Gå til innhold

Ble nektet på bussen fordi hun bar burka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser for meg at burka blir det nye populære klesplagget under innbrudd og ran. :p

Alle reagerer om du løper rundt i finlandshette, men ingen tør reagere på noen i burka. Man kan jo ikke vite hverken hudfarge eller kjønn i en slik drakt :p

Lenke til kommentar
Ser for meg at burka blir det nye populære klesplagget under innbrudd og ran. :p

Alle reagerer om du løper rundt i finlandshette, men ingen tør reagere på noen i burka. Man kan jo ikke vite hverken hudfarge eller kjønn i en slik drakt :p

8694084[/snapback]

Haha, enten rane banken, eller saksøke noen for rasisme før du får muligheten til førstnevnte...

Lenke til kommentar
Burka brukes for å skjule selvmordbomber.

8693477[/snapback]

Tviler jeg litt på. Kvinner i burka er ikke i en posisjon hvor de kan være politisk aktive, i hvert fall ikke i den grad at de blir selvmordsbombere. Nå kan det selvsagt innvendes at man ikke vet om det er en mann eller ei dame inne i burkaen. Men på den annen side så er nok en stor parkas like brukbar til å skjule et bombebelte som en burka...

Jeg er enig med deg i at burka er en uting og et forferdelig plagg, men jeg kan ikke se hvordan ytterlige undertrykking av damer i burka hjelper dem av med burkaen.

Heldigvis er det svært få som bruker burka i Norge, samme gjelder niqab.

Lenke til kommentar

8693477[/snapback]

Tviler jeg litt på. Kvinner i burka er ikke i en posisjon hvor de kan være politisk aktive, i hvert fall ikke i den grad at de blir selvmordsbombere.

8696515[/snapback]

For your information: Jeg har lest om ihvertfall 1 selvmordsbomber som har vært kvinne.

Lenke til kommentar

8693477[/snapback]

Tviler jeg litt på. Kvinner i burka er ikke i en posisjon hvor de kan være politisk aktive, i hvert fall ikke i den grad at de blir selvmordsbombere.

8696515[/snapback]

For your information: Jeg har lest om ihvertfall 1 selvmordsbomber som har vært kvinne.

8703721[/snapback]

Jada, mange palestinske selvmordsbombere har vært kvinner. Men ingen av dem bar burka.

Lenke til kommentar
Tja. Burka er en åpen mulighet for å hindre å bli gjenkjent. Så med all respekt for plagget, men det kan ikke være sånn at alle kan gå rdunt å nekte å ta av plagget. Burka og Visa-kort/førerkort fungerer dårlig sammen.

8693558[/snapback]

Haha, kan se det for meg, alle kvinnene ser prikk lik ut på førerkortet sitt :thumbup:

Det finnes da sprengstoff som er sterkt nok til å sprenge enn buss og som får plass i lomma...

8705012[/snapback]

Det finnes sprengstoff som dette, og det kan ikke blir oppdaget på lukt eller metaldetektorer. Nå vil jeg tro at det er vanskelig og dyrt å skaffe det som trengs for å lage dette, har sett en video av en fyr som lager en dråpe av dette stoffet, og det sprenger en vannmelon til biter.

Det at vi prøver å gjøre Norge trygd ved å innføre irriterende kontroller, og minimalt med bagasje så er vi ikke trygg. Vi gjør det bare enda verre for oss som må leve med enda mer stress ved å fly, selv om det fortsatt er god sjangse for at noen klarer å smugle inn sprengstoff.

Lenke til kommentar
Haha, kan se det for meg, alle kvinnene ser prikk lik ut på førerkortet sitt :thumbup:

"Say Cheese!" :rofl:

ps. Ikke diskriminerende ment, bare et poeng for å får frem....

Det finnes sprengstoff som dette, og det kan ikke blir oppdaget på lukt eller metaldetektorer.

Den tette nesen våres kan ikke oppdage en hundbæsj før vi tråkker på den. :ph34r:

Andre dyr derimot... :whistle:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
ps. Ikke rasistisk ment, bare et poeng for å får frem....

Har forsåvidt ikke noe med rasisme å gjøre, om noe, så kan det kalles diskriminering. Uansett....

Det er greit om de vil dekke seg fra topp til tå, men de bør da i så fall pålegges å måtte legitimere seg på en skikkelig måte (vise dokumentasjon i tillegg til å løfte på niqab/burka) uansett om den som spør dem er mann eller kvinne.

Lenke til kommentar
Det finnes sprengstoff som dette, og det kan ikke blir oppdaget på lukt eller metaldetektorer.

Den tette nesen våres kan ikke oppdage en hundbæsj før vi tråkker på den. :ph34r:

Andre dyr derimot... :whistle:

8706616[/snapback]

Foreslår å plassere veltrente hunder på alle busser i Oslo! :!:

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
kjønner egentlig bussjøføren godt, er jo mye terror nå for tiden. man vet aldri

8703816[/snapback]

Er det det? Når opplevde vi sist terror i Skandinavia?

8712631[/snapback]

En gang må være den første.. Mener du med dette også at vi ikke trenger å beskytte ambassader, og viktige nasjonsmøter? For det har jo heller ikke skjedd så mye der....I England har vi ihvertfall ingen tilfeller av terror, og de er samtidig langt unna oss...

Lenke til kommentar
kjønner egentlig bussjøføren godt, er jo mye terror nå for tiden. man vet aldri

8703816[/snapback]

Er det det? Når opplevde vi sist terror i Skandinavia?

8712631[/snapback]

En gang må være den første.. Mener du med dette også at vi ikke trenger å beskytte ambassader, og viktige nasjonsmøter? For det har jo heller ikke skjedd så mye der....I England har vi ihvertfall ingen tilfeller av terror, og de er samtidig langt unna oss...

8712829[/snapback]

Hvor mye skal man forkjipe samfunnet for å beskytte mot en relativt liten trussel? Jeg må stadig "lide" for latterlig terrorfrykt når jeg kjører fly feks.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...