stoffix Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg er en student som går på videregående skole. I mai skal halvbroren min ha konfirmasjon. Jeg holder for tiden til på Andenes, og halvbroren min holder til i nærheten av molde. Det å komme seg dit den helgen broren min har konfirmasjon, har vist seg å bli for dyrt for moren min å legge ut, og jeg driver derfor og tenker på å ta meg et lite lån, da jeg ikke har råd selv heller. (Ting er vanskelig med studentøkonomi.) Det vil koste ca. 4000. for reisen, og jeg ønsker derfor å låne et beløp på 4-5000kr frem til sommerferien. Etter sommerferien, så vil jeg være i stand til å betale tilbake fordi jeg skal ha sommerjobb. Vet noen av dere et sted jeg har mulighet for å låne disse pengene? Helst et sted det ikke tar lang tid å ordne, siden flybilletter har en tendens til å stige i pris etter som tiden går. Kristoffer. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det første du bør prøve er forbrukslån hos banken du bruker til vanlig, evt. om det finnes en lokalbank på Andenes du kan gå til. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Sjansen for å få lån vil nok forresten øke betraktelig hvis du allerede har fått sommerjobb og får et brev fra arbeidsgiver som dokumenterer det. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Takk. Et slikt dokument kan jeg ordne ja. Jeg har sett på nett, men det ser ut til at jeg ikke kan få noe mindre enn 10.000kr i forbrukslån. Kan dette vise seg annerledes hvis jeg går til banken? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg vet ikke, men uansett har du lov til å betale tilbake så mye du vil så fort du vil, så du kan bare betale ned 6000 med en gang, men det hjelper selvsagt lite hvis ikke du kan dokumentere at du kan betale det tilbake. Hvis du har en lokalbank du kan gå til vil de nok være mer medgjørlige i slike saker enn de store bankene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå