Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vinterdekk+felg til 2007 mod Mitsubishi Outlander


Rambol

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå kjøpt meg ovennevnte bil. Droppet å kjøpe vinterdekk på felg hos forhandler da de skulle ha kr 18.000 for 17'' med vinterdekk. Tenkte da jeg skulle kunne få samme str. på felg med dekk for en lavere pris i andre butikker.

 

Jeg er ikke sikker på hvilken str jeg skal ha på dekkene, men et tilbud jeg fikk var 215/55-17.

 

Er det noen som har gode forslag til hvilke felger (og dekk) som ville ha gjort seg på en slik bil? Ønsker 17'', ikke noe større.

 

Dersom du skulle ha et godt forslag, legg gjerne med link til butikk e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kan være vanskelig å skaffe en såpass spesiell dimensjon på vinterdekk akkurat på denne tiden av året, de fleste selger vel ut det meste før vår-sesongen starter. Unntak finnes selvsagt.

 

Jeg vil i aller høyeste grad anbefale at du går for noen litt seriøse produsenter om du skal ha vinterdekk i den dimensjonen. Finnes mye rart, bl.a. gummiblandinger som ikke er beregnet for nordiske forhold. Slike dekk vil være omtrent like effektive som sommerdekk på den bilen.

 

Nokian, Continental og Bridgestone er noen av aktørene som har knallgode vinterdekk til den bilen der.

Lenke til kommentar
Ok, så dette er en unormal størrelse på vinterdekkene altså, det er jo greit å vite. Jeg fikk bare oppgitt dimensjoene av en forhandler jeg skjønner du. Hva tror du er korrekte dimensjoner på denne bilen på vinterdekk da?

8485097[/snapback]

 

Var nok ikke det han mente, men at de færreste dekkforhandlere selger bra vinterdekk i den dimensjonen, på denne tiden av året :)

 

Tror nesten du må ned i 16" eller 15" for å finne dekk som passer. 205/65-16, 205/70-15 passer nok bra

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...