Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Det er TV'en. Ikke Xboxen... Dere finner jo andre med lignende problemer. Grønne streker på skjermen osv...

Det er jo mange som har problemer med denne TV'n. Jeg har ikke hørt noe fra kompisene mine om problemer med 720p og RGB (3 kompositter for bilde). Jeg kjøre HDMI da fra xbox til TV.

 

Og skaleringen må du skjekke. Feks sett Xboxen på 720p fordi det går jo ikke noe "bedring" og kjøre 1080i til TV'en slik at den skalerer ned.

Jeg kjører: Xbox 1080p -> TV 1080p, tvn settes på exsact scan for og få hele bildet... Ellers så står den på bredformat, og da mister man pitelitt av bildet... Toshiba 37x3030DG

 

når det gjelder Toshiba 37x3030DG så har vel strengt tatt den ingenting med de 2 siste spørsmålene du har svart på å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde samme problemet på min forrige tv, (en billig 15" xD) da jeg så film eller spilte xbox med scart forsvant bildet men ikke lyden, det var scarten som var løs, lå en ipod oppå og funket fett..

Kanskje det er tilkoblingen som er løs?

Må igjen si at jeg ikke får noe slikt problem med en eneste annen ting enn akkurat DVD-tiiting via komponent kablene. Helt perfekt på alle slags spill og alt annet. For meg ser det ut som om det er noe mellom TV'n og DEN xbox 360'n jeg har. Hadde også vært litt merkelig hvis kablen plutselig skulle bli løse når man titter på DVD, så det kan ikke være problemet mitt. Min er enda til reparasjone etter "Red Ring of Death", men når jeg får tilbake min eller en annen kan jeg skjekke om det er noen forskjell. Er det ikke noen andre som kan teste eller allereda har testet DVD-titting på 360 via komponent på MCAK? Hadde vært kjekt å vite hvordan dettte er på andres TV/xbox 360 ;)

Lenke til kommentar
Vi snakker om skalering. Hva mener du?

Og man trenger ikke og quote innlegg rett over.

 

 

Forskjellige tver skalerer forskjellig på forsjellige innganger, dermed er det forholdsvis irrelevant hvordan en toshiba behandler signalene kontra en Tatung 32 tommer (som er tven vi diskuterer i denne tråden).

Lenke til kommentar

Tja, erfaringer fra andre apparater kan være relevante, hvis det gir en et tips om hva man skal se etter når man stiller inn sin egen TV. Men så vidt jeg har sett er det ikke noe valg som tilsvarer "exact scan" på Tatung, i alle fall ikke V32MCAK.

 

Så da får det bli opp til hver enkelt om man oppfatter innlegget fra Toshiba-eieren som "æda, bæda, min TV er bedre enn din" eller et velment tips. ;)

Lenke til kommentar
Gir Tatungen etterslep? Jeg ser mye fotball, så jeg må forsikre meg om dette før et eventuelt kjøp.

 

Både ja og nei. I SD-oppløsning er den helt fin. Men skal du se fotball på CanalPlus Sport HD så er det litt etterslep ja. Litt irriterende faktisk. Blir nesten svimmel av å se på det. Det virker som om den ikke henger helt med i svingene på høy oppløsning med bevegelse i hele bildet. Jeg bruker HDMI-kabel fra HD-tuneren. Oppløsning fra tuner er 720p så det skulle ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Gir Tatungen etterslep? Jeg ser mye fotball, så jeg må forsikre meg om dette før et eventuelt kjøp.

 

Både ja og nei. I SD-oppløsning er den helt fin. Men skal du se fotball på CanalPlus Sport HD så er det litt etterslep ja. Litt irriterende faktisk. Blir nesten svimmel av å se på det. Det virker som om den ikke henger helt med i svingene på høy oppløsning med bevegelse i hele bildet. Jeg bruker HDMI-kabel fra HD-tuneren. Oppløsning fra tuner er 720p så det skulle ikke være noe problem.

 

Har du slått av støyredusering?

Jeg merker kun etterslep om tv'n er skikkelig kald, uansett kilde (har ikke den tuneren, men har prøvd med ps3, xbox360 pc osv)

Lenke til kommentar

Fjernkontrollen med PIP, Guide og Subtitles vist av Edge, kan den tilhøre en V32MCHK-EE1, eldre modell, med innebygd "svensk" digitaltuner?

 

Her kan man lese om og se fjernkontrollen til V32MCAK-E01, den som selges i Norge for tida:

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article2111796.ece

 

Dette er fjernkontrollen som vises av kal2: Merk at det er færre funksjoner uten PIP, sånn at volum og kanalzapping ikke er på piltastene, men på egne knapper.

 

 

Her er bildet til forbruker.no linket inn. Jeg hadde allerede vært og henta URLen før jeg så at den allerede var vist her, men jeg tar den med og tester spoilertagger i samme slengen. :)

_Fjern1_jpg_641822g.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...