Oook Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg har nettopp fått tvn i hus. Prøver å koble den til pc via vga, men får bare blå skjerm og beskjeden "utenfor område". Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Skru ned oppløsningen på PC-en. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Må den være under 1366x 768? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Høyeste jeg får til med PC-en min er 1024*768. Lenke til kommentar
Oook Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Ok. Men maks oppløsning på denne tvn er vel 1366 x 768`? Edit: Kjører nå 1360 x 768, funker knallbra. Endret 15. januar 2008 av Oook Lenke til kommentar
Showbox Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg har koblet til logitech z4 høytalerene mine til mcgi'en. Det kommer lyd når jeg ser på tv, men ikke når jeg bruker playstationen(koblet til med hdmi). Noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
Oook Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hvilke instillinger på farge, lysstyrke og bakgrunnsbelysning bruker dere når dere har den koblet din pc? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Bakbelysning: 0 (ja, null). Kontrast: 50. Lyshet: 41. Bruker dette på min MCGI koblet til PC via DVI. Synes bildet blir mer naturlig (i PC-sammenheng) med lite bakbelysning. Endret 16. januar 2008 av Innos Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Innos: Har drevet og tuklet litt med det samme jeg også.. I mange tilfeller beste løsning (null bakbelysning) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 I hvilke tilfeller er null bakbelysning best? Når det er helt mørkt i rommet, eller når man bruker PC eller andre signaler hvor man har et bilde med klare, lyssterke farger? Jeg synes null bakbelysning er helt elendig, da blir det et grått bilde, som å se gjennom svært støvete briller eller ei frontrute dekket med søle. Men jeg har ikke prøvd å lage kinomørke i stua eller brukt TV-en til annet enn TV og DVD. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Merker at på "mørke" filmer eller mørke scener blir det for mørkt med Backlight: 10 Contrast: 45 Brightness: 40 Men ellers er dette ganske bra. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Igjen spør jeg: Under hvilke forhold er det en så lav backlight er bra? Mørkt i rommet? TV, DVD eller noe annet? En eller tre meters seeravstand? Jeg erfaring er at backlight bør stå på minst 55 for at det ikke skal se ut som at det er fullt av tåke melllom meg og skjermen. Da sitter jeg ca tre meter unna, har litt lys i rommet, og ser TV eller DVD. Er et noe feil med min MCAK, eller øynene mine? Ellers ser det ut til at dere lav-backlight-tilhengerne kjører med høyere verdier på lys og kontrast enn fabrikkinnstilingene. Da blir det null detaljer i lyse partier, f.eks umulig å se skispor i snø, er min erfaring. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Er ganske enig der. Når jeg kjører sånne minikalibreringsveiledninger som følger med spill, blir alt helt feil hvis jeg bruker disse innstillingene. Men er det noen som har funnet en litt mørkere innstilling enn dette, men som likevel får gode detaljer med?: B: 45 K: 40 L: 35 F: 35 Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 er det noen som har merket noe etterslep på MCAK? tenker da mest ved spill på f.eks. xbox 360. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg bruker bakbelysning på 30 kun når jeg bruker TVen som dataskjerm. Jeg bruker TVen døgnet rundt som dataskjerm og da er det behagelig å ha såppas lavt lys fra TVen. I tillegg har jeg et rom hvor det nesten ikke slippes sol/dagslys inn. Jeg har prøvd høyere bakbelysning men det har bare gitt meg småvondt i hodet når jeg sitter mange mange timer framfor dataen, som er daglig. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg har stadig ikke noen spill koblet til TV-en, men nei, jeg har ikke sett etterslep, men jeg har sett litt hakking ved raske panoreringer på DVD. Jeg vet ikke sikkert, men jeg mistenker at bildebehandlingsprogramvaren til Tatung velger å hakke litt framfor å lage etterslepsspøkelser på skjermen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Du kan vel få litt etterslep om du har på støredusering? er ihvertfall etterslep på mcgi'n min om støyreduseringen står på høy Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg bruker bakbelysning på 30 kun når jeg bruker TVen som dataskjerm. Jeg bruker TVen døgnet rundt som dataskjerm og da er det behagelig å ha såppas lavt lys fra TVen. I tillegg har jeg et rom hvor det nesten ikke slippes sol/dagslys inn. Jeg har prøvd høyere bakbelysning men det har bare gitt meg småvondt i hodet når jeg sitter mange mange timer framfor dataen, som er daglig. Det gir mening. Og det er også en fin ting at Tatungen lagrer forskjellig sett av baklys/lys/kontrast/farge for hver kilde, slik at man kan ha en lav-baklysinnstilling for PC-bruk med nesa i skjermen, og en med høyere baklys når man trykker på knappene for TV eller SCART og skal se film på to meter+ avstand. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Du kan vel få litt etterslep om du har på støredusering? er ihvertfall etterslep på mcgi'n min om støyreduseringen står på høy Jeg har ikke sett det. På den annen side, når man har behov for støyreduksjon (jeg tror min står på AUTO) er det neppe så lett å se etterslep pga. at det allerede er støy i bildet som drukner spøkelsene. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tror jeg går for MCAK'n den virker utrolig bra til prisen og det er ca prisen jeg vil betale. på MPX.no får jeg den nå med porto og alt for 4500kr(pga bedriftskunde 5%). men er enda ikke helt sikker, men blir nok kanskje bestilling snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå