Enceladus Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Jeg og en venn spiller svært mye Civilization. Vi spiller turbasert på en maskin. Hittil har jeg hatt et lite overtak over han i spillet. Noe fordi jeg hadde en veldig bra strategi. Den gikk ut på å alltid bygge litt flere arbeidere enn han gjorde. Og bygge flere wondere enn han. Dette gjorde jeg ved å speede opp produksjonen med trehogst. Han gjør såklart det samme men han er litt slurvete med enkelte detaljer. På denne måten klarer jeg somoftest å skaffe meg et lite overtak over han. Nå har han funnet ut at med Ghandi så kan han adoptere min strategi og utføre alt mye fortere fordi han har superarbeidere. Det gjør det umulig for meg å bygge noen wondere. Når jeg forsøker så kontrer han meg og bygger den samme mye fortere enn meg. Samme hvor slurvete han er så har jeg ikke en nubbesjanse. For å slå han nå trenger jeg en helt ny taktikk. Men hvilken? Noen forslag? Endret 26. april 2007 av Gammelsko Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Dere spiller 1on1? Stikk å stjel arbeidere fra han? Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 husk at skogen etter hvert tar slutt for begge to, da blir ikke superarbeiderene hans mye hjelp. hvis dere begge satser på wonder produksjon kunne du jo prøve å skifte over til full militer oppbygning og starte en angreps krig...... men det kan jo selvfølgelig slå tilbake på deg selv. du får finne på noe lurt. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Det er vi to med ca. 6 cpuer vanligvis. Vanskelighetsgraden er Prince og størrelsen på brettet er standard. Somoftest eller alltid så er vi skilt fra hverandre pga de andre sivilisasjonene. Så det går verken å stjele arbeiderene hans eller gå frontalkrig mot han. Skogene er det somoftest mer enn nok av til svært mange wondere. Og det er det kritiske stadiet i begynnelsen som er det viktigste. Får du opp 3 - 4 wondere i begynnelsen har du så godt som vunnet spillet. Jeg har vurdert å satse millitært og agressivt. Ta over så mange cpu byer som mulig. Men det tærer på økonomien i lengden. Og når han i tillegg bygger wondere får han en knallsterk økonomi og kan ha mange krigere. Han får også et forsprang i teknologiutforskningen fordi han kan satse mer penger på dette området enn meg. Dermed så kan han ødelegge krigene mine ved å støtte fienden min med gratis teknologi. Han får også svært mange "store personer" av wonderne som gir alle slags mulige fordeler. Det meste virker håpløst igrunn. Det blir jo nesten for teit om spillet er bygd opp så ubalansert. Så det må jo være en måte å knekke han på. Det handler bare om å finne den riktige strategien og sivilisasjonen som kan kontre han antar jeg. Kom gjerne med flere ideer Endret 28. april 2007 av Gammelsko Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det er vi to med ca. 6 cpuer vanligvis. Vanskelighetsgraden er Prince og størrelsen på brettet er standard. Somoftest eller alltid så er vi skilt fra hverandre pga de andre sivilisasjonene. Så det går verken å stjele arbeiderene hans eller gå frontalkrig mot han. Skogene er det somoftest mer enn nok av til svært mange wondere. Og det er det kritiske stadiet i begynnelsen som er det viktigste. Får du opp 3 - 4 wondere i begynnelsen har du så godt som vunnet spillet. Jeg har vurdert å satse millitært og agressivt. Ta over så mange cpu byer som mulig. Men det tærer på økonomien i lengden. Og når han i tillegg bygger wondere får han en knallsterk økonomi og kan ha mange krigere. Han får også et forsprang i teknologiutforskningen fordi han kan satse mer penger på dette området enn meg. Dermed så kan han ødelegge krigene mine ved å støtte fienden min med gratis teknologi. Han får også svært mange "store personer" av wonderne som gir alle slags mulige fordeler. Det meste virker håpløst igrunn. Det blir jo nesten for teit om spillet er bygd opp så ubalansert. Så det må jo være en måte å knekke han på. Det handler bare om å finne den riktige strategien og sivilisasjonen som kan kontre han antar jeg. Kom gjerne med flere ideer 8489298[/snapback] civ4 med warlords expansion? bygg øksemannene til vikingene.. koster lite enkle og få og er genial i tidlig angreps faser.. ellers er det jo flere civs som har gode ting ottoman ellelr hva han kalles(babylon) er veldig bra,, Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Vel, dersom du ikkje har Warlords-ekspansjonen, kan jo ein snikete strategi vere å...kjøpe Warlords-ekspansjonen. Der har nemleg ikkje Gandhi "Industrious"-trekket lenger, og bygger dermed wonders ein god del seinare. Kay Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Vel, dersom du ikkje har Warlords-ekspansjonen, kan jo ein snikete strategi vere å...kjøpe Warlords-ekspansjonen. Der har nemleg ikkje Gandhi "Industrious"-trekket lenger, og bygger dermed wonders ein god del seinare. Kay 8499225[/snapback] He he, det ville være litt for sleskete av meg. Men på den annen side må det jo ha vært en grunn til at de fjernet disse 50%ene i ekspansjonen. Vi har uansett snudd rollene nå. Jeg er Ghandi og han Napoleon. Jeg ønsker å vise han hvor sinnsykt god Ghandi egentlig er. Vanligvis spilte jeg Napoleon før. Han er også temmlig bra. Han har bla 50% i wonderproduksjon og starter med The wheel og Agriculture noe som er bra fordi da får arbeiderne dine noe å gjøre innimellom nedhuggingen av trær. Ghandi må utforske dette men starter på den annen side med mining og mysticism. Som gjør at jeg fra begynnelsen av kan bygge stonehenge og utforske Broze Working som er nødvendig for å hogge ned trær. Endret 30. april 2007 av Gammelsko Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Gandhi var nok litt i sterkaste laget, ja..."Industrious" er kanskje det nyttigaste trekket du kan ha, og "Spiritual" er ikkje so verst det heller. Det at han startar med Mysticism er òg ein fordel, då kan han skaffe seg ein religion tidleg. So eigentleg er alt bra: bra trekk, bra start-teknologiar, og den klart beste spesialeininga. Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå