Gå til innhold

Tannlege sendte sms til pasient - klages inn

Anbefalte innlegg

Følgende artikkel kunne leses i GD (Gudbrandsdølen Dagningen) for noen dager siden, og finnes fortsatt i nettutgaven:

Da * (22) fikk tannverk mandag, prøvde hun å skaffe seg en tannlegetime. Det gjorde hun, klokka 10. Fem timer senere sendte tannlegen en SMS til henne der han gjerne ville se hele brysttatoveringen hennes.

Hun mener tannlegen har gått over flere streker. At han gikk i kartotekkortet hennes og hentet fram mobilnummeret over fem timer etter at behandlingen var over, beskriver hun som «ekkelt».

- Du regner jo med at de informasjonene du gir til et slikt kartotek, er fortrolige. Etter dette blir jeg skeptisk til tannleger generelt, selv om sikkert ikke alle er slike, sier hun.

Tannlegen har lagt seg helt flat og sa han skulle be om unnskyldning. I en senere utgave av avisen skrev de at * kom til å klage tannlegen inn for lokalforeningen av Den norske tannlegeforening, noe jeg ikke helt ser poenget med. Hun begrunner dette med at det ikke var en uskyldig flørt/spøk siden tannlegen "må ha brutt taushetsplikten for å skaffe nummeret hennes". Den norske tannlegeforeningens råd for tannlegeetikk kommer ikke til å lage en sak ut av dette ettersom tannlegen beklaget

Hva syns dere om det tannlegen gjorde? Skal tannleger (og muligens andre leger) få sende tekstmeldinger til pasienter på privattiden? Jeg syns det blir feil av * å anta at tannlegen fikk telefonnummeret hennes fra kartoteket, når du kan finne det med en gang på telefonkatalogen.no. Hvis hun hadde mottatt denne meldingen fra en hvilken som helst annen person, hadde det vel vært helt greit.

Hvis noen har et bedre forslag til en emnetittel, ikke nøl med å si ifra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du sensurert navnet?

Sant nok, nummeret står faktisk i katalogen. Det samme gjør adressen hennes... Greia er vel at han kjente kåtskapen i seg under en lege-pasient situasjon.

sende sms til pasient/kunde:

etter å ha sjekket underlivet til p: hårreisende!

etter å ha sjekket brystene til p: fysj!

etter å ha sett på tennene til p: tja

etter å ha sett på k's tak: tja

etter å ha sett på k's elektriske anlegg: tja

som pasient forventer man, og har krav på diskresjon. Vil si han gikk over streken. Hadde blitt feil om han hadde sagt noe der og da også. At det er mye tull med håndtverkere er vel noe alle er innforstått med så det er kanskje ikke noen big deal med litt snusk der? :p

Lenke til kommentar

Om det ikke har skjedd noe mer, synes jeg det er en noe streng straff å henges ut i avisen. Tenk bare på alle kundene han mister og alt folkesnakket rundt. Skulle ikke forundre meg om han ikke takler jobben sin snart. Bor selv i byen og det har vært et hett samtaleemne i det siste.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Nå har jeg også lyst å se hele brysttatoveringen hennes...

Det kan det jo alltids hende at han synes den så vanvittig tøff ut...

Kan hende at det ikke lå noe som helst seksuelt bak...

Kan jo hende at han trodde den var over BH-en mens den egentlig går over hele brystet...

Når noen leser "se brysttatoveringen" er det noen (ofte jenter) som leser brysttatoveringen og noen som leser brysttatoveringen.

Jenter asså...

(Minner meg om når en komiker fikk tekstmeldingen: "DØ! Du var på TV i går!"...

Alltid skal folk lese inn noe helt annet enn hva som er ment...

DØ; slang/ordtale for "Du" slik det sies i mange dialekter.)

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...