magma_81 Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Jeg prøvde meg, i kampen mot varmen, på en lur løsning. Men jeg burde visst at det ikke finnes lure løsninger i ludo. Resultatet ble at jeg klarte å skrape av kanten på prosessorkjernen. Etter jeg hadde prestert dette mesterverket renset jeg området med isopropanol, og krysset fingerne mens jeg skrudde på. Jeg var 100% sikker på at ingen ting ville funke. Maskinen bootet på 1,3 ghz, men hang seg på vei inn i windows. klokket ned til 1,0 ghz og nå fungerer maskinen helt greit, selv om prosessoren er litt varm. Spørsmålet er: Kan jeg "bygge" opp den avskrapede kanten med kjølepasta? Vil det da være mulig å klokke på 1,3 GHz igjen? Eller burde jeg kjøpe meg en ny prosessor, alternativt ikke få å lov til å holde på med datautstyr i et halvt års tid som straff?? Magnus Lenke til kommentar
ACIDxL Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 hei har hatt samme probleme men med en duron 800@900 som gikk egentlig på 1100 så knak jeg av en liten bit da jeg skulle forbedre kjøleren og nå går den knapt på 900Mhz :sad: så det eneste jeg har å si er kjøp en ny fek:1400Mhz så sleper man egentlig å kolkke den på en liten stund i hvertfal:) eller du kan kaste pc´en ut av vinduet. Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 24. september 2001 Forfatter Del Skrevet 24. september 2001 Burde jeg kjøpe 1,4 eller vente på noe bedre? Lenke til kommentar
normal Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 vente, herregud driter du penger da..? Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Før du kjøper en ny kan du jo alltid prøve å fikse problemet.. Vis det ikke funker, så bare kjøp en ny da :smile: Må da være moro å prøve å smelte litt kobber eller ett eller anna på prossesoren :razz: Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 24. september 2001 Forfatter Del Skrevet 24. september 2001 Det jeg gjorde nå var at jeg "fylte" opp den knuste kanten med goop. Dette gikk jo helt sinnsykt bra! Ting er tilbake til normalt. Dette bør komme med på en tips-side: Hvis du er så dum at du klarer å ødelegge noen av kantene på prosessoren kan du "bygge" den opp med goop. Magnus. Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
AK Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 köp ett shims så slipper kanterna gå av Lenke til kommentar
AK Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 köp ett shims så slipper kanterna gå av Lenke til kommentar
adyton Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Jepp TrygveD.. intel sine "kjærner" er laget av metall på toppen.. ihvertfall 450 min som jeg hadde på 600..(558 sttabilt da..) og amd prossessorene er jo laget av glass eller noe dritt.. det er utrolig mange nybegynnere/folk uten skruklemmer som klarer å ødelegge cpu'en sin på denne måten... Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Det jeg gjorde var at jeg byttet festeklemmen på viften min, fordi den kræsjet med noen kondensatorer på hovedkortet. Dette funket helt fint når jeg satt den på, men ikke når jeg tok den av. Men, nå er alt som det skal være, selv om det var en opplevelse jeg kunne vært foruten. Magnus. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Quote: On 2001-09-28 01:14, magma_81 skrev:Det jeg gjorde var at jeg byttet festeklemmen på viften min, fordi den kræsjet med noen kondensatorer på hovedkortet. Dette funket helt fint når jeg satt den på, men ikke når jeg tok den av. Men, nå er alt som det skal være, selv om det var en opplevelse jeg kunne vært foruten.Magnus. Vær obs på det at festeklemmen som følger med kjøleren er beregnet spesielt for den. Hvis du skifter klemme med en av annen modell så kan det fort bli bråk. Jeg tror også at klemmene til AMD-prosessorer er anderledes enn de til Intel-prosessorer... Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Skjønner ikke helt problemet ?? har hatt av kjøleren ..... til og med bytta kjølere uten problemer ..... er noe som heter å være litt forsiktig ..... er ikke akkurat slegge mekanikk det er snakk om her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå