Gå til innhold

NextGen, hvem fikk dine penger?


Newman

Anbefalte innlegg

Hos meg fikk alle pengene mine

Verdt alle penga, er ikke redd for oiiiisann går jeg glipp av kommende storspill, åneida det slepper jeg :dribble:

 

Er så glad eier av alle 3 konsollene, fryder av og se mangen topptitler til dem alle som kommer etterhvert :thumbup:

 

Grunnene til jeg har alle 3 er:

 

Xbox 360

- Billig maskin

- Kongespill som Gears Of War, Oblivion, Dead Rising og Crackdown

- Halo 3 som kommer etterhvert

- Herlig grafikk på mangen av spillene

- Kansje Mass Effect og Bioshock som kan bli gode titler og multilplattformspill som Assassin's Creed, GTA IV og mer

 

Nintendo Wii

- Enda billigere

- Zelda :love:

- Spill som Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl og Metroid Prime 3 som kommer en eller annen gang

- Ny måte å styre på i spillene

 

Playstation 3

- Gratis internett til surfing og spille online på diverse spill

- Ratchet And Clank :love:

- Kommende storspill som Heavenly Sword, Killzone, må bare skrive opp Metal Gear Solid 4 og multi som GTA IV og andre

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne generasjonen har Nintendo fått mine penger allerede, og Microsoft kommer også til å få sin del av dem - med tid og stunder.

 

Wii ville jeg ha på grunn av alle de utmerkede førstepartsutviklerspillene. Jeg er ikke like overbevist om at det er en konsoll der tredjepartspill kommer til å bli noe særlig, iallefall ikke om de fortsetter å porte i utgangspunktet labre PS2-spill til Wii.

 

360 vil jeg ha fordi den begynner å bygge seg opp et ganske solid bibliotek av gode titler, og har enda flere i vente, enten det nå er nye konsepter eller oppfølgere til spill jeg hadde mye glede av på den gamle Xboxen. Også vil jeg så klart se hvor langt de klarer å dytte grafikk denne generasjonen - grafikk er ikke alt, men det et spill som er morsomt å spille, blir ikke mindre morsomt av at det er pent å se på.

 

PS3 har i utgangspunktet ikke nok titler som interesserer meg (MGS4 er et hederlig unntak), og at Sony bestemte seg for å stenge nettbutikken jeg pleide å bruke for spillhandel, gjør at jeg i enda mindre grad ønsker å gi dem pengene mine.

Lenke til kommentar

Nintendo fekk pengane mine, nå som mange gonger tidelegare. Er jamnt over nøgd med maskina, gleder meg som ein helt til RE4 Wii, mario, metroid osv.

 

Har tenkt på å skaffe meg ein X360, men vil kanskje vurdere det høgare når eg flyttar på hybel om eit par år, då er vel kanskje PS3 "billeg" også ;)

Lenke til kommentar

Xbox 360 ble kjøpt på release pga at jeg ville bruke HD skjermen jeg hadde skaffet meg måneder før, pluss at jeg var mest fornøyd med Xbox forrige generasjon! Var først da jeg oppdaget Xbox LIVE og ble hektet! Nå koser jeg meg dagelig med masse gode spill!

 

Kjøpte også Wii, men den ble så lite brukt etter noen måneder at den forsvant på Finn.no

 

PS3 skal nok også testes ut bare jeg finner den til 2499,- og det har kommet noe homebrew ala XBMC

Lenke til kommentar

Foreløpig har pengene mine gått til Nintendo og MS. Men sverger nå til non-fanboyisme og "det beste av alle verdner". Så Sony vil nok få sin anndel om liten stund de også.

 

360'n er flittig brukt og det er både i dag mye morro, samt pent å ta seg til på den. Konsollen går jo også en meget lysende fremtide i møte hva spill som ligger like rundt hjørnet anngår.

Wii ble vel i utgangspunktet kjøpt i ren nysgjerrighet. Samt at Zelda som launch title nok hjalp på en hel del. Men, den har støvet en god stund nå. Som også er grunnen til at jeg velger å vente med å investere i en PS3 til spill utvalget tar seg opp. Liten vits i å ha enda en dyr brev-vekt. Behovet for Blu-ray er ikke særlig påtrengende enda. Å hva annet en PS3 kan gjøre er andre ting i stand til å ta seg av intill videre.

 

Spillene er viktigst, å dermed det som dikterer et kjøp.

Endret av Amaranth
Lenke til kommentar

Blir nok X360 for meg. Valgte det fordi alle de andre vennene mine valgte og da måtte jeg også sånn at jeg kunne bli like kul som dem :p

 

Neida! Grunnene er nok på grunn av de gode spilla som var ute. PS3 hadde ikke kommet og den var faktisk ganske billig. Neste på lista er nok PS3 når den faller litt i pris.

Lenke til kommentar
Har Xbox 360, PS3 og Wii. Er i grunn ikke dette også en telletråd? Ramser jo kun opp det man eier..

8482008[/snapback]

 

De fleste har gitt en begrunnelse for kjøpene sine også, men blir fort en telletråd hvis man bare ramser opp. Kunne vært interessant med en poll her.

 

Alternativer kunne vært:

Wii

Wii/Xbox360

Wii/PS3

Xbox 360

Xbox 360/PS3

PS3

Wii/Xbox 360/PS3

Lenke til kommentar

Sålangt har MS fått pengene mine. Har hatt X360 siden launch, selv om jeg solgte den første i Mars 06 for så å kjøpe en igjen i september. Er veldig fornøyd stortsett, dog litt skuffet over at den hengte seg opp og måtte inn på service. Men jeg har fått den tilbake nå, og den ser ut til å fungere kjempebra. :)

Lenke til kommentar
hadde planer om å selge x360 når ps3 kom i hus, men det hadde ikkje kommet på tale, mykje gromme titler som kommer til ps3 og x360 så dei skal få pryde stova side om side..:)

8479807[/snapback]

well said, friend.

 

XBOX 360 kjøpte eg fordi min første konsoll var, tru det eller ei, Xbox 1. Voks opp gjorde eg med C64, Amiga m.m. Eg spelte sjølvsagt NES, SNES, PS1 og alt det her, hos vener og kjente. XBox (1) har lenge vært min favoritt, og er endo det ultimate mediasenter. X360 kjøpte eg på grunn av spela som kjem. Launch line-upen var dårleg, og det var lenge 360-en stod ubrukt. Men det siste året har grom-tittel, etter grom-tittel komt jamt og trutt. Kjempekonsoll! Eg er kjempe nøgd.

 

PlayStation 3 kjøpte eg fordi at eg er nysgjerrig, og fordi eg elskar teknologi. Eg har sjølvsagt sikta meg inn på mykje krem-titlar som kjem til PS3 òg (sjølv om dei er eit godt stykke ifrå butikkhyllene endo). Blu-ray bryr eg meg ikkje med. Mest så kjøpte eg PS3 fordi eg var skråsikker på at den ville bli det ultimate HD mediasenter. No er eg ikkje så sikker lenger. PS3en står no og støvar, det er trist, men eg veit at det ordnar seg snart. Foreløpig, er eg ikkje like nøgd med PS3 som med 360-en, fordi eg følar ikkje den klarar å bære si eiga vekt -- men straks det kjem noko snop spel til den, veit eg at det ordnar seg.

 

Nintendo Wii er enkelt og greit ikkje noko for meg, då den foreløpig ikkje har noko spel som talar til meg. Det er ein veldig, veldig morosam konsoll, og den har sjølvsagt mykje bra spel. (Eg satt å såg ein kamerat funnføre Twilight Princess -- ja, heile spelet) og når eg tenkjer tilbake på det, får eg følelsen av at eg har spelt eit bra spel! Forøvrig står det ein Wii i stua mi, rett atmed 360-en og PS3-en. Sjølv om den ikkje er min.

 

 

Uansett, så eig eg, det som eg ser på som dei to viktigaste konsollane i denne generasjonen. 360 og PS3. Eg føler at ved å eige desse to, er det ikkje noko spel eg kjem til å gå glipp av. Dette er mi personlege meining, og eg kjem ikkje til å svara på kritikk og dumme utsagn ang. den. Er det derimot nokon som vil eg skal forklara nærare, er det ingen problem for meg.

Lenke til kommentar

Har ikke fått kjøpt noen av de nye konsolene enda. Men når jeg gjør det blir det uten tvil playstation. Har alltid hatt playstation og liker spillene som kommer til sonys konsoler. Har alle playstationkonsolene i god stand også (untatt psone, pstwo osv. (pspee?))

Var en stund jeg vurderte 360, men er ikke aktuelt lengre. Jeg vil ha ratchet & clank, MGS, GT osv :D

Dessuten er støtte for gnu/linux et kjempepluss og har ganske mye å si for meg. Selv om valg av framtidlig konsol hadde blitt det samme uten.

Prisen er ikke høy i forhold til det man får, men er likevel mye penger så jeg må nok vente litt. Kanskje den ender opp på ønskelista til jul :)

 

edit: leif og sånt

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Foreløpig har bare MS fått penger av meg, 360'en har masse gode spill, og ikke minst Xbox LIVE.

 

Venter nok med PS3 til GT5 kommer, som egentlig er det eneste spillet hos Playstation jeg virkelig har sansen for. Tviler på at jeg kommer til å bruke Wii'en så mye at jeg gidder å kjøpe en selv, passer best i små doser sammen med venner og bekjente, føler jeg. Men skal ikke se bort i fra at også Nintendo også får litt "lommerusk" av meg denne generasjonen også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...