Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for svar, har du noe formening om hva som er best av RCA eller fullkoblet scartkabel?

RGB over SCART og komponent over RCA-kabler bør være like bra, så vidt jeg har forstått. Jeg har ikke prøvd å sammenlikne.

 

 

Kjøpte en slik RGB-kabel i dag og tester det nå, men lurer på en ting

 

På DVD-spilleren må jeg velge interlaced i setup for å få bilde (RGB gir null bilde) makes sense?

 

Kan ikke si jeg ser noe forskjell på bildet.

 

Trekker tilbake det med bildet, etter en liten runde med LOTR ser jeg forskjell :)

 

Lurer fortsatt på det jeg spurte om, i tillegg blir bildet utrolig kornete når jeg velger progressive (ON) i DVD-setup, trodde det skulle være motsatt...

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Har en slik kabel som er rød og hvit i begge ender, altså; rød, hvit ---------------- rød, hvit

 

;P

 

Tenkte jeg skulle prøve å kople forsterkeren til TVen med kabelen, men fikk det ikke til å fungere. Hvilke innganger skal jeg bruke på TVen? Sikkert svart på før, men orker ikke lete gjennom 100 sider.

Lenke til kommentar

jeg fikk TV'n for ca 3 dager siden(MCAK) og er STOR fornøyd! har prøvd den med xbox 360 og PC via vga og bildet er utrolig bra! synes nå i hvertfall jeg da. men så prøvde jeg å koble opp den orginale xbox'n(ikke 360) via scart og da kom problemet... det kom streker over hle skjermen og det blinket. håpet da at det bare var xbox'n, men det var det tydlig vis ikke. det samme skjedde via vanlig antenne signaler og via xbox 360(bare at bildet i tilleg rullet nedover hele tiden..). såh.. noen som har noen erfaring med slike ødelagte bilder? betyr dette at jeg må levere den tilbake, for så å få ny?

Lenke til kommentar

Fått tven nå, prøver å konfiguere den optimalt etc. Men jeg har et lite problem.

 

Jeg har kabel tv, og når jeg ser på sendinger som tv så kommer det av og til sånn hvit-strek øverst på skjermen, som forstyrelse eller noe. Hva kan jeg gjøre med det? Prøvde den støyreduksjonen , men det gikk utover kvaliteten..

 

Og hvilke instillinger villet dere anbefalt, prøvde et par som var postet her tidligere, sitter ikke mange metern unna tv

Lenke til kommentar

som dere som har MCAK sikkert vet stikker høytalerne litt ut bak på TV'n. og den blokkerer selvfølgelig for SCART inngangen da.. jeg skal nemlig ha koblet i både orginal xbox og nintendo 64 som har kompositt og som jeg da skal ha i en SCART overgang(siden både kompositt og komponent er opptatt), men på SCART 2 er det ikke plass til en SCART med komposiit plugget inn pga høytalerne. så er det noen som vet om en SCART overgang som er liten nok og/eller er skakk(som de fleste vanlige SCART kabler er) til å passe inn der. eller i det hele tatt har noen andre ideer?

 

takker ;)

Lenke til kommentar
som dere som har MCAK sikkert vet stikker høytalerne litt ut bak på TV'n. og den blokkerer selvfølgelig for SCART inngangen da.. jeg skal nemlig ha koblet i både orginal xbox og nintendo 64 som har kompositt og som jeg da skal ha i en SCART overgang(siden både kompositt og komponent er opptatt), men på SCART 2 er det ikke plass til en SCART med komposiit plugget inn pga høytalerne. så er det noen som vet om en SCART overgang som er liten nok og/eller er skakk(som de fleste vanlige SCART kabler er) til å passe inn der. eller i det hele tatt har noen andre ideer?

 

takker ;)

 

En slik fra Biltema vil nok fikse det problemet:

 

Scartsplitter, 2-veis

 

archiveproductimages24ltv0.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt denne tv-en, men bildet er veldig rødt. Får signal fra parabol via scart. Jeg har prøvd de anbefalte innstillingene i begynnelsen av denne tråden. Hvor kan feilen ligge? Jeg ser noen snakker om at de har nedjustert de individuelle farvene. Hvor gjør man det?

Lenke til kommentar
Jeg ser noen snakker om at de har nedjustert de individuelle farvene. Hvor gjør man det?

Du trykker på meny-knappen, går til høyre med piltastene til der det er noen verktøysymboler var det vel, ned til fargemodus, velger individuelll, og så videre ned til rød, grønn og blå.

 

Men om dette hjelper? Vanligvis står den i kald fargemodus, som er litt blålig i det man tar den ut av esken. Dersom ingen har stilt den til varm, eller stilt opp rødt manuelt, skal ikke bildet være rødt.

 

Prøv en reset i kanal-menyen. Og prøv å dra ut stikkontakten og la den være helt avskrudd noen minutter.

 

Sjekk også innstillingene på parabolboksen.

Lenke til kommentar

Takk for raskt og godt svar, Svinks.

 

Nå har jeg prøvd alle forslagene dine ang, tv-en, men dessverre uten hell. Jeg har ikke fiklet med parabolboksen ennå, så det er vel antagelig der problemet ligger.

 

Faktisk mener jeg nå å huske at det var noen lignende problemer med den forrige tv-en også, men at noe ble stilt på, hvorpå det ordnet seg.

 

Tv-en virker flott og skarp ellers, så jeg håper virkelig jeg kan fikse dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...