^fmj Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Har nå lest en hel del og syns selv at plasma virker som det beste valget til vanlig tv-titting. Hva mener forumfolket? Expert kom jo med tilbud på denne idag. Ser jo veldig bra ut til prisen. Valgets kval. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Plasmaen har greit bilde den første tiden, men det vil bli dårligere etterhvert.. Hvis du ser mye på samme kanal, kan logoen "brenne" seg fast i skjermen. Lcd har litt dårligere bilde, men vil ikke svekkes mye med tiden. Det kan være litt etterslep på bildet også, men ikke så veldig merkbart.. Jeg ville valgt LCD HD-tv (ikke HD klar). Ellers ville jeg helst ventet til høsten når Laser-tv'en kommer! Den blir bedre og rimeligere og bruker mindre strøm.. Derfor vil det bli mye tilbud på plasma og LCD skjemer frammover! Norge er et dumpingmarket for utgåtte varer! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Hvis laser-tv kommer, noe som jeg tror er tvilsomt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jobber i en Expert-butikk og kan si at den tv'en er helt ok, men ikke så mye mer... den har vært på markedet ganske lenge og derfor tilbys til en god pris. Jeg ville heller sett på en Samsung 32" (R75). Den koster vel 1.000 kr. mer sånn ca. men gir bedre bilde spør du meg. Du burde ta en tur nedom en butikk og se på tv'en. Synes du bildet ser bra ut så kjøp den! Det er ikke noe bomkjøp - den har jo blant annet 2 hdmi-kontakter. PROuser: Hvor har du det fra at plasmaens kontrast og slik blir mye dårligere enn en lcd-tv? Kilde? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis laser-tv kommer, noe som jeg tror er tvilsomt. 8482426[/snapback] Lasertv'en kommer.. i slutten av året. (2007) Fordeler med Laser-TV: Ingen innbrenning Ikke etterslep på bilde Bredere fargespekter Overlegen dybdegjengivelse Lavere strømforbruk Lavere produksjonskostnader 25 prosent lettere Lavere pris Kilde: Lasertv... (datating: Kilde: Forumet her blandt annet.. De har delvis redusert problemet ved å sende svakere signal i begynnelsen og øker det etterhvert som skjermen blir svekket.. ) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Er mange fordeler med laser-tv ja, men man er jo ikke ukjent men utsettelser i elektronikkbransjen. Endret 27. april 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det er ikke store problemer med innbrenning på plasma i dag (nye modeller). De blir heller ikke dårligere, men tvert imot bedre. Dog har LCD kommet seg mye i det siste (tross i gammel teknologi) og du må nesten selv velge om du vil ha LCD eller plasma. Laser kan du nok se lenge etter... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvis det er 32" Du er ute etter er svaret enkelt ettersom du ikke får så små plasmaskjermer. Til vanlig TV-titting hadde jeg personlig gått for en Panasonic PV70. Den får du til en veldig hyggelig pris og den er perfekt til ditt bruk. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 De blir heller ikke dårligere, men tvert imot bedre. Det er et faktum at plasma-skjermer blir dårligere over tid. Fosforet mister lysstyrke. Etter f.eks. 20.000-30.000 timer med bruk kan lysstyrken være redusert til det halve, og det går raskere om skjermen brukes med maks lysstyrke. Dette er allikevel mange tiår med normal bruk, så med mindre skjermen står på døgnet rundt, så er det ikke noe å tenke over. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Hvis det er 32" Du er ute etter er svaret enkelt ettersom du ikke får så små plasmaskjermer. Til vanlig TV-titting hadde jeg personlig gått for en Panasonic PV70. Den får du til en veldig hyggelig pris og den er perfekt til ditt bruk. 8492783[/snapback] Trenger ikke være 32", syns det tilbudet virket ok, men det ble ikke til at man slo til på det. Har lest og letet mer, ser at PV70 støtter 1080P, mens de fleste andre bare støtter 1080i. Den er jo heller ikke stort dyrere enn PV600, men alle disse endelsene som Panasonic opererer med (E, EH, P, F), hva betyr de? Hvilken PV70 skal man velge, hvilken endelse? I forholdet PV600 og PV60E så var det dårligere lyd på 60E, ellers bildet var det samme. Ser at på flere forum står det at det skal være PX ikke PV, noe som da vil si at den har digital tuner, stemmer dette? Ifølge prisguiden på HW, får man den i begge versjoner. Regner med at det er mulig å få kjøpt en converter fra digitalt til analogt signal? Endret 30. april 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå