Gå til innhold

NextGen, hvem fikk dine penger?


Newman

Anbefalte innlegg

Jeg valgte Playstation 3. Fordi jeg var full. Men faen så gøy man har det på fylla.

 

Edit: Andre grunner:

- Den har Gran Turismo, Metal Gear Solid, Final Fantasy, Ratchet & Clank og Naughty Dogs titler, det beste av det beste i mine øyne.

-Den har en blu-ray-spiller, noe som passer meg utmerket.

-Jeg syns den er pen, og den gjør seg godt i stuen min. Menyen og grensesnittet slår meg som estetisk vakkert, mens 360 sitt slår meg som glorete.

-Jeg kan ha Linux på den, noe jeg syns er svært fint, da jeg er stor fan av operativsystemet. Fint å kunne se på alle filmer lokalt, samt kjøre NES og SNES-emulator.

-Personlig mener jeg det er Sonys plattform som har stått for mest kreativitet på konsollspillmarkedet de siste ti årene.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Annyway: Jeg kjøpte Wii fordi Jeg har alltid kjøpt Nintendos nye konsoller siden jeg fikk NES på min bursdag for mange, mange år siden. Og fordi jeg syntes den er den mest inntresange maskinen som har kommet ut og den har rett og slett de beste spilla. Zelda, Paper Mario, Excite Truck, Wii Sports, Mortal Kombat: Armageddon, Rayman Raving Rabbids, Sonic and the Secret Rings, Red Steel, Resident Evil 4: Wii Edition osv. Og snart kommer jo: Super Smash Bros Brawl, Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Soulcalibur Legends og mye mer bra.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Wii på grunn av min kjærlighet til Nintendo og spillserier som Zelda, Mario, Metroid, Smash, osv. En utrolig stilig og nyskapende kontroll. Det var aldri noe spørsmål om Wii skulle anskaffes på dag en eller ei. Virtual Console er også en genial løsning! Dessuten er Wii liten, lett å ta med seg og utrolig pent designet. Har alltid eid Nintendos konsoller.

 

Xbox 360 fordi den så ut til å få mange utrolige spill, har en fenomenal håndkontroll og Xbox Live som gruser alt annet. Kjøpte også denne på lansering, og siden har det bare kommet flere og flere gromtitler på løpebånd, og stadig flere nye er på vei. Xbox 360 kan også by på best grafikk hittil (selv om jeg egentlig ikke bryr meg så mye om grafikken), og HD DVD-spilleren utnytter HDTV-en til fullt.

 

Har ingen planer om å skaffe meg en Playstation 3 på grunn av at det er veldig få eksklusive spill som interesserer meg, jeg liker ikke håndkontrollen og inngangsprisen er altfor høy. For min del er det lite Playstation 3 kan by på som ikke de to andre kan. Wii og Xbox 360 utfyller behovet mitt perfekt, og jeg er storfornøyd!

Lenke til kommentar

vel...

 

eg skulle ha playstation3 allerede før den var lansert...ingen tvil..

 

pris.? ikkje relevant.;)

 

xbox 360 var det ikkje på talom..aldri i livet..

 

så kom gears of war..ett år etter xbox 360 releasen blei det geow og xbox..var også i harnisk etter dolinka av keturagi og co med utsettelsen til mars av ps3..så kjøp av x360 var litt pga sinnet over sony..;)

 

kjøpte ps3 i mars..fordi ja...hallo! det var jo playstation3..;)

 

ironisk sett er det x360 eg har hatt det mest moro med så langt..:)

Lenke til kommentar

Nintendo wii:

Fordi eg har vokst opp med nintendo og er ein hard barka fan av super mario og zelda. Synnst og at det var snedig at man kunne laste ned gamle retro spel til wiien.

 

Playstation 3:

Pga alle dei gode titlane og grafikken. Og at ps 2en tok kvelden pga at lillebrodern sølte cola i den -.- Så ps3 var i grunn eit must.

 

Xbox 360:

Mest pga halo 3 og det at eg kan spille med brodern som bur i hybel ca.3 tima herifrå. Og det var også den første next gen konsollen på markedet. Eit lite minus med denne maskina er at det kostar å spele på nett.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har kjøpt noen "next-gen"-konsoll enda så har jeg vel forsåvidt egentlig ikke valgt noen heller, men jeg vet jo hvilken jeg skal ha, så da har jeg vel valgt.

Har valgt PlayStation 3, grunnen til det er like enkel som den er genial; jeg fikk den originale PlayStation når jeg var 11 år gammel, og senere også PS2. Jeg har med andre ord hatt en PlayStation-konsoll i hus mer enn halvparten så lenge jeg kan huske, og ser ingen grunn til å forandre på det nå. PlayStation er noe jeg er komfortabel med, noe som er kjent for meg, og begge de tidligere konsollene har vært den av konsollene på markedet som har hatt flest interessante spill for meg. Dette tviler jeg på kommer til å forandre seg denne generasjonen også, og flere av mine favoritt-spillserier er også mer eller mindre eksklusive for PlayStation (Final Fantasy, Metal Gear Solid, Tekken, etc.)

Mitt valg av konsoll har svært lite med maskinkraft, grafikk, onlinetjenester o.l. å gjøre, jeg vil bare spille de spillene jeg liker, sånn som jeg alltid har gjort. Det negative er prisen, da PS3 er desidert dyrest av konsollene, og har en pris jeg foreløpig ikke kan leve med. Det må i det minste komme noe mer spillbart på den først. :)

Lenke til kommentar

Xbox 360 fordi den var første nestegenerasjonskonsoll på markedet, med allerede da mange lovende spill på vei. Har absolutt innfridd til forventningene, og titlene kommer på løpende bånd. GoW, Test Drive Unlimited, Fight Night Round 3, Ghost Recon 1/2, Crackdown, Kameo; alle disse er spill som jeg har kost meg med i mange, gode timer. Fant raskt ut at Xbox Live er en fantastisk online-tjeneste, og har benyttet meg mye av flerspiller og demo/video/arcade-mulighetene.

 

Wii fordi dette virket som et spennende, innovativt og engasjerende konsept. Hadde det mye morro med Sports og Play i begynnelsen, men har brukt mye mindre tid med denne konsollen enn hva jeg hadde ventet meg. Nå er det for det meste litt Everybody Votes, og selvfølgelig sjekke en tittel i ny og ne.

 

Playstation 3? Sannsynligvis hvis det kommer noen titler som appellerer (noe jeg ikke synes det er i dag) og den synker 2-3 tusenlapper i pris.

Lenke til kommentar

Kjøpte 360 på releasedatoen og grunnen til det er att det var det eneste alternative med nettspilling på konsoll som ikke var utrolig kronglete. Spill som PGR3 og Kameo var hovedgrunnen ved kjøp på relase.

 

Har også kjøpt en PS3 pga det er enkelte titler som intresserer meg noe voldsomt selv om de ikke har kommet ut ennå.

 

Hadde Wii også men det er solgt.

Lenke til kommentar

Nintendo Wii fordi kontrollen såg nytt ut og fekk lyst til å prøve noko nytt. Dessutan er eg vokst opp med Nintendo; spelt TMNT på SNES hjå ein kompis for lenge sidan, har hatt Nintendo 64 sidan eg var 5-6 år (er 13 no), GameBoy Pocket og Advance. Og selvfølgeleg Mario, Zelda, Pokémon og dei spela.

Edit: Wii har Virtual Console óg, derfor fekk/får eg sjansen til å spele gamle spel (frå før eg var levde :ohmy: ), som f.eks. dei fyrste Zelda-spela, Goldeneye viss det nokon gong kjem til VC, og andre gamle spel som er gøyale å spele.

 

Microsoft Xbox 360 Elite fordi eg, broren min og søstra mi ville ha ein ny konsoll, ein med "vanleg" kontroll. Dessutan synest me at PS3 var altfor dyr, sjølv om den har ein del gode spel. Får heller vente til når/viss den blir billegare. Og fordi eg hadde lyst på X360 fordi eg hadde høyrt at Rare(ware) var solgt til Microsoft og derfor laga spel til Microsofts konsoll og ingen andre. Eg synest Rare er kjempegode til å lage/utvikle spel (Banjo Kazooie og Goldeneye for eksempel :love: ).

Endret av Sviker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...