dialafc Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei Kjøpte en tv for en uke siden, og nå begynner lyden å skurre. Hvordan er det med returer, må jeg levere til dem, eller henter de den hos meg? Noen som har peiling eller erfaring med dette fra Elkjøp? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Loven sier at alle tv-apparater over 32" skal fraktes gratis til og fra verksted ved garanti-feil. Alt under må selv transporteres. Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Loven sier at alle tv-apparater over 32" skal fraktes gratis til og fra verksted ved garanti-feil. Alt under må selv transporteres. 8480416[/snapback] Ok, takk for svar. Dette er et 37" tv så da bør vel det gå greit. Er det et sted jeg kan referere til dette? (Selv om Elkjøp bør være klar over det). Vet du om de reparerer det, eller kan jeg få nytt umiddelbart? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei Kjøpte en tv for en uke siden, og nå begynner lyden å skurre. Hvordan er det med returer, må jeg levere til dem, eller henter de den hos meg? Noen som har peiling eller erfaring med dette fra Elkjøp? 8480360[/snapback] tipper den er innenfor doa tiden (du skriver ikke hvilket merke det er så jeg vet ikke), så da tar du bare med tven til elkjøp og får en ny. Loven sier at alle tv-apparater over 32" skal fraktes gratis til og fra verksted ved garanti-feil. Alt under må selv transporteres. 8480416[/snapback] bullshit Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Loven sier at alle tv-apparater over 32" skal fraktes gratis til og fra verksted ved garanti-feil. Alt under må selv transporteres. 8480416[/snapback] Og hvor har du det fra? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det står faktisk i forbrukerkjøpsloven. Men det er også noe leverandørene selv har godkjent. Det er leverandørene som dekker transporten innunder garanti, dvs at om det er garanti-feil på tv dekker også "merket på tv" transporten til og fra verksted. Som nevnt ovenfor burde dette uansett gå under DOA, da tv ikke var mer enn en uke gammel da feilen ble oppdaget. Men, det forutsetter jo at feilen blir meldt butikk/verksted innen DOA-tiden. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Det står faktisk i forbrukerkjøpsloven. Men det er også noe leverandørene selv har godkjent. Det er leverandørene som dekker transporten innunder garanti, dvs at om det er garanti-feil på tv dekker også "merket på tv" transporten til og fra verksted. Som nevnt ovenfor burde dette uansett gå under DOA, da tv ikke var mer enn en uke gammel da feilen ble oppdaget. Men, det forutsetter jo at feilen blir meldt butikk/verksted innen DOA-tiden. 8500421[/snapback] Show me... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå