fondus Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Hei Har kommet i disuksjon med en person som påstår at jeg øvelsesskjører ulovlig når jeg har med meg andre personer enn ledsager i bilen. Stemmer dette eller ikke? Jeg sjekka lovdata, men skjønner ikke kvidderet av det som står der Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Det er jo lov det her, for man kan ha med vennerfamilie når man kjører opp for å ta lappen.. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg skulle likt å hørt argumentasjonen for at det ikke skulle være lov.. Så lenge førerens konsentrasjon ikke lider og ledsager er seriøs som alltid ellers, ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle være lov. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Takker for svar. Noen som vet om noen linker der det står loverforskfter om temaet? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Det mener jeg er bullshit. En del av opplæringa er da å kunne takle forskjellige situasjoner deribland å ha pasasjerer med. Hvis dette er ulovelig så har jeg ha bot for jeg har gjort dette flere ganger under min øvelseskjøring. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Takker for svar. Noen som vet om noen linker der det står loverforskfter om temaet? Se om du finner noe her fondus. http://www.google.com/search?hl=no&ie=UTF-...le-s%C3%B8k&lr= Ble lange denne, Men eg kan ikke noe annet desverre :wink: Lenke til kommentar
allyse Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Hei Har kommet i disuksjon med en person som påstår at jeg øvelsesskjører ulovlig når jeg har med meg andre personer enn ledsager i bilen. Stemmer dette eller ikke? Jeg sjekka lovdata, men skjønner ikke kvidderet av det som står der Ja - det er 100% lov å ha med en passasjer. Det står på lovdata.. fant det en gang, men gidder ikke å finne det igjen... Dette er jeg 100% sikker på er lovlig. hehe. kjørte jo opp for ikke sååååååå lenge siden så det burde jeg vite Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Det er lov ! Sakset fra vegvesen.no: • Det er tillatt å ha med passasjer i bilen under øvingskjøring. Vi anbefaler likevel å unngå det i begynnelsen. Hele siden finnes her: http://www3.vegvesen.no/inc/vis_dynamisk.asp?kid=1 Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 det ER lov å ha passasjerer når du øvelseskjører Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå