Kveldsro Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 MCAK har IKKE I 1:1 pixelmapping over DVI/HDMI. Har fått det bekreftet på mail. Og for meg er ikke VGA ett alternativ. Jeg tviler sterkt på om de du har fått mail fra virkelig har testet om TV'en har 1:1 pixelmapping over HDMI/DVI. De har sannsynligvis sjekket i manualer hvor det ikke står noe om 1:1 mapping over HDMI/DVI og sier derfor for sikkerhets skyld at den ikke har det. I bruksanvisningen til min 32MCHK står det heller ikke at den har 1:1 mapping over HDMI/DVI, men det har den likevel... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan kan du si det år du ikke engang har en MCAK? Det er ikke bare pga komplett vi tror den ikke har pixelmapping, men fordi flere brukere har "bekreftet" dette. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 litt "utrent" på området, men koffår ekje vga bra? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan kan du si det år du ikke engang har en MCAK?Det er ikke bare pga komplett vi tror den ikke har pixelmapping, men fordi flere brukere har "bekreftet" dette. Har du link til noen brukere/innlegg her som har/har hatt MCAK og har testet den med DVI/HDMI og ikke klart å få til 1:1 pixelmapping? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Fordi kvaliteten er horribel i forhold til DVI/HDMI. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan kan du si det år du ikke engang har en MCAK?Det er ikke bare pga komplett vi tror den ikke har pixelmapping, men fordi flere brukere har "bekreftet" dette. Har du link til noen brukere/innlegg her som har/har hatt MCAK og har testet den med DVI/HDMI og ikke klart å få til 1:1 pixelmapping? Det er en haug med folk som har problemer med oppløsning osv i sammenheng med PC, bare les litt bakover. Det at VGA blir omtalt som bedre sier vel sitt. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 litt "utrent" på området, men koffår ekje vga bra? Fordi særlig tekst blir uskarpt. Men til visning av DVD og f.eks. 720P osv fra PC ser man ikke forskjell på VGA og DVI/HDMI, så for endel har det ikke noe å si om man bruker VGA eller DVI/HDMI. Om man skal bruke skjermen mye til f.eks. surfing, programmer osv på PC ville jeg tilkoblet over DVI/HDMI. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Mine erfaringer er motsatte, på oppløsning 1368*760 så var VGA optimalt, mens DVI-HDMI var heller vanskelig pga merkelig oppløsning som ikke ville fungere rett. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Fordi særlig tekst blir uskarpt. All tekst er like klart som på laptoppen min med VGA på min CHK Jeg har ikke DVI på den så jeg har ikke fått testet det ennå Endret 8. januar 2008 av kehax Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Bruker å koble min MCGI til PC-en med VGA og det fungerer fint. Er det noen som vet om det blir 1:1 pixelmapping dersom jeg gjør det samme på MCAK? Hadde vært litt kjipt dersom erstattningsTV-en min hadde dårligere bilde enn den opprinnelige... Etter hva jeg har lest diverse steder er det jo MCAK som har bedre bilde enn MCGI. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Med 1360*768 kjører den bare i og ikke p. Da er gitt skjermmodus "1080 50i" Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hadde 1:1 over Vga jeg. Sounds nice! Fikk nettopp min MCAK på døra. Har pakket den opp og TV-en søker nå etter kanaler. Håper virkelig jeg slipper problemer med denne også. Av inntrykk så langt kan jeg si at MCAK kom i en mye mindre eske enn MCGI og MCAK er også betydelig mindre. Mindre klompete kan man vel si. Den ser veldig enkel og stilren ut. Lenke til kommentar
fatzalore Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Noen som kan si meg om det er MCAK eller MCHK det er snakk om? Post èn handler vel om MCHK, men har jo sett en heftig mengde poster som har med MCAK å gjøre..Hvordan av de to er best? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 På venstre siden av MCAK står det diverse ting. Det kan virke som trykkfølsomme knapper, men det skjer ingenting når jeg er borti dem. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 På venstre siden av MCAK står det diverse ting. Det kan virke som trykkfølsomme knapper, men det skjer ingenting når jeg er borti dem. Noen som vet noe om dette? Knappene er bak på skjermen og ikke på siden. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Fatzalore: Tråden har utvikla seg fra å handle om Tatung V32MCHK som var den 32" Tatung hadde til 5000 kr da tråden startet, til å handle om enhver TaTung i samme prisklasse. MCHK er ute av produksjon, og utsolgt. Det samme gjelder så vidt jeg forstår MCGI. MCAK var ny i november, er i salg en mengde steder, og er den som er mest aktuell å diskutere dersom du skal kjøpe en ny TV. Siden det er mange som har kjøpt MCHK og MCGI vil det nok fortsatt være endel meldinger om disse når folk har spørsmål om innstillinger, tilkoblinger og annen bruk. Endret 8. januar 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 På venstre siden av MCAK står det diverse ting. Det kan virke som trykkfølsomme knapper, men det skjer ingenting når jeg er borti dem. Noen som vet noe om dette? Knappene er bak på skjermen og ikke på siden. Takk! Var ei lita stund der litt redd for at disse knappene ikke fungerte slik de ikke gjorde på min første MCGI. Kjente jo faktisk litt bak på TV-en også, men ikke så langt bak! Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 litt "utrent" på området, men koffår ekje vga bra? Fordi særlig tekst blir uskarpt. Men til visning av DVD og f.eks. 720P osv fra PC ser man ikke forskjell på VGA og DVI/HDMI, så for endel har det ikke noe å si om man bruker VGA eller DVI/HDMI. Om man skal bruke skjermen mye til f.eks. surfing, programmer osv på PC ville jeg tilkoblet over DVI/HDMI. Glimranes d. Då blir det nok ein MCAK på meg i nærmaste framtid. Kossen e lyden på tvn? (greit å veta om eg ska kjøpa surroundanlegg t det åg mens eg e i gang Lenke til kommentar
fatzalore Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Okei! Mange takk Svinks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå