Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.

Anbefalte innlegg

Glimranes d. Då blir det nok ein MCAK på meg i nærmaste framtid. Kossen e lyden på tvn? (greit å veta om eg ska kjøpa surroundanlegg t det åg mens eg e i gang :thumbup:

Det er en flat-TV med to høytalere som sitter i hvert sitt hus på størrelse mellom en kaffekopp og tekopp. Det setter sine begrensninger i forhold til et hifi stereoanlegg med digre trykkammer- eller bassreflekshøytalere eller et surroundanlegg i seriøs prisklasse.

Men samtidig er lyden så god sammenlignet med min gamle 20" TV, hvor jeg alltid kjørte lyden via stereoen, at jeg etter at jeg fikk MCAK i hus sjelden skrur på stereoen til vanlig TV-titting. Det låter helt greit, både i vanlig og fake surround-modus. Jeg har stilt opp diskanten litt, jeg synes det gir litt mer livaktig/naturtro lyd.

Til film og musikkprogrammer synes jeg det er vel verdt å trykke på en ekstra fjernkontroll og ta lyden gjennom stereoen. Det gjelder sikkert også surroundanlegg, dersom du sikter til et skikkelig et, og ikke et til 1999 kr eller mindre med plasthøytalere på størrelse med TV-ens egne høytalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte mail til bestbuy og spurte om de hadde inne MCGI, for 2-3 måneder siden. Og først NÅ fikk jeg svar tilbake, de sendte meg visst 2 mails for å være sikkre :p

("God" kundeservice :) )

Noen som kan si meg hvilken type DVI-kabel jeg kan bruke til min MCGI?

Finner ikke helt ut av det, finnes så mange forskjellige.

Tror kanskje det er DVI-D DualLink men den er ikke heeelt lik.

Er det mulig å bruke singlelink på en duallink-kontakt? Hva er egentlig forskjellen på de to?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Hvor fornøyd er folket som har tatung tv'en? Vurderer å kjøpe den nyeste mod av 32" (mcak?)

Fire på en skala som går fra null til fem.

Kunne sikkert gått mer i detalj, som å si at bilde og lyd og TV-mottaking er mer enn tilfredstillende, klart bedre enn på f.eks. Samsungs rimeligste som jeg har sett hos venner, og prisen er bra. Men for de som vil ha det aller beste, finnes det sikkert andre TV-er som er ennå bedre, i helt andre prisklasser.

Lenke til kommentar
5/6 her. Eneste som trekker ned er manglende S/PDIF utgang og 1:1 pikselmapping over HDMI.. Førstnevnte får du jo også på MCAK (jeg har MCHK)

Jeg får fint til 1:1 pixelmapping over både HDMI/DVI og VGA på MCHK. Her er også en annen som også får til 1:1:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9293147

I XP skal det gå uten videre, mens i Vista må EDID i skjermen oppdateres. Oppskrift i linken ovenfor.

Lenke til kommentar
Hmm.. Hvordan får dere til det? Jeg kjører XP 2k3 x64 versjon.

Jeg har prøvd utrolig mye rart uten hell :(

I XP 32 bits satte jeg bare oppløsningen til 1360 x 768 i ATI-driveren min. Dette var over VGA.

Tidligere brukte jeg MCHK også med DVI/HDMI med et integrert Nvidia skjermkort. Der var det det også bare å sette oppløsningen til 1360 x 768 samt Hz til 50 eller 60 (husker ikke helt nå).

Lenke til kommentar

Hei, måtte registrere meg fordi jeg er forvirret ang. kjøp av LCD, jeg er selvsagt fattig og vil ha det billigste jeg får tak i men også brukbar kvalitet.

Forvirringen:

1) er de nye Tatung 32" like bra som de som ble testet i November??? (V32MCAK-E01 er den jeg kan kjøpe)

2) skal se digital tv og DVD, er det best å kjøpe denne eller plasma? Ser så mye forskjellig meninger

Virker som denne er best til å bruke på PC?? men hva med å se TV da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...