Gachapen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nå har jeg lest minst 40-50 sider i dette forumet, mest da på de siste sidene. jeg har skjønt at MCAK akal være veldig bra til den prisen og jeg har utrolig lyst på en, men den kan bli litt for stor der jeg skal ha den og jeg lurte på om noen har prøvd/sett på denne 26"MMFJ-ET1 som er ca passe størelse for meg? og er den like bra? skal for det meste spille xbox 360 og kanskje koble opp PC noen ganger Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hvor langt unna tv'n sitter du? Sålenge du skal spille så tvile jeg på at den blir for stor edit: oi, nettlagg Endret 14. januar 2008 av daruu Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hvor langt unna tv'n sitter du? Sålenge du skal spille så tvile jeg på at den blir for stor edit: oi, nettlagg sitter ca 1-2 meter unna tv'n, selvfølgelig vil jeg ha størst mulig TV , men jeg er litt usikker på om den tar litt for stor plass(sånn i bredden) for rommet mitt. og så er jo 26"n 1000 kr billigere da. Endret 14. januar 2008 av sudermager Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 jeg har skjønt at MCAK akal være veldig bra til den prisen og jeg har utrolig lyst på en, men den kan bli litt for stor der jeg skal ha den og jeg lurte på om noen har prøvd/sett på denne 26"MMFJ-ET1 som er ca passe størelse for meg? og er den like bra? Jeg har ikke sett den live, men blir ikke overrasket om den er bedre. OK, V32MCAK har kanskje litt bedre lysstyrke og kontrast på panelet, men den her lille tassen har bedre responstid, og slår V32MCAK ned i støvlene på tilkoblingsmuligheter og finesser som bilde-i-bilde etc. Så vidt jeg har forstått er MCAK en "market-entry"-modell, en skrapa modell laget for å være billig, mens de med modellbetegnelser som ender på FJ skal være en klasse høyere. Det hadde vært interessant å sett prisen på V32MCFJ dersom noen tar den inn til Norge, og 3550 for en V26MMFJ kan være en meget bra TV for prisen om man ikke trenger større. NB: Jeg mistenker at Amentio har feil bilde på den sida du linker til. FJ-serien ser sånn ut hos Tatung i Nederland på denne linken: http://www.tatung.eu/Page.aspx?pid=82 Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Om jeg husker rett så fikk en 26" modell fra Tatung slakt i en test publisert på http://forbruker.no . Nå ser det ut til at sidene dems ikke fungerer som de skal, så jeg finner ikke testen, men sjekk at det ikke er samme modell. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Om jeg husker rett så fikk en 26" modell fra Tatung slakt i en test publisert på http://forbruker.no . Nå ser det ut til at sidene dems ikke fungerer som de skal, så jeg finner ikke testen, men sjekk at det ikke er samme modell. har prøvd å finne tester av denne TV'n, men det er ingen å finne så jeg tror det ikke er denne. men det kan derimot hende at det er Tatungs 27" du mener for den fikk nemmelig 2 i karakter. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det var denne 27-tommeren som ble slaktet: http://www.tatung.no/produktanalog/produktv27mmbt.html V26MMFJ kom ikke i salg før i desember, og den har jeg ikke sett noen test på ennå. Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 da får jeg vel bare vente på at en eller annen test forhåpentligvis skal komme... en annen ting jeg lurte på: kan jeg f.eks. bestille denne TV'n fra f.eks. amentio.no og så hvis jeg blir misfornøyd med kjøpet sende den tilbake med bruk av angrerettloven? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Sorry, my bad. Fikk ikke sjekket pga av problemer med nettsidene dems (mye traffikk der?). Uansett, så viser det at en ikke kan kjøpe Tatung-skjermer "blindt" på merket alene, da ed kan levere produkter med laber kvalitet også. En test, eller å få sett produktet "live" er nok absolutt best... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 da får jeg vel bare vente på at en eller annen test forhåpentligvis skal komme... en annen ting jeg lurte på: kan jeg f.eks. bestille denne TV'n fra f.eks. amentio.no og så hvis jeg blir misfornøyd med kjøpet sende den tilbake med bruk av angrerettloven? Ja, fjorten dagers angrefrist ved postordrekjøp dersom det følger med angreskjema. Og lenger dersom de ikke legger det ved. Men du må betale returporto selv. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 På angrerettloven er det ikke sånn at den skal sendes tilbake i samme tilstand og forseglinger osv skal ikke være brutt? (det vil jo si at man ikke kan teste den og så sende den tilbake) Komplett.no har ihvertfall en egen avtale der man kan sende tilbake selvom den er brukt, tror elkjøp også har noe lignende. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 På angrerettloven er det ikke sånn at den skal sendes tilbake i samme tilstand og forseglinger osv skal ikke være brutt? (det vil jo si at man ikke kan teste den og så sende den tilbake)Komplett.no har ihvertfall en egen avtale der man kan sende tilbake selvom den er brukt, tror elkjøp også har noe lignende. Om du tar en TV pent ut av esken, tester den uten å skade den, og pakker den pent inn igjen i originalemballasjen er den fortsatt i samme stand. TV og tilsvarende produkter er ikke forseglet, jeg har i alle fall aldri sett det. Det blir noe annet med DVD, CD, software etc. De er gjerne forseglet slik at man ike skal kunne kopiere innhold på diskene og returnere dem. Man kan lese mer om dette her. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Tror det heter noe som: "Skal returneres i TILNERMET sammme stand og mengde" ALtså: så lenge du ikke kaster embalasjen eller lager hakk i skjermen (e.l.) burde det ikke være noe problem.. I teorien skal du kunne returnere en spekepølse som noen solgte til deg på døra hvis du bare har tatt et par skiver... Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg tror egentlig du ikke kan bytte den hvis forseglingen er brutt, så lenge ikke butikken har en egen policy, som elkjøp. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg tror egentlig du ikke kan bytte den hvis forseglingen er brutt, så lenge ikke butikken har en egen policy, som elkjøp. Tro hva du vil, men det står ganske klart i den websida jeg linket til for noen få innlegg siden: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...eglet_av_selger Varer som er forseglet av selger Så sant varen ikke har tatt skade, vil ikke åpning av emballasjen innebære at angreretten er avskåret. Ofte vil det være nødvendig å åpne innpakningen for å ta stilling til om man vil angre på kjøpet. Ved fjernsalg (med unntak av telefonsalg) har likevel selgeren adgang til å forsegle lyd- eller bildeprodukter (f.eks. CD-er og videofilmer), samt datamaskinprogram, med den følge at angreretten må anses tapt dersom du bryter forseglingen. Selger må imidlertid opplyse om dette klart og tydelig på selve forseglingen. Dersom forseglingen ikke er merket, vil du kunne angre innen 14 dager, uavhengig av om forseglingen er brutt. Du kan altså trygt rive av eller sprette opp en vanlig teip på en TV-eske og se en TV i funksjon. Noe annet er det dersom det er f.eks. en CD med dataprogram hvor det står på selve teipen at ved å bryte dette seglet godtar man blablabla... Lenke til kommentar
Gachapen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 kunne noen fortalt meg ca hvor brei denne MCAK TV'ns bordstativ er? jeg har nemmelig et bord som jeg lurte på om passet hvis jeg skulle hatt TV'n Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Om jeg sitter 3.5-4.5 meter fra skjermen(den står litt lavt i forhold til sofaen), jeg er glad i å se film, og skal kanskje ha en pc på den; hvilken modell/størrelse er anbefalt? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Da ville jeg gått for hvertfall 42". Bordstativet er 48cm, bredt. Hele tv'en er 78cm. Lenke til kommentar
violator Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Blå striper på skjermen. Lurte på om noen av dere har blåe striper øverst på skjermen som kommer og går av og til? Dette er MCAK en måned gammel. Må vel kjøre meg en tur til Kjeller tenker jeg (verksted for Tatung) uansett, men lurte på om noen viste/hadde kjennskap til stripene? -V- Lenke til kommentar
cFc Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nope, aldri lagt merke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå