Gå til innhold

NextGen, hvem fikk dine penger?


Newman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pengene mine datt ned i lommene til Microsoft. Dette pga Halo, GeOW, Pgr, Forza samt alle de andre eksklusivene i år. Også litt av prinsipp, da jeg ville ha noe med bra grafikk og liker og støtte den aktøren som ikke gjør det best i det og det segmentet. Kjøpte på launch.

Lenke til kommentar
Brukte 11000 på å oppgradere pcn. Tjener vel det greit inn igjen på prisforskjell på spill, tror jeg, og jeg har vesentlig rammere hardware enn i alle fall 360.

 

Av konsollene lurer jeg på å hente inn en wii.

8480447[/snapback]

 

Kjøper du mange spill eller? Prisforskjellen fra PC spill til 360/PS3 er vel ca 100 kr. Må vel kjøpe ca 80 spill for å tjene inn dette da :) Men så får du jo Crysis...

Lenke til kommentar

Jeg så på content når jeg kjøpte, og mgs er ikke verdt 6k peng... heller fable forza mass effect og ikke minst halo så ble halo til slutt men hvem vet, jeg gikk fra ps2 til xboxen for halo det motsatte kan jo skje hvis ps3 får en killer app... Killzone anyone?? men de har vi ikke sett noe fr ai det siste så....

Lenke til kommentar

Foreløpig så er det kun MS som har fått pengene mine, men har plan om å investere i PS3 og Wii når pris og spillutvalg blir riktig. Har også en DS, om det kvalifiserer. Genial liten sak.

 

X360 valgte jeg først og fremst pga pris og godt utvalg, bredde og kvalitet i spilltitler.

Er også foreløpig veldig fornøyd med konsollen.

Lenke til kommentar

Har kjøpt følgende to konsoller:

 

Wii: Ble utrolig fascinert av kontrolleren og dens potensial. Synes dette var veldig spennende å styre spillene på en helt ny måte. Og selvfølgelig fordi jeg ikke ville gå glipp av Zelda-, Mario, Super Paper Mario-, Super Smash Bros.- og Metroid-spill osv.

 

PS3: Fordi jeg muligheten til å legge inne bilder, filmer, musikk osv. Jeg synes også den har et utrolig potensiale med Cell, Blu-ray bl.a. Jeg synes også 60 gb HDD ville være nyttig. Dessuten er det masse fint i vente: Home, LittleBigPlanet, GT5, Heavenly Sword, GTA IV, EyeToy-kameraet (som jeg tro kan bli veldig bra) og selvfølgelig MGS4.

 

I bunn og grunn er jeg fornøyd med begge kjøpene og synes de utfyller mine behov perfekt! :)

Trenger forresten ikke å kjøpe noen Xbox 360, da broren min har en.

Endret av Kevinw
Lenke til kommentar

Jeg har Xbox 360

Hadde lyst på den helt fra launch ettersom jeg hadde hatt Xbox siden den kom, og visste jeg ikke kom til og bli skuffet.

Men kjøpte ikke før i November 06 for 2500 på Elkjøp pga lite penger den høsten.

(egentlig kjøpte jeg den ikke heller, mp3 spilleren min ble ødelagt og jeg fikk 2500 igjen på forsikringa, så jeg "bytta" til meg en X360)

Angrer absolutt ikke på kjøpet, det er masse gode titler jeg vil ha (og har)

 

Til en konsoll med enkelt brukergrensesnitt, god grafikk, gode muligheter og en gearicious onlinetjeneste.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Alle disse spillene skal jeg skaffe meg etterhvert, sikker flere også.

Dermed er X360 min definitive vinner denne generasjonen.

(de jeg har er understreket)

 

Gears of War (1 & 2)

Oblivion (m/ Shivering Isles)

Call of Duty 3

Tony hawk Project 8

Two Worlds

Too Human

Battlefield: Bad Company

Kane & Lynch: Dead Men

Battlefield 2: Modern Combat

Crackdown

Age of Conan

GTA IV

Mass Effect

Halo 3

Halo Wars

Lost Planet

Haze

Bioshock

Mercenaries 2: World in Flames

Forza 2

Unreal tournament 3

The Darkness

Army of two

Assasins Creed

Colin McRae: Dirt

Enemy territory: Quake Wars

Alan Wake

Half Life 2 (Med Episode 1 og 2, Portal og Team fortress 2)

 

Pluss noen flere som jeg har og som kommer.

 

 

Skal kjøpe meg Nintendo Wii

Etterhvert må jeg vel nesten skaffe meg denne også.

Men jeg foreløpig er det er nesten ingen spill som jeg vil ha på Wii...

... det er ingen når jeg tenker meg om. Men er vel gøy og spille på vors blant annet.

Venter på at prisen blir tynn.

 

 

Kommer til og kjøpe PS3 til slutt også tenker jeg

Men her er det ikke mange spill jeg vil ha, og da hjelper det veldig lite med Blu-Ray, masse funksjoner osv når jeg nesten ikke kommer til og spille på den.

For det er det den er, noe folk virker som og glemme, en spill-konsoll.

 

Eneste spillene jeg kanskje kan tenke meg er MGS... det var vel det, for resten av de jeg vil ha kommer på X360 også og da gidder jeg ikke bruke 6 ekstra lapper på og spille noe jeg likesågodt kan spare de 6lappene på ved å spille de på 360'en min.

(NEI! Jeg hakker ikke ned på maskinen deres, jeg liker bare ikke spillene! Face it!)

Lenke til kommentar

Wii og xbox 360 fikk mine penger.

 

Kjøpte wii fordi jeg alltid har likt nintendos produkter og spillserier, dessuten er wii noe nytt som også får kreativiteten tilbake hos utviklere og bringer industrien videre.

 

Xbox 360 kjøpte jeg på grunn av spillene jeg ikke kunne få spilt på en wii, gode online muligheter har den også og den er mitt mediacenter.

 

En Playstation 3 er på nåverende tidspunkt altfor dyr for meg, men jeg ser ikke bort ifra at jeg investerer i en i fremtiden, for gode titler som man helst ikke vil være uten kommer nok.

Lenke til kommentar
Hvem fikk pengene dine denne runden, og hvorfor?

 

Jeg hadde ikke noe valg da jeg spiller nesten bare Formel1.

 

Men det er også andre grunner til at jeg valgte PS3.

 

Linux - Bruker den mye til det, kjører VPN til kontoret og alt jeg trenger fungerer som utskrifter, epost, tekstbehandlig etc.

 

Desgin - PS3 er et nydelig møbel is stuen og tar seg bedre ut enn en PC. I design ligger også støy og integrert strømforsyning som elementer.

 

Blu Ray - Må jo ha en HD spiller til HD TVen.

 

Når jeg ser på hva jeg bruker PS3en til, så vil jeg si at den er latterlig billig. For de som bare er på jakt etter et spillkonsoll så er den nok dyr.

 

Viste ikke om Folding@Home når jeg kjøpte den, men ser nå på også det som et argument og trolig en grunn til at jeg kjøper en til snart.

Lenke til kommentar

Tiden før 360 blei lansert var det egentlig bestemt at eg ikkje sku ha noen konsoll før Wii kom ut. Men når eg såg kor rimelig 360 var,samtidig som at konsollsuget økte etter ein relativt skuffende GC epoke, kom den omsider i hus.

 

Altså:

 

Xbox 360;

PGR3 var liksom tittelen som fikk meg til å kjøpe 360,kanonartig spill og førte meg inn igjen i sjangeren.Samtidig som eg hadde hørt mye skryt om online delen på Xbox.Og med forbedringer på 360 var det jo bare fryd og gammen,elsker Live og kunne neppe vert foruten i dag.GRAW og Condemned fulgte opp i ettertid. Siden har samlinga vokst og eg har hatt uttalige mange timer forran herlig grafikk og artige spillopplevelser,online likesågodt som single player.

 

Nintendo Wii;

 

Egentlig den eineste sikre grunnen var jo Twilight Princess sånn spillmessig, for Zelda er heilt konge!Så var jo kontrollen noe av det meir uvanlige slaget,så mye nysgjerrighet ute å gjikk. Egentlig mye mindre valuta for pengene her enn 360. Ekstrem mangel på titler(men de kommer vel) og mye vas fra utviklerene si side. Dog har eg kost meg mye med Red Steel og TP som var titlene ved innkjøp. Mye trekk for dårlig onlineløsninger. Veldig pluss for sin VC del. Og kontrollene fungerer veldig bra sålangt. Lett å få chippet er den også :p Så koser meg mye med SNES roms og vel så det.

 

PS3 må gjøre seg litt meir fortjent til å vere i min besittelse, lite spill og stiv pris samt litt tvilsom online løsning. Innen 1 år er den nok i hus uansett tenker eg... :) Siden den har noen titler på sin side som for meg blir obligatorisk å ha til odel og eie.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke noe valg da jeg spiller nesten bare Formel1.

 

jøss, finnes det flere enn meg innpå her..:D

8481229[/snapback]

 

 

Nå er det Barcelona banen som gjelder. :)

 

Blir en del timer på den før løpet. Er noe helt annet å se F1 på TV når man kjenner banen godt.

 

Blir mange timer PS3 før hvert Formel1 løp.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke noe valg da jeg spiller nesten bare Formel1.

 

jøss, finnes det flere enn meg innpå her..:D

8481229[/snapback]

 

 

Nå er det Barcelona banen som gjelder. :)

 

Blir en del timer på den før løpet. Er noe helt annet å se F1 på TV når man kjenner banen godt.

 

Blir mange timer PS3 før hvert Formel1 løp.

8481279[/snapback]

 

jøss...samma her..barcelona her og...har ikkje begynt testinga enda..men blir noen timer testing før løpet ja, har kansje kjøyrt over 1000 rundar på bana i tidligere f1 spill så eg kan den kan du sei..men sette opp bilen og sånt dildall..så den er stabil og ikkje spinner ut viss eg treffer kerbsen for hardt..;)

 

men beklager off-topicen..;)

Lenke til kommentar

Pengene går vel til en Wii enten imorgen eller på Mandag (byen skal saumfares).

De fire grunnene:

1. Er kontrollsystemet som har et stort potensiale. F. eks håper jeg det blir lagd et spill der sverdkamper står i hovedfokus med tid og stunder. Allerede nå ser vi jo spill som Wii Sports som hadde vært kjedelig med en tradisjonell gamepad, men blir virkelig morsomt med Wii Kontrollen.

2. Siden det er Nintend betyr det at jeg garantert får en håndfull kvalitetstitler. Selvom ikke alle konsollene til Nintendo har fått produsert like mange spill (GC og N64) har det alltid vært en del virkelig gode titler til konsollene. På grunn av den enorme suksessen til Wii så langt, får vi nok også se en god del tredjeparts utviklede spill og garantert flere perler enn som kom til GC.

3. Minst, billigst og støyer minst. Selvom Nintendo har den svakeste hardwaren fører det også til at den er billigst. Pris er viktig spesielt som student. At den ikke viser 720p grafikk som er tilnærmet lik (dog langt unna) virkeligheten bryr jeg meg lite om. Fortiden har jeg en gammel sony bilderørs-tv og i hovedsak liker jeg spill med grafikk som er tegneseriektig (Mario, WOW o.s.v)

4. VC, i og med at jeg har eid både en NES og N64 (som ble solgt for en del år siden) er det en god del klassikere jeg vil spille på ny.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...