Gå til innhold

NextGen, hvem fikk dine penger?


Newman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

360/Wii har fått mine penger denne generasjonen.

 

Kjøpte begge to på releasedatoen og er knallfornøyd.

 

360 kjøpte jeg mest på grunn av mange gode spill + hadde forrige generasjon xbox og også medlem av en klan som spiller xbox/xbox360 så valgte var enkelt.

 

Wii kjøpte jeg fordi jeg har sansen for Mario, Zelda osv og gleder meg stort til Mario Party kommer ut til Wii samt en rekke andre spill :dribble:

 

Ps3 :thumbdown: er uaktuell de nærmeste åra og grunnen er for mitt vedkommende, få spill som intresserer meg og for dyr.

Lenke til kommentar

Xbox 360 og Wii! Rett og slett fordi jeg føler det er de 2 konsollene som nå gir meg mest. Blir helt sikkert en PS3 etterhvert også, bare go spilla kommer. Og en ting er sikkert. Den dagen God of War 3 kommer, står det hvertfall en PS3 i hyllen min.

Lenke til kommentar
Xbox 360 og Wii! Rett og slett fordi jeg føler det er de 2 konsollene som nå gir meg mest. Blir helt sikkert en PS3 etterhvert også, bare go spilla kommer. Og en ting er sikkert. Den dagen God of War 3 kommer, står det hvertfall en PS3 i hyllen min.

8598376[/snapback]

 

kunne ikke vært mer enig

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
NB!! Ikke gjør dette til enda en konsoll vs konsoll tråd, alle konsollene er gode underholdnings maskiner.

Vær litt voksen da å ikke står en slik barnslig krig :)

9601241[/snapback]

Heller ikke gjør til det til en telletråd.

Wii pågrunn av kontrollsystemet.

PS3 pågrunn av hypen, exclusive titlene og PS2 fra før

Xbox 360 pågrunn av pris,spill, marketplace og kontrollen.

Lenke til kommentar

Jeg er endelig ferdig med valgene, og 2 av 3 valg er kommet i hus.

 

Her er hvorfor jeg gjorde valgene jeg gjorde:

 

Nintendo Wii

 

Først av alt var det en konsoll som vekket stor interesse for meg. Det har ikke kommet noen ny kontroll siden Nintendo 64 og analogstikken, og Wii's helt nye måte gjøre ting i spill gjorde at jeg valgte denne først av nestegenerasjons konsollene.

 

En annen vesentlig grun var Twilight Princess. Jeg har ikke spillet et Zelda spill siden Majoras Mask, alas jeg gjorde det forferdelige valget og bedømte Wind Waker etter grafikk og gikk derfor aldri til anskaffelse av Gamecube, et valg jeg dessverre fikk angre på.

 

Nå som det er snart et år siden investeringen har jeg ikke noe å utsette på konsollen annet enn det spill designerne klarer å gjøre av lorting på leggen, deriblant Call of Duty 3 som er en direkte skam i mine øyne til Wii, da den ikke gjør noe rett på noen punkter. Men konsollmessig er jeg meget fornøyd med den lille hvite som står så trofast på høytaleren min og venter på tur.

 

Microsoft Xbox 360

 

X360 appelerte veldig lite til meg ved release og tiden etterpå. Jeg hadde bare ikke lyst på en, siden jeg ikke så noen spill jeg hadde lyst på til den. Derfor investerte jeg ikke i denne før i August i år.

 

Grunnen til at jeg valgte denne er det nå store biblioteket av spill, samt ekslusive spill som Mass Effect og Alan Wake som kommer om ikke så alt for lenge. Den var og den billige av 2 HD klare alternativer, og den passet godt inn i mitt budsjett.

 

Til nå er jeg meget fornøyd med Xbox 360. Mange's klage over enorm støy klarer jeg ikke helt å se for min konsoll lager lyd, men å støye vil jeg ikke si. Sammenlignet med Wii støyer den, men selv en 20 wats lyspære støyer mer enn Wiien min, så det er ubegrunnet å si. Spillene er morsome og interesange, softwaren er meget fint gjennomtenkt og hele konsollen virker robust til nå.

 

Fremtidige kjøp

 

Sony Playstation 3

 

Denne er ikke investert i per i dag grunnet en latterlig høy pris kontra spillbiblioteket. Per i dag har jeg verken penger eller lyst på en PS3 siden den ikke har noen spill jeg absolutt må ha som kommer i nær fremtid.

 

Den skal investeres i en gang, men det er først når gromtitler som Black 2, God of War 3 og Gran Turismo 5 ligger klare. Det kommer og ann på pris og tilbud, om PS3 kommer med en tilbu på 3500 kr med spill så er jeg ikke langt unna et kjøp.

 

Playstation 3 fremstår per i dag som en konsoll med potensialer, men potensialer er ikke nok for at jeg legger nesten 6k i en konsoll, det må litt mer til enn som så.

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å kjøpe meg en PS3 i fjor høst, men så kom beskjeden om at den ble utsatt til mars i år. Da begynte jeg å vurdere en 360. Hadde sett anmeldelser av spill som Dead Rising og Sainst Row og lest om kommende spill som Gears of War. Ble da et kjøp til slutt, i begynnelsen av november 06, og har ikke angret. Og siden det ene storspillet etter det andre har kommet til boxen har jeg ikke vurdert en PS3. Kanskje til neste år...

Lenke til kommentar

Fikk Wii til jul. Etter jeg runda det elskbare Twilight Princess har den bare stått der...og stått der...Så nå når Super Paper Mario endelig kom tørket jeg av støvet :)

 

PS3 fikk jeg 2 uker etter releasen. Jeg bytta inn PS2 og 10 spill på EBgames å fikk den en del billigere enn forventet. Nå når flere av vennene mine har skaffet seg den er det bare så utrolig gøy. Spiller for det meste Heavenly Sword nå, online spiller jeg for det meste Rainbow six vegas med venner...Spiller en del matcher å, noe som er drit kult! ;)

 

Når titler som Super Mario Galaxy til Wii kommer, Uncharted, R&C, Haze, Call of duty 4 osv kommer jeg nok bare til å sitte inne... :innocent:

 

 

Har egentlig lyst på en 360 også, men den har jo ikke noe spesielt eksklusivt som jeg har lyst på, bare Banjoo Threeie...Får vente å se når den kommer.

 

Er hvertfall utrolig fornøyd å ha de to maskinene mine, er forresten en gutt på 15 år så jeg bør da ikke klage! :p

Lenke til kommentar

Kjøpte Wii fordi jeg liker ikke 360 spillene samt at den bråker/har mye feil. Har heller ikke råd til PS3, og jeg vil bare ha 2 spill til PS3, som ikke har kommet enda, waste of money for meg.

 

Kjøpte Wii for å spille Zelda og Mario, jeg er ikke noen hardcore konsollspiller, har ikke råd til det, pc ftw.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

xbox 360

Det var flere grunner til det. Min gamle PS2 hadde nettopp sagt takk for seg, og jeg ville nødig kjøpe en lik konsoll. Bedre å bruke penger på en annen maksin da. Oblivion var rett rundt hjørnet, og jeg hadde lest om Blue Dragon som var under utvikling. Det var god nok grunn for meg. Jeg fant dessverre ut at maskinen i seg selv er av dårlig kvalitet, og den har allerde blit fikset av Microsoft 4 ganger.

 

Nintendo Wii

Detvar vel mest det at samboeren min digget Zelda på N64. Hun fikk den i julegave. Men jeg hadde kjøpt den selv senere om ikke hun ville ha den. WiiSports og motion sensing var en veldig fin idé synes jeg. I ettertid må jeg si jeg spiller den uhyre sjeldent, dessverre.

 

Playstation 3

Etter å ha vært uten PS2 en stund, ville jeg så gjerne spille God of War II og Final Fantasy XII. Dessuten var jeg intressert i en maskin som kunne bli min nye "divx spiller". Med Linux var dette mulig for PS3, hadde jeg hørt. At jeg allerede hade en 40" HDTV, gjorde valget enkelt. Jeg har hatt den i flere måneder, men bare kjøpt et PS3 spill til den. (Som er nå på vei i posten.) Så den er vel aller mest brukt som "spille demoer" og PS2 spill maskin.

 

Nintendo DS

Ideen med å kunne bruke touch screen i spill, og også kunne tegne tegninge i chat room var fristende. Previewer av bla. Sonic fikk meg til å kjøpe en. Senere kjøpte jeg også en Lite versjon. Jeg har aldri før hatt en håndholdt konsoll med så mange bra spill, så jeg angrer ikke.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit: PS2.

 

Rett og slett av den grunn at ingen av de nye konsollene har et spilltilbud som interesserer meg nevneverdig (selv ikke 360 med sitt store tilbud har mer ennn en liten håndfull spill som virker interessante) pr. i dag. Men om jeg skulle valgt en konsoll av next gen-maskinene, så hadde det blitt PS3, av den grunn at den får Final Fantasy XIII, God Of War 3 (som, for min del, alene er en god nok grunn til å kjøpe en PS3 framfor en av konkurrentene) og antageligvis Kingdom Hearts 3 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...