Gå til innhold

Disse prisfallene på prosessorer svir!


Anbefalte innlegg

Disse prisfallene på prosessorer svir!

 

Nå har Intel droppet prisene ganske mye, men er ikke dette litt sleipt?

 

Først lanserer de en prosessorserie og tjener rått på denne. Når salget dabber av, så senker de prisene, godt kamuflert av ”nye” prosessorer som egentlig har bare ligget og ventet siden C2D ble først lansert. Da når de plutselig et nytt marked for de med mindre penger og de med flaks som ventet helt til nå. Og enda mer penger strømmer inn i kassa.

 

En god måte å tjene penger på, men faen så sleipe dem er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke poenget med tråden. Hadde det vært bedre hvis ingen produkter ble billigere? Bare fordi noen kjøper en ting like før selskapet som selger varen dropper prisen(uten kjøpers medviten), betyr ikke at noen er sleipe eller ikke. Det er som nevnt slik det fungerer.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg skjønte heller ikke vitsen med denne tråden annet enn å "whine".

Husker godt jeg kjøpte Pentium 830D for 2.800 for ikke å snakke om min første X2 3800+ til 2.750.

Dette "kastes" etter en nå til godt under 1k.

Slik er det med hardware.

Lenke til kommentar

prosessorene er også gjerne billigere å produsere i senere tid også ;)

kanskje ikke i kvadratmillimeter med waffer per kjerne, men du må huske på at ikke alle prosessorene som produseres virker ;)

 

jeg hørte en gang at når plasmaskjermer var nye, så var det bare 1 av 10 paneler som virket tilstrekkelig når de kom ut av fabrikken. (de som ikke virket ble selvfølgelig kastet der og da.)

Lenke til kommentar
Velkommen etter, gamle nyheter. Sku nesten tru Intel var de eneste  :roll:

8482155[/snapback]

Ja AMD har jo aldri kutta priser :roll:

Ser ikke helt problemet med dette, AMD har jo også gitt mer ytelse pr. krone nå i det siste så at Intel kutter priser er bare bra.

Men om du ønsker og betale mer enn vanlig, be my guest ;)

Lenke til kommentar
Disse prisfallene på prosessorer svir!

 

Nå har Intel droppet prisene ganske mye, men er ikke dette litt sleipt?

 

Først lanserer de en prosessorserie og tjener rått på denne. Når salget dabber av, så senker de prisene, godt kamuflert av ”nye” prosessorer som egentlig har bare ligget og ventet siden C2D ble først lansert. Da når de plutselig et nytt marked for de med mindre penger og de med flaks som ventet helt til nå. Og enda mer penger strømmer inn i kassa.

 

En god måte å tjene penger på, men faen så sleipe dem er!

8481130[/snapback]

That's life man..

Lenke til kommentar

Oooh, jeg vet akkurat hva du føler. Tro du meg, min P4 3,2Ghx (S478) har gått ned i verdi. Jeg ga over 2K for den når den var ny, og nå er den omtrent gratis :(

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

:p

 

GetALife!

 

Det er klart prisene går ned, og takk og pris for det!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...