Nettulf Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei. Holder på å fikse litt på en maskin med en varmeovn montert. En Pentium 4, 3,4GHz. Den kjører med en standard kjøler fre Intel som høres ut som et lite propellfly på full rulle. I BIOS er det advarsel ved CPU temp over 70grader. Starter jeg windows og ikke gjør noe, ligger temp på ca. 55 grader. Setter jeg i gang med noe CPU tungt arbeide, koding/dekoding f.eks., kommer temp opp på 70 grader på bare 20-30 sek. Da gør kjøler vifte på nesten 4000 rpm, og støyer voldsomt. Kan det være noe feilmontering? Så rask temp økning har jeg ikke sett før. Vet at disse produserer en del varme, men husker ikke hvor mange watt det er. Finns det noe bedre kjøler som ikke koster for mye, er vel socket LGA 775 dette. Nettulf Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Prøv å ta av kjøleren, rense den for støv og kjølepasta å montere den på nytt med riktig bruk av kjølepasta. Dette vil hjelpe en del tipper jeg, men lyden av den er der fortsatt. Så hvis du vil ha en stillere kjøler bør du kanskje kjøpe ny kjøler eller montere en ny vifte på den du allerede har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå