Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lyd i Windows Vista - Hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får ikke lyd i Windows Vista. Hva er problemet ? Jeg har et Creative Sound Blaster lydkort. Et smule gammelt et.

Kan bruke lydkortet som er integrert i hovedkortet og, men fant ikke ut hvor jeg skal slå dette på i BIOS.

Noen som har en anelse hvorfor jeg ikke får lyd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke lagt inn drivere til lydkortet. For jeg finner ingen for mitt lydkort. Det som er et lite problem.

"Setup is unable to detect a supported product on your system. Please be ensure that your product is properly installed before running this Setup program.

Setup wil exit."

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Creative har ikke laget Vista drivere til de gamle Sound Blaster live kortene. Jeg har selv et slikt kort som jeg pensjonerte i går ettersom jeg installerte Vista og ikke fant drivere. Kjøpte meg et Creative Xfi kort, veldig god lyd, om ikke så veldig mye mer imponerende enn mitt gamle.

Det skal gå an å få installert de gamle driverne i Vista med litt triksing. Søk på google så finner du nok noen tips.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Det er det som er problemet. Du kan ikke bare ta i bruk vista uten videre. Foreløpig er det en masse mangler i drivere og støtte i programmer. Eldre hardware vil aldri få støtte for vista heller.

Om du vet at det integrerte lydkortet støtter vista, så prøv som de over sier. ta ut det ekstra lydkortet og prøv å enable det etterpå.

Lenke til kommentar
Jeg har uansett ikke drivere, Så jeg får faen ikke lyd i det helvetes dritet her..

faaaaaen dette suger

8484746[/snapback]

Har svaret ditt, men sida du banner og steiker slik vil eg ikkje sei det til deg alikevel...

Kva heiter hovedkortet ditt foresten?

Lenke til kommentar
Jeg har uansett ikke drivere, Så jeg får faen ikke lyd i det helvetes dritet her..

faaaaaen dette suger

8484746[/snapback]

Har svaret ditt, men sida du banner og steiker slik vil eg ikkje sei det til deg alikevel...

Kva heiter hovedkortet ditt foresten?

8488450[/snapback]

Du må da forstå frustrasjonen :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er med alle. Men, med meg skjedde dette hvertfall.

Ganske frustrerende ja. Men, om det skjer med orginal versjon av Vista vet jeg ikke.

"Har svaret ditt, men sida du banner og steiker slik vil eg ikkje sei det til deg alikevel... " tror jeg foresten er noe av det dummeste jeg har hørt til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...