Gå til innhold

Disse prisfallene på prosessorer svir!


Anbefalte innlegg

dette er typisk klaging fra folk som bare har bygd segselv et par systemer eller noe..

 

etter en liten stund faller alt pc utstyr i verdi. av den grunn at det kommer bedre ting på markedet med 1 mnd mellomrom.

 

når c2d ble lansert skjøyt ramprisene i været, for det ble solgt VELDIG masse ddr2 akuratt da. nå har etterspørsel falt og da faller prisene også..

 

spill minst 1 mmog der du kan selle ting så lærer du ALT om akuratt det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere skjønner det ikke.

 

Dere har blitt lurt! Dere har blitt svindlet! Det er nå prosessorene ligger på det planlagte nivået, men Intel bestemte seg for å ta noen hundrelapper mer mens styret/hypet stod på som verst!

 

Dersom jeg hadde brutt meg inn i huset deres og stjålet 1000,- fra sparepengene deres, hadde dere svart som dette: Jaja, det er jo sånn verden er, det er jo tyver over alt. Pytt-pytt.

 

?

 

Frem til forbrukerne begynner å stille krav, vil de store og kapitalistiske bedriftene holde på som de vil under fri dressur. Våkn opp, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dere skjønner det ikke.

 

Dere har blitt lurt! Dere har blitt svindlet! Det er nå prosessorene ligger på det planlagte nivået, men Intel bestemte seg for å ta noen hundrelapper mer mens styret/hypet stod på som verst!

 

Dersom jeg hadde brutt meg inn i huset deres og stjålet 1000,- fra sparepengene deres, hadde dere svart som dette: Jaja, det er jo sånn verden er, det er jo tyver over alt. Pytt-pytt.

 

?

 

Frem til forbrukerne begynner å stille krav, vil de store og kapitalistiske bedriftene holde på som de vil under fri dressur. Våkn opp, sier jeg bare.

8491405[/snapback]

 

Oi... konspirasjonsteorier fikk plutselig en ny dimensjon.

Eller er det en velkjent Intel-hater med nytt nick? :D

Underholdende bidrag i debatten. ;)

Lenke til kommentar
Dere skjønner det ikke.

 

Dere har blitt lurt! Dere har blitt svindlet! Det er nå prosessorene ligger på det planlagte nivået, men Intel bestemte seg for å ta noen hundrelapper mer mens styret/hypet stod på som verst!

 

Dersom jeg hadde brutt meg inn i huset deres og stjålet 1000,- fra sparepengene deres, hadde dere svart som dette: Jaja, det er jo sånn verden er, det er jo tyver over alt. Pytt-pytt.

 

?

 

Frem til forbrukerne begynner å stille krav, vil de store og kapitalistiske bedriftene holde på som de vil under fri dressur. Våkn opp, sier jeg bare.

8491405[/snapback]

 

Mindre teori mer reality check please. De fleste så kjøper hardware og bygger pcer etc vet at hardware er alltid øverpriset når den blir releaset pga grunner jeg ikke engang skal gå inpå. Er derfor folk prøver å finne best pris forhold ytelse når de handler (av de så har sunn fornuft og insikt).

 

Hvor mangen trur du kjøper CPU til 999$ når de kommer ut av "normale" (dvs gjennomsnits kjøperen)?

 

Seriøst, du høres ut så en allmen kar så har blit frelst i markedsøkonomi men har aldri vore utenfor døren og sitt verden eller vet hva han snakker om.

 

*Tekst redigert av moderator*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Eg vil gjerne få minne om første punkt i Retningslinjene:

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

Personangrep og liknande brudd på denne regelen vil bli slått ned på. Had diskusjonen sakleg og ikkje gå til angrep på folk så skal du sjå dette går så fin atte. :)

Lenke til kommentar
Dere skjønner det ikke.

 

Dere har blitt lurt! Dere har blitt svindlet! Det er nå prosessorene ligger på det planlagte nivået, men Intel bestemte seg for å ta noen hundrelapper mer mens styret/hypet stod på som verst!

 

Dersom jeg hadde brutt meg inn i huset deres og stjålet 1000,- fra sparepengene deres, hadde dere svart som dette: Jaja, det er jo sånn verden er, det er jo tyver over alt. Pytt-pytt.

 

?

 

Frem til forbrukerne begynner å stille krav, vil de store og kapitalistiske bedriftene holde på som de vil under fri dressur. Våkn opp, sier jeg bare.

8491405[/snapback]

Hvordan i all verden klarer du å si noe slikt? Hvai huleste har tyveri med hvordan et firma velger å prise produktene sine?

 

Om man kjøpe en pakke røyk på 7-11 så koster den gjerne 10-15 kr mer enn i butikken. Betyr det at 7-11 svindler alle sine kunder?

Lenke til kommentar
Dere skjønner det ikke.

 

Dere har blitt lurt! Dere har blitt svindlet! Det er nå prosessorene ligger på det planlagte nivået, men Intel bestemte seg for å ta noen hundrelapper mer mens styret/hypet stod på som verst!

 

Dersom jeg hadde brutt meg inn i huset deres og stjålet 1000,- fra sparepengene deres, hadde dere svart som dette: Jaja, det er jo sånn verden er, det er jo tyver over alt. Pytt-pytt.

 

?

 

Frem til forbrukerne begynner å stille krav, vil de store og kapitalistiske bedriftene holde på som de vil under fri dressur. Våkn opp, sier jeg bare.

8491405[/snapback]

 

Eller, så var det kanskje fordi at de kostet mer å produsere når de var nye, p.g.a. at det ofte koster mer å produsere ny teknologi i begynnelsen. Ettersom de selger mer og mer går prisen ned fordi de da kan produsere mer, og fordi det er rimeligere å produsere når teknologien ikke lengere er så ny.

Lenke til kommentar
Dere skjønner det ikke.

 

Dere har blitt lurt! Dere har blitt svindlet! Det er nå prosessorene ligger på det planlagte nivået, men Intel bestemte seg for å ta noen hundrelapper mer mens styret/hypet stod på som verst!

 

Dersom jeg hadde brutt meg inn i huset deres og stjålet 1000,- fra sparepengene deres, hadde dere svart som dette: Jaja, det er jo sånn verden er, det er jo tyver over alt. Pytt-pytt.

 

?

 

Frem til forbrukerne begynner å stille krav, vil de store og kapitalistiske bedriftene holde på som de vil under fri dressur. Våkn opp, sier jeg bare.

8491405[/snapback]

Vell,sålenge det finner IDIOTER som skal ha alt det nyeste med en gang,så ser jeg ikke problemet :-) Dessuten,for produksjons-bedrifter er vel kapitalisme en nødvendighet,de skal jo tjene penger ??

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig sentence er et troll. Det er vell ingen som faktisk har den holdningen?

8493975[/snapback]

Jo, jeg. Prisfall er der værste jeg vet, kjøpte en gang en melk på kiwi som kostet 11,90, dagen etter kostet den 10,50,-. Ble skikkelig skuffa og laget en tråd i det nye "klag-på-prisfall-forumet".

Lenke til kommentar

Det er, og kommer alltid til å være opp til forbrukeren å bestemme seg for når en ønsker å kjøpe en vare. Ønsker man det flotteste og hotteste på markedet, så er man som oftest villig til å betale for det.

 

Selvfølgelig kommer nye produkter til å koste mer, det sier seg jo selv. Hvis noen er villige til å betale en høyere pris, så kommer selvfølgelig denne tendensen til å presse prisen opp. Etterhvert som nye produkter kommer på markedet, og utviklingen går videre, så faller prisen.

 

Å legge skylden på produsentene, strider jo mot all fornuft. Det er jo tross alt et svært nært og tett samspill med konsumentene med i bildet. Det er tross alt konsumentenes etterspørsel som setter de viktigste føringene for den pris en produsent kan ta for sin vare.

 

Tetanus

Lenke til kommentar

Hehe... Det må vel ha vært når matmomsen gikk ned ;-)

 

Prisnedgang kan være kjipt ja. Husker jeg kjøpte et kamera for 2-3 år siden. 4 dager senere lanserte de samme kamera bare med dobbelt så høy oppløsning. Prisen på mitt gikk ned 1500 kr. Da ble jeg litt irritert og sparket meg selv i leggen. Men jeg følte meg jo ikke svindlet ;-)

Lenke til kommentar
Hehe... Det må vel ha vært når matmomsen gikk ned ;-)

 

Prisnedgang kan være kjipt ja. Husker jeg kjøpte et kamera for 2-3 år siden. 4 dager senere lanserte de samme kamera bare med dobbelt så høy oppløsning. Prisen på mitt gikk ned 1500 kr. Da ble jeg litt irritert og sparket meg selv i leggen. Men jeg følte meg jo ikke svindlet ;-)

8494237[/snapback]

Kjøpte min Corsair Dominator ram til 3000kr, nå får man _bedre_ ram for under 2 lapper. Er selvfølgelig litt skuffet, da jeg kjøpte rammen får kun 2 måneder siden. Klager ikke og lager en idiotisk tråd for det vel?

 

Thats life - Get used to it(har selv ikke noe imot billigere komponenter)

Lenke til kommentar
Du har visst lyst til at ting alltid skal koste like mye du?

At 15 år gamle prosessorer skal koste like mye som når de var nye osv?

8491489[/snapback]

 

Nei.

 

Det er en forskjell mellom 15 år og noen få måneder. Dette blir også forskjellen mellom normal prisutvikling og lurendreier.

 

Det er et nytt produkt som kommer, og produsenten bevisst overpriser varen for å tjene rått. Når produsenten har fått sitt, kommer prisene ned.

 

Jeg kan tenke meg at mange hardwarefreaks lett aksepterer dette, men så fort dette hadde skjedd med andre varer og tjenester i samfunnet med samme prosentforhold, hadde det blitt et masseskrik.

Lenke til kommentar

sentence: Det blir jo direkte feil. Om etterspørselen er der så priser man jo varene deretter. Og dette gjelder ikke bare hardware.

 

Tenk prisen på mobiltelefoni da det ble lansert. Svindyrt. Da jeg fikk min første telefon kostet det noe sånn som 9kr minuttet å ringe.

 

Tenk på prisen på microbølgeovner da de ble lansert.

 

Tenk på prisen på flatskjerm tv'er da det var nytt.

 

Tenk på klær, sko, o.l. Svindyrt når det er nytt. 1/2-1 år senere koster det kanskje 50% mindre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...