stian90_2 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei alle sammen, jeg har et pittelite problem som jeg håper det finnes en løsning på.. Annenhver helg reiser jeg til damen på besøk. denne bussturen tar omkring 5 timer. Så kom jeg på her en dag hvorfor ikke surfe mens jeg sitter der ? Så kom jeg inn på tanken om 3G via mobilen da ? Er dette mulig i det hele tatt siden jeg er i bevegelse ? Noen som vet om billige teleoperatører ? har vært og sett litt, og jeg har ikke lyst og betale 399 kr feks for og bruke det ca 20 timer i måneden. Kunne heller tenkt meg noe slik som at jeg betalte 20 kr når jeg logget på så kunne jeg surfe så mye jeg ville eller noe slikt.. Og et annet spørsmål, må dette gå via en mobiltelefon ? er det mulig og få tak i en 3G usb penn eller noe slikt man bare putter rett i pc en ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 NetCom og Telenor har daglige maks-priser på alle sine abonnement. Mener at NetCom ligger på 20 kr/dag, husker ikke hva Telenor har. Det finnes USB-baserte 3G-modem, de koster ca 1400 kroner uten abonnement. Du får dem bl.a. hos NetCom-forhandlere. Ellers kan du helt fint bruke 3G-telefonen din, hvis du har. Det spiller ingen rolle at du er i bevegelse. Det eneste problemet er evt dekning i området bussen kjører. Der det ikke er 3G er det stort sett EDGE. -snubbel Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 NetCom sin maksfakturering gjelder kun om du går inn på wapsider, bruker du tlf som modem eller går inn på www - sider via wapportalen vil ikke den gjelde og det kan fort bli dyrt. Prisen er 20 kroner per MB. Hos telenor er maksfaktureringen 10 kroner per dag, usikker på om dette kun gjelder wap, men tror det. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 NetCom sin maksfakturering gjelder kun om du går inn på wapsider, bruker du tlf som modem eller går inn på www - sider via wapportalen vil ikke den gjelde og det kan fort bli dyrt. Prisen er 20 kroner per MB. Hos telenor er maksfaktureringen 10 kroner per dag, usikker på om dette kun gjelder wap, men tror det. 8480981[/snapback] Dette er feil, maksprisen gjelder uansett hva du bruker det. NetCom kommer til å endre på dette i løpet av året en gang, men foreløpig er det maks 20,- per dag, uansett om det er wap eller annen datatrafikk. Telenor har maks 10,- for wap-bruk, mens maksprisen for annen databruk er 50,-. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Så med andre ord så kan jeg bruke det fra telenor og betale 20 kr den dagen og surfe så mye jeg vil uten og tenke på MB ? Lenke til kommentar
Huni Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 nei, skal du bare bruke wap (internett på selve mobilen) koster det deg 10 kr dagen. Skal du koble mobilen til dataen og bruke den som et moden koster det deg 50 kr om dagen med Telenor. Hos Netcom koster det deg 20 kr om dagen uansett hvilken type dataoverføring du bruker... You see? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 nei, skal du bare bruke wap (internett på selve mobilen) koster det deg 10 kr dagen. Skal du koble mobilen til dataen og bruke den som et moden koster det deg 50 kr om dagen med Telenor. Hos Netcom koster det deg 20 kr om dagen uansett hvilken type dataoverføring du bruker... You see? 8481761[/snapback] Jeg skjønner. Får ringe netcom i morgen ettersom at det virker mest rimelig. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Huni Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 bare hyggelig du! Men bare bit deg merke i, som snubbel også sier, at det er langt ifra over alt det finnes 3G dekning, så det kan være lurt å sjekke hvilken av operatørene som har best 3G-dekning på den strekningen du busser:) Dekningskart finner du på hjemmesidene til Telenor og Netcom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå