Gå til innhold

NextGen, hvem fikk dine penger?

Newman

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

La til en ny konsoll i samlingen etter tidenes impulskjøp hos Elkjøp i dag - hadde fra før av Nintendo DS Lite og Xbox 360, og kjøpte i dag Nintendo Wii også.

Førsteintrykk (har dog brukt Wii før) er at kontrollene føles en anelse unøyaktig, og at det hele ikke funker veldig bra på projektor. Nå har jeg ikke orket å plukke opp noen spill ennå (Wii Sports får duge), men tenkte å låne meg Zelda og Raving Rabbids av kamerater for å gi dette en ærlig sjangs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La til en ny konsoll i samlingen etter tidenes impulskjøp hos Elkjøp i dag - hadde fra før av Nintendo DS Lite og Xbox 360, og kjøpte i dag Nintendo Wii også.

Førsteintrykk (har dog brukt Wii før) er at kontrollene føles en anelse unøyaktig, og at det hele ikke funker veldig bra på projektor. Nå har jeg ikke orket å plukke opp noen spill ennå (Wii Sports får duge), men tenkte å låne meg Zelda og Raving Rabbids av kamerater for å gi dette en ærlig sjangs.

OffTopic: Har spilt Zelda: TP en del på projektor, og som du sier, er det ikke så veeeldig bra (har dog ikke prøvd så mye på TV). Når vi spiller, må vi ofte reise oss når vi skal "aime" med buen e.l. Ganske irriterende..

OnTopic:

MS fikk mine hardt tjente penger i denne omgang, men mulig jeg benytter meg av 30 dagers returrett, og heller handler meg en PS3, hvis starterpacken er blitt så billig. Hvorfor? I håp om at det skal komme en skikkelig PS3-Linux versjon, Blu-Ray, trådløst nettverk, og jeg tror PS3 er best på 3.pers action/adventure/RPG spill.

Lenke til kommentar

Har egentlig alltid vært mild PS-fanboi. Likevel endte jeg opp med en 360. Prisen var en stor faktor, da jeg tenkte over at det eneste spillet jeg gikk glipp av fra PS3 var Resistance, men til gjengjeld fikk jeg jo GoW (som er et av de beste spilla jeg har spilt) og Halo 3. Da jeg kunne kjøpe en modda 360 med stash for samme pris som en PS3, var saken grei

Eneste jeg savner fra PS3 er det dritdeilige utseende og støynivået (:S).

Lenke til kommentar

Da har alle produsentene fått sin del av kaken fra meg.

360:

Har 2 av disse, en helt original og en med oppgradert firmware for å kunne teste nye spill som kommer. Har ikke hatt noen form for problemer med noen av disse og de har gitt meg vanvittig mye morro for en billig penge. Skulle jeg valgt en av konsollene i dag ville det nok blitt en 360 pga spillene.

Wii:

Har en Wii som jeg slang en Wiikey chip i, men selv med denne synes jeg spillutvalget er elendig i forhold til min smak. Wii sports var morsomt en liten stund, men blir liksom ikke det store etter at han har løpt noen runder i stua. Har stort sett støvet ned de siste 6 mnd., men har bestemt meg for å teste PES2008 på den.

PS3:

Kjøpte denne i dag. Har bevisst ventet med å handle da jeg har vært utrolig skuffet over det som har blitt vist så langt, og ikke minst alle forsinkelsene. Kjøpte den nå da det nærmer seg noen spennende utgivelser og for å gjøre samlingen komplett. Håper ting bedrer seg for PS3 fremover...

Lenke til kommentar

Etter min mening:

Jeg har en Nintendo Wii og Xbox 360. For litt siden vurderte jeg sterkt å kjøpe ps3, men med tanke på mangel av bra eksklusive spill gidder jeg ikke. Metal gear og et til Final Fantasy spill holder liksom ikke for meg, jeg er ikke så stor fan av noen av seriene at jeg gidder å betale 6000kr for det. (Er klar over at det kommer en billigere versjon osv, men dette er vel situasjonen nå)

Angrer litt på at jeg kjøpte Nintendo Wii ettersom den har langt mindre bra spill enn hva N64 feks. hadde. Eneste spillet jeg kan tenke meg å kjøpe nå, som jeg gjelder meg veldig til er Smash Bros.

Jeg har egentlig alltid spilt Nintendo, har alle konsollene og mange gode spill. (Til n64 har jeg langt flere spill enn de andre, etterfulgt av SNES). Spillene består hovedsakelig av Rareware sine spill. Etter GameCube bestemte jeg meg for å prøve Xbox istedet, ettersom jeg synes Halo så interessant ut - noe som det viste seg å være.

Er mest fornøyd over kjøpet på Xbox-en ettersom den stadig leverer knallbra eksklusive titler, og har definitivt det beste online-systemet av de andre konsollene. (Ikke bare pga. det tekniske, men populæriteten som gjør det mer interessant). Kommer nok ikke til å kjøpe en PS3, med mindre situasjonen endrer seg drastisk.

Lenke til kommentar
Etter min mening:

Jeg har en Nintendo Wii og Xbox 360. For litt siden vurderte jeg sterkt å kjøpe ps3, men med tanke på mangel av bra eksklusive spill gidder jeg ikke. Metal gear og et til Final Fantasy spill holder liksom ikke for meg, jeg er ikke så stor fan av noen av seriene at jeg gidder å betale 6000kr for det. (Er klar over at det kommer en billigere versjon osv, men dette er vel situasjonen nå)

På Platekompaniet får du en PS3 (60 GB) med Motorstorm og Resistance: Fall Of Man til 5k. Ganske greit tilbud, det. Dessuten kommer det snart mange store titler, jfr. denne tråden.

Lenke til kommentar
Tips til de som skal på Electroworld 2007: Om lørdagen får du en Wii til 1500kr, eller en X360 til 2000kr (med PGR4!), og om søndagen en Nintendo DS til 500kr, eller en PS3 (uten spill, eller det de andre tilbudene har), for 3000kr!

Bra om noen vil utvide konsollsamlingen :)

Tips #2: Om du vil ha, kom svært tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...