Gormers Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Så sant varen ikke har tatt skade, vil ikke åpning av emballasjen innebære at angreretten er avskåret. Ofte vil det være nødvendig å åpne innpakningen for å ta stilling til om man vil angre på kjøpet. Huh. Da har flere selgere lurt meg da. Husker jeg droppa å kjøpe ruter fordi de sa at jeg ikke kunne bytte den hvis den ikke virket med xboxen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Så sant varen ikke har tatt skade, vil ikke åpning av emballasjen innebære at angreretten er avskåret. Ofte vil det være nødvendig å åpne innpakningen for å ta stilling til om man vil angre på kjøpet. Huh. Da har flere selgere lurt meg da. Husker jeg droppa å kjøpe ruter fordi de sa at jeg ikke kunne bytte den hvis den ikke virket med xboxen. Det gjelder kun ved kjøp på internett da, og ved bruk av angreretten Lenke til kommentar
KillKenny Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Er det bare meg som mener dette TV'et er helt utrolig dårlig? Greit, det koster under 5.000 men hvordan kan Aftenposten gi det terningkast 5!!!!!???? Jeg har analog tilkobling så det må ta litt av skylden, men så kornete og dårlig bilde er det lenge siden jeg har sett. Når til og med øynene blir tørre og iriterende i løpet av en time, ja da er det noe riktig galt. Instillingen jeg har brukt er den de fleste har anbefalt her inne så det kan ikke være feilen. Når jeg ser på DVD så blir heldigvis bilde noe bedre men da er det en irriterende stripe som hele tiden ruller over skjermen...... Er det flere en meg som sliter med liknende problemer??? Eller finnes det noe jeg har gjort feil og som kan rettes opp i. For hvis dette er det beste ja da er denne TV'en tilnærmet helt ubrukelig. Heldigvis koster ikke TV'en mer en 5.000 men jeg har sett TV'er som er billigere og som langt i fra fikk terningkast 5 hvor bildet er 100% bedre en det TV'et jeg har...... Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hvis du synes det er kornete kan du prøve å skru av skarpheten eller hva det nå enn kalles igjen. Altså den nederste innstillingen i menyen der du finner lys og kontrast osv. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har endelig fått et produkt som fungerer nå! Min V32MCAK virker perfekt! Bare så synd at jeg måtte vente så lenge før det gikk i orden... Jeg syns MCAK ser penere ut enn MCGI. Mye mer stilrent design. MCAK er heller ikke klumpete slik som MCGI er. Synes jeg har godt grunnlag til å uttale meg siden jeg nå har eid begge. Jeg skal innrømme at jeg ikke ser noen forskjell på bildekvaliteten mellom de to, men det skal nok STOR forskjell til for at jeg skal klare å legge merke til akkurat det. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har ikke de problemene du nevner killkenny. Høres ut som noe er gærent der. Er ikke noen problemer med VGA eller DVD titting her i gården i alle fall. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Jeg har analog tilkobling så det må ta litt av skylden, men så kornete og dårlig bilde er det lenge siden jeg har sett.Når til og med øynene blir tørre og iriterende i løpet av en time, ja da er det noe riktig galt. Hvor nærme sitter du skjermen? Kombinasjonen av de to der minner meg om da jeg så en hel film i en lenestol rett foran TV, øynene under 1,5 m fra skjermen. Men på 2,5-3 meter avstand synes jeg ikke den er kornete, eller slitsom for øynene. Instillingen jeg har brukt er den de fleste har anbefalt her inne så det kan ikke være feilen.Når jeg ser på DVD så blir heldigvis bilde noe bedre men da er det en irriterende stripe som hele tiden ruller over skjermen...... Tja, mange forskjellige innstillinger har vært nevnt, og min erfaring er at innstillingene som passer for DVD er for glorete og lyssterke for analog TV. Prøv å resette innstillingene, og så demper du farger og kontrast så mye du kan uten at det blir gråslørete. Væ også klar over at innstillinger som gjøres når du har valgt f.eks. SCART, ikke påvirker innstillingene for TV eller HDMI etc. eller omvendt. Striper som ruller over skjermen har jeg med denne TV-en, som på min gamle CRT, hver gang naboen pusser tennene eller sentrifugerer klesvasken. Kan det være elektriske apparater som sender ut forstyrrelser? Men, det kan kanskje hende at du har fått et dårlig eksemplar. Hvor har du kjøpt det, og hvor lenge har du hatt det? Endret 14. januar 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har endelig fått et produkt som fungerer nå! Min V32MCAK virker perfekt! Bare så synd at jeg måtte vente så lenge før det gikk i orden... Jeg syns MCAK ser penere ut enn MCGI. Mye mer stilrent design. MCAK er heller ikke klumpete slik som MCGI er. Godt å høre at du nå er fornøyd. Jeg er også helt enig i det du sier om designet. MCAK har ikke mer svart plast rundt panelet enn nødvendig, og en lav elegant fot, i forhold til MCGI og mange andre TV-er av andre merker som ser ut som de strekker hals. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Lurte på et par ting som sikker allerede er tatt opp uti tråden, men jeg vil helst ha et svar som jeg kan være sikker på. Først, jeg vet at 1080p har bedre oppløsning enn 720p, men er dette merkbart på en 32" når jeg tenker å spille spill på xbox 360 som støtter 1080p? eller er 720p bra nok? Jeg har tenkt til å kunne koble PC-en til TV'n, men hva er best? jeg har S-video og VGA utgang, men har skjønt at S-video er helt uaktuelt. er det da best med VGA --> VGA eller en eller annen overgan til f.eks. HDMI? Vet noen noe mer om den nyere modellen som ikke er på markedet i Norge enda? Pris? Er den bedre? osv.. Takker på forhånd Endret 15. januar 2008 av sudermager Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om signalet er i VGA, er det best å ta det på VGA-inngangen på TV. Dette kommer selvfølgelig ann på om denne inngangen støtter 1:1 pixelmapping, men det er denne inngangen som pleier å gjøre det (kommer ann på hvilket tv du kjøper). Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om signalet er i VGA, er det best å ta det på VGA-inngangen på TV. Dette kommer selvfølgelig ann på om denne inngangen støtter 1:1 pixelmapping, men det er denne inngangen som pleier å gjøre det (kommer ann på hvilket tv du kjøper). ok takk, men hva hvis jeg kjøper Tatung MCAK? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 På MCAK er VGA det beste for tilkobling av PC da denne har pixelmapping. VGA er derimot aldri noe å anbefale, så om dette er viktig ville jeg heller sett på en TV som har pixelmapping over digital inngang. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) På MCAK er VGA det beste for tilkobling av PC da denne har pixelmapping. VGA er derimot aldri noe å anbefale, så om dette er viktig ville jeg heller sett på en TV som har pixelmapping over digital inngang. det er ikke det viktigste, xboxen er det viktigste og jeg kommer bare å bruke PC-en noen ganger innimellom. Men jeg har jo bare vga og S-video ut på PC-en, så ville det blit bedre hvis det hadde vært en TV med 1:1 pixelmapping på hdmi innput og jeg hadde brukt en kabel fra VGA til hdmi? blir ikke de analoge signalene omforma til digitale da? Endret 15. januar 2008 av sudermager Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Dersom du har bare analoge utganger på eksboksen og du har passende analoge innganger på TV, ja da er det sannsynligvis greiest å la TV-en selv lage det digitale signalet den trenger til å styre pikslene sine. Når boksen bare har analoge utganger, er "skaden" allerede skjedd, men TV-en er fullt kapabel til prosessere dem. Mulig at et finnes en kabel eller overgang vga-hdmi som klarer å digitalisere et analogt signal, men det høres dyrt ut om en sånn skal gjøre jobben bedre enn TV-en selv... Ellers skjønner jeg ikke helt den dilla med digitale signaler. Teoretisk taper man noe med å konvertere først D>A og seinere tilbake A>D, men jeg må virkelig legge godviljen til for å se at bildet er noe bedre når jeg ser DVD med HDMI enn når jeg bruker SCART. Endret 15. januar 2008 av Svinks Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Med mindre denne omformerboksen er bedre enn tv til å omforme signalet fra analogt til digitalt (har ikke sett slike bokser i salg til fornuftige priser), vil det ikke lønne seg å gjøre dette før tv. I oppløsningen som er på tv vil VGA-kabel fungere greit til bruk av og til. Skulle dette vært en skjerm til PC, og av og til xbox/annet ville jeg kanskje sett meg rundt etter andre alternativ. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det jeg hovedsaklig skal brukeTV'n til er å spille xbox 360 via komponent(RGB) kabel. jeg skal også koble opp PC-en noen ganger innimellom(via VGA), men som sagt hovedsaklig xbox 360. kanskje også se på film via xbox 360'n. jeg skal også noen ganger spille eldre spillmaskiner som f.eks. Nintendo 64(via kompositt). jeg skal også noen ganger innimellom se litt på analog TV via antenne. Og igjen sier jeg at xbox 360 er det jeg skal ha en TV for som ligger på en pris rundt 5000kr. Er denne MCAK TV'n da bra til mitt bruk? for den virker nemmelig veldig bra. Eller er det noen andre TV'r? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Uansett så får du ikke 1040i på 32"... Tror du må ha minst 40" og 10.000kr Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Uansett så får du ikke 1040i på 32"...Tror du må ha minst 40" og 10.000kr Du mener vel 1080i? Men uansett, min mcgi greier da helt fint 1080i oppløsning Lenke til kommentar
Biff Malibu Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Kjøpte denne i dag. Trenger skjermen en stund på å "kjøres inn" eller er det en annen grunn til at det er en blinkende "støy-stripe" øverst på skjermen til tider? Ikke noen andre problemer eller støy generelt, bare en stripe innimellom øverst, og ingen elektriske enheter i umiddelbar nærhet (står en dekoder i racket men det er adskilt med 4 cm tre og 10 cm). Støyen er såpass "lokal" på skjermen, kun øverst altså, at jeg utelukker egentlig forstyrrelser utenfra. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 biff: jeg har det og, tven min er ny.. det var sorte "blinK" en stund men det er borte nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå