stygg og upraktisk. Channel opp og ned ligger helt oppe i venstre hjørne, vanskelig å zappe med tommelen.

Heldigvis finnes det mange universal kontroller, som båder ser og virker bedre.

Lenke til kommentar

Faen nå har et gammelt problem dukket opp igjen på tv'en min (V32MCAK). Når jeg skrur den på er det både bilde og lyd, men etter ca. 1 sekund med bilde skrur bilde seg av! Dette har skjedd før og da trykket jeg bare rundt på fjernkontrollen og så funka det igjen. Men nå får jeg det ikke til. Tror kanskje det kan ha noe med sleep funksjonen å gjøre.

Noen som har peiling på hvordan jeg får fikset det?

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Kontrollen til Tatung 32 er rimelig stygg og upraktisk. Channel opp og ned ligger helt oppe i venstre hjørne, vanskelig å zappe med tommelen.

Stygg, ja. I alle fall ikke noe design-ikon. Men upraktisk? Jeg når kanalknappene veldig lett med venstre tommel om jeg har den i venstre hånd, når dem også med høyre tommel om kontrollen er i høyre hånd, men det kommer sikket an på hvor lange fingre man har. Og jeg trykker sjelden feil, knappene er noenlunde logisk gruppert, og det er god plass mellom dem. Dessuten er det svart tekst eller ikoner på lys bakgrunn, så man ser hvilken knapp som er til hva i halvmørke. Jeg synes den er praktisk og funker bra, akkurat som TV-en.

Lenke til kommentar
Faen nå har et gammelt problem dukket opp igjen på tv'en min (V32MCAK). Når jeg skrur den på er det både bilde og lyd, men etter ca. 1 sekund med bilde skrur bilde seg av! Dette har skjedd før og da trykket jeg bare febrilsk rundt på fjernkontrollen og så funka det igjen. Men nå får jeg det ikke til. Tror kanskje det kan ha noe med sleep funksjonen å gjøre.

Dra ut kontakta og la den stå uten strøm ei lita stund

Lenke til kommentar
Faen nå har et gammelt problem dukket opp igjen på tv'en min (V32MCAK). Når jeg skrur den på er det både bilde og lyd, men etter ca. 1 sekund med bilde skrur bilde seg av! Dette har skjedd før og da trykket jeg bare febrilsk rundt på fjernkontrollen og så funka det igjen. Men nå får jeg det ikke til. Tror kanskje det kan ha noe med sleep funksjonen å gjøre.

Dra ut kontakta og la den stå uten strøm ei lita stund

Funka ikke :(

Lenke til kommentar
etter ca. 1 sekund med bilde skrur bilde seg av!

Er det bare bilde som skrur seg av, ikke lyden? Hvis det er sleep-funksjonen som slår inn, burde lyden også forsvinne samtidig. Dersom begge skrur seg av, og du tidligere har løst det med masse trykking på fjernkontrollen: Kan det være at du har sølt noe på den, og den er kortslutta elller en knapp henger og sender ut signaler uten at du trykker? Prøv å legge kontrollen under ei pute før TV-en rekker å skru seg av for å teste dette.

Lenke til kommentar

Slenger meg med her! Har et par spørsmål!

Jeg har lenge tenkt på Tatung MCAK tv'en. Den ser veldig grei ut til mitt bruk: Xbox 360, film og kanskje litt TV titting i ny og ne.

Men jeg er litt redd for kvaliteten. Personlig så har jeg ikke noe imot å kjøpe ukjente merker, så lenge jeg vet dem holder mål.

4500-5000 for en tv er gjerne en slikk og ingenting for noen, men for meg er det veldig mye penger. Jeg vil derfor at TV'en skal vare i en del år!

Hvordan er servicen på disse TVene? Går dette gjennom butikken (tenker å kjøpe på datakjeden hvis jeg kjøper) eller må jeg sende inn TVen?

Er det vanskelig å forlange ny TV/gratis reperasjon hvis det er innenfor garantitiden (er det ikke 2 år på disse Tvene?)?

Har hatt store problemer med sånn før - merker som sier at det er et par års garanti, men bare hvis hvis hvis blabla osv.

Grunnen til jeg er skeptisk er fordi jeg ser her i tråden at det er mange som har hatt problemer med disse tvene. Mange er nok fornøyde, men jeg vil bare forsikre meg at jeg gjør noe som svarer seg, slik at jeg slipper å sende inn og ut på defekte tver og null support fra Tatung.

Tusen hjertelig takk hvis du leste dette.

VH

Zorlee

Lenke til kommentar
etter ca. 1 sekund med bilde skrur bilde seg av!

Er det bare bilde som skrur seg av, ikke lyden? Hvis det er sleep-funksjonen som slår inn, burde lyden også forsvinne samtidig. Dersom begge skrur seg av, og du tidligere har løst det med masse trykking på fjernkontrollen: Kan det være at du har sølt noe på den, og den er kortslutta elller en knapp henger og sender ut signaler uten at du trykker? Prøv å legge kontrollen under ei pute før TV-en rekker å skru seg av for å teste dette.

Kun bildet, lyden fungerer fortsatt. Skal prøve tipset ditt.

[edit] Fortsatt samme tullet. Bildet er helt klart og fint det ene sekundet det vises, men så forsvinner det helt, mens lyden fortsetter å spille.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Heldigvis klarer ikke Tatung svare på mail heller. Skal sende en ny en i dag. Virker jo som det er noe mongo med innstillingene som kan endres på da jeg fikset det uten å vite hva jeg gjorde første gangen. Litt unødvendig å sende den inn hvis det kan fikses her.

Lenke til kommentar
Sry, har fullstendig glemt det. Men tester nå så kommer nok med en oppdatering om ikke så altforlang tid. Xboxen skullle kobles via komponent?

EDIT: Det funker helt fint her, ingen problemer.

Greit, da er det nok noe med den xbox'n jeg har og den TV'n i sammen, det er i hvert fall min teori. jeg må få testet med en annen HDTV når jeg får tilbake xbox'n min og se om det samme skjer, hvis jeg ikke får en annen xbox da..

Lenke til kommentar
kjop den nye versjonen.

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article2111796.ece

kjempekjop, veldig fornoyd, perfekt til pcbruk.

1 ekstra HDMI kontakt i denne bl.a. i forhold til den du tenker paa.

nice, meget bra kjøp for studenten som ikke flytter for seg selv med det første! Det som er sikkert og visst er at jeg hadde ikke puttet en Tatung skjerm i noen stue med mer en 1 svakt taklys som belysning :p De ser jo ikke ut i måneskinn.. men mye bang for the bucks får en :)

Lenke til kommentar

Då har eg fått MCAK. KNALL TV!

Men ein ting eg stussar litt på. Når eg f.eks hører musikk på PS3n, og når musikken er helt rolig, og når det plutselig går høyt opp så blir lyden lav.

Egentlig ikkje noe problem siden eg kjøper meg anlegg til PS3n snart, men hadde vært fint å få vite kva det er.

edit: Fikk det til. Den var i 1080i, så eg skifta til 720p og da funka det helt fint.

Endret av Janerikn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...