carbonblue Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei Har slitt i hele kveld med å få den ene maskinen min til å del filer på lan. alle maskinene jeg har kommer på internett, og alle maskinene vises i mine nettverksteder. og viser delte mapper. Problem maskinen kommer inn på de andre maskinene, men ingen andre kommer in på problem maskinen. ?? får bare beskjed om "Ingen tilgang" kontakt administrator. Har 5 maskiner i lan, 3 på kabel og 2 trådløs og alle kjører XP prof. Har kjørt wizard for hjemme nettverk på alle maskiner. IP deles av dhcp server i router..... Hva er det jeg gjør galt?? Har hatt dette nettverket stabilt og fint i lang tid men problemet kom etter at jeg reformaterte maskinen. hvordan få tilgang ? Håper noen kan hjelp meg! på forhånd Takk Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei , kan det tenkes at det står på noe antivirus eller brannmur på problemmaskinen ? vet at spesiellt norton programvare kan lage trøbbel for deg . ellers kan det tenkes at du må aktivere fildeling på problemmaskinen , hvis du ikke deler ut noe fra denne maskinen så vil de andre heller ikke komme til på den . Lykke til :-) Lenke til kommentar
jocke Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg regner med du har søkt (1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11) og lest avsnittet om akkurat dette i sticky-tråden? Spørsmål: Vennen min får opp feilmeldingen "Ingen tilgang" når han skriver inn pcnavnet i adressefeltet og trykker enter. Hva er galt? Svar: Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment. Bla deg nedover til du finner "Deny access to this computer from the network". Der kan du godt fjerne alle gruppene som er nevnt. Merk: Avsnittet over virker ikke alltid på alle maskiner, da det også kan være registerfeil som forårsaker problemet, men det skader absolutt ikke å prøve. Lenke til kommentar
carbonblue Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Hei Takk for svar! Jepp har delt mapper på problemmaskin. mappene vises hos de andre maskinene, men når jeg går inn på desse mappene, er det stopp. ingen tilgang. Bruker Avast antivirus og Windows brannmur. unntak i brannmur er det satt opp deling av skrivere og filer. Har prøvd og deaktivert brannmur, men det hjelper ikke. Har lest Sticky tråden og mange av de linkene om slike problem uten å ha klart å løs det. Skal prøv å les igjennom en gang til i kveld, og se om jeg har gått glipp av noe. Mulig jeg må innstaler på nytt? Har lite lyst. Jeg takker for flere tips. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har du snakket med administrator? Neida. Men prøv f.eks å skriv direkte adresser istedenfor å browse nettverket. evt med ip isteden La oss si din PC heter Jens og har IP 192.168.0.101 og du har delt en mappe som heter musikk Prøv dette i kjør plassen \\192.168.0.101 og \\192.168.0.101\musikk fungerer noen av de? Husk å bruk din PCs ip og ikke eksempelet Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Det går nok på share permissions og NTFS security hvis du har slått av simple filesharing. Høyreklikk det du har delt og velg sharing og security og sjekk rettighetene og brukere som har tilgang til det du har delt. Rettighetene som er tildelt på sharing vil overstyre NTFS permissions. Edit:Maskinen du ikke får tilgang på kan du prøve å legge til everyone på NTFS permission,så velger du read,write osv etter hva slags tilgang du vil gi til de delte mappene. Har du kun read på share permissions til everyone så hjelper det ikke å tildele write på NTFS security til everyone da share permissions vil overstyre write på NTFS security. Gi like rettigheter på både share og NTFS. Endret 27. april 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
carbonblue Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Tusen takk for alle tips men nu trur jeg har prøvd alt.. alle tips, og alt hva jeg har klart å finn på forumet her. Snakket med administrator uten å kom lenger. Tempen er bra høy her no, har funnet frem xp platen og er klar til kverking av maskin. mulig jeg finner frem en hammer Til alvor, har høvelig peiling på pc, og jobbet en del innen område. men ettter flere dager og kvelder har jeg ikke klart å løys dette. mulig jeg sattser på å endelig prøv Linux? ubuntu? Alle andre maskiner i nette komuniser perfekt, deling av skriver på Problemmaskin FUNKER men ikke fil deling. Pinger alle maskiner alle veier. internett funker på alle maskiner. alle maskiner vises i mine nettverksteder. men kommer ikke inn på problemmaskin sine delte foldere. Kan ikke bruk flere timer på dette, så jeg sattser på å reformater i løpe av kvelden. hvis det ikke er noen med et super tips? Takk igjen for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå