Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal jeg kjøpe? BMW 318i

Anbefalte innlegg

Sitter med en BMW 318i på handa. Det er en 91 modell, og skal selges. Bilen har gått bare 140000 og selger har godt rykte.

Får bilen til rundt 20000.

Hvordan er det med disse bilene?

- Mye feil?

- Spesielle feil som går igjen?

- Pris på deler

etc

Jeg tenker slik: Hvor mye kan du egentlig forvente av en bil til 20000. Jeg har lyst på bilen, men er det et lurt kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange av disse bilene er hardt kjørt, så bremser o.l. bør jo sjekkes. Servicehefte er obligatorisk, spesielt på en eldre 3-serie etter min mening. Forøvring kan du jo lese Dinside's omtale av bilen:

LINK

8478963[/snapback]

Eieren er jo en rolig kar. Bilen er lite brukt, og han har hatt den der slik at guten som bor en annen plass skal ha noe å kjøre med når han er hjemme.

Så, den har jo bare gått 140k.. Tipper ikke at den er så rævkjørt som mange andre biler i samme kategorien.

Lenke til kommentar

Jeg er noe skeptisk til disse bilene, men det er godt mulig det bare er jeg som er trangsynt. Mener å huske at det var et eller annet med de tidlige 1,8ene som ikke var så bra og at dette ble utbedret senere, men jeg har ikke noen kilder til deg. Anbefaler deg å google E36 og se hva du finner. Vil også anbefale deg bimmers.no, der er det sikkert mange som kan svare bedre på dine spm.

Uansett vil jeg tro at du i likhet med alle andre biler kan få et relativt godt inntrykk av bilens tilstand ved å ta deg en liten halvtime med en lommelykt og et skrujern. Ta gjerne med deg en som har litt peiling dersom du føler deg usikker.

Når det gjelder hva du kan forvente av en bil til 20.000, er det nok delte meninger. Jeg kjøpte meg for ikke så lenge siden en 91' Saab 900 til 21000 uten avgifter. Det jeg forventer er en bil som ikke trenger de helt store påkostningene (gearkasse, motor osv) i løpet av et par års tid. Men man kan ikke være sikker da vi tross alt snakker om 16 år gamle biler.

Vil uansett be deg følge magefølelsen, blir du litt uggen under en visningsseanse vil jeg anbefale deg å skygge unna. Det er kjøpers marked der ute.

Lenke til kommentar
er ikke noen spesielle feil på e36, men bakluka,tanklokket og hjulbuene skal visst være spesiellt utsatt for rust på e36.

Deler selger de billig på http://www.gsbildeler.no og på http://www.koed.dk .

koed selger mer uorginale deler, men de er visst helt fine.

Eneste negative jeg har å si om e36 318 må være motorstørrelsen ^^

8479027[/snapback]

Er kun littegranne rust på innsiden av bakluka. Ellers er den helt uten rust. Klarte ikke å finne noe, enda jeg sjekket nøye. Er også en mekaniker som eier den. Så han har vel ting på stell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...