plankeby Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 PCen nettopp slått på så temp er ikke så høy ennå, nettopp lastet ned Asus probe som gir info om Asus kort. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hva med å bytte om pluggene på en kabbisvifte og CPU-vifte? På den måten vil CPU-viften gå på max hele tiden, mens kabbisviften vil "lure" BIOS til å tro at den har en vifte å kødde med? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Hva med å bytte om pluggene på en kabbisvifte og CPU-vifte? På den måten vil CPU-viften gå på max hele tiden, mens kabbisviften vil "lure" BIOS til å tro at den har en vifte å kødde med? 8515924[/snapback] Hei, jeg har allerede prøvd ut ditt forslag, men jeg var like langt da. Tok i går å koblet CPU vifta dirkete på vanlig molexkontakt, og rpm ledningen til rpm kontakten på CPU kontakten. Nå går vifta for fullt (regner jeg med, nå 2800 rpm mot 1000 tidligere) og bios mottar rpm informasjon via CPU viftekontakten. Dette fungerte i går, og ser ut til å bli en god løsning. Temp er da på 55 ved idle og 65-70 ved full CPU bruk. Skal teste dette ut fremover. Undrer meg over at internet explorer 7 ser ut til å krasje en del, vet ikke om det er feil i IE7 eller feil i hardware som forårsaker dette? Får stadig opp at explorer må lukkes viduet. Har holdt meg til IE 6 på forrige PC. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Du kan også vudere å bytte ut kjøleren, det skal eg gjøre på min p4 3.2Prescott i dag+brikkesett viften. Er leie av å høre på vepsene i kabinettet mitt? I disse tider med sol er cpu + NB veldig varme. Har bestilt dette: Zalman CNPS7000B-Cu cpu kjøler og Noctua NC-U6 Chipsetkjøler. Minuset med ditt system er at du må ut med hovedkortet, det slipper eg å gjøre. Dette kan hjelpe deg med støy og stabilitets problemene, den cpu'en du har er en kokeplate. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Hvis PCen er ustabil fremover nå, som CPU vifta går for fullt, blir det en alvorlig tlf. til selger av denne brukt PC. PCen er nylig kjøpt brukt, og har ingen interesse av å oppgradere noe i den. Da blir det i såfall å selge PCen igjen og bygge en ny. Merker godt at AMD Athlon xp 2600 prosessoren er en skikkelig kokeplate ja. Håper bare den ikke er blitt ustabil etter år med dårlig kjøling... Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvis PCen er ustabil fremover nå, som CPU vifta går for fullt, blir det en alvorlig tlf. til selger av denne brukt PC. PCen er nylig kjøpt brukt, og har ingen interesse av å oppgradere noe i den. Da blir det i såfall å selge PCen igjen og bygge en ny. Merker godt at AMD Athlon xp 2600 prosessoren er en skikkelig kokeplate ja. Håper bare den ikke er blitt ustabil etter år med dårlig kjøling... 8519141[/snapback] Blir det til at cpu er ustabil... vil jeg anbefale å få tak i topp model cpu til den socket du har på hovedkortet. Det vil koste deg kun noen få hundringser.. og du vil få mye mer futt for pengene. Grunnen til problemene kan være at CPU er skadet i overflaten(jeg nemte dette tidligere, disse CPUene er omfintlig). Skaden kan føre til høy temperatur og ustabil pc. Sjekk overflaten med forstørrelse glass. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Har det samme hovedkortet med en amd 2800+ på gamle pcen. Bygde det selv for over 3.5 år siden og kjøpte med en sjuk vifte (forbanna jetfly lyd når det går på fullt på mange mange tusen rpm) Nå står den å koser seg på 65 grade idle og 90 grader load :o Har ikke hatt noe restart problemer med den heller. (volten er satt opp og klokket fra 2.1ghz til 2.8ghz) En annen pc jeg hadde hadde samme problemet som deg, restarts, fant tilslutt ut at det var hovedkortet som hadde "sprengt" og fikk restarts/freeze screen etter 20-30min spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå