Gå til innhold

Ble nektet på bussen fordi hun bar burka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meningen er å dekke mest mulig? Og hva kan grunnen til det være, mon tro?

Er man så stygg at man ikke vil vise fram seg selv? Eller er kvinnen "mindre verdt" og man må derfor dekke henne til? Eller skal vi nordmenn ikke bli så jævli kåte ( :ermm: ) av å se på burka-damene at de må dekke seg til?

 

Jeg bare spør.

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
I norden må de ikke identifisere seg, hvordan trodde du ellers at en av London bomberne greide å flykte til Pakistan iført søsterens burka og med hennes pass?  :hmm:

8479659[/snapback]

 

Ja, ikke sant. Så når noen sier at vi skal akseptere dette uten spørsmål, bør man tenke seg om hvilke konsekvenser det vil få for samfunnet. At mennesker kan gå tildekket rundt, uten fare for å bli oppdaget. Hvilke muligheter for kriminelle...

Lenke til kommentar
Der identifisering trengs må man selvsagt vise ansikt. Ellers skal det gå rimelig greit.

8480554[/snapback]

 

Men de har ikke lov til å vise ansiktet sitt til hvem som helst. Det må f.eks være en kvinne tilstede som kan se. Hva skjer hvis det ikke er mulig?

8480616[/snapback]

 

Ingen mann untatt ektemannen har lov til å se. Kvinne går det helt greit med!

 

Men litt OT: Har ikke en kvinne som bærer på en burka frihet itl å gjøre det, uten å få innblandinger.

Lenke til kommentar
So what om man ikke dekker til ansiktet med en bunad? Hva har det med saken å gjøre i det hele tatt? Er det et bedre kulturelt plagg om man ikke dekker til ansiktet?

 

Der identifisering trengs må man selvsagt vise ansikt. Ellers skal det gå rimelig greit.

8480554[/snapback]

 

Nå skal det jo sies at det er svært mange situasjoner i hverdagslivet hvor identifisering trengs. Og hvis ikke behovet for identifisering er absolutt er det, rett og slett, provoserende ovenfor resten av befolkningen å gå 100% dekket til. Hva vil de oppnå?

Lenke til kommentar
Hva får deg til å tro at hun ikke har noe reelt valg?

8479553[/snapback]

Når det gjelder hvorvidt det er et valg eller ikke å gi i burka; jeg kan uten videre finne på å sprade rundt i kun mannetanga på skolen, men ville aldri gjort det ettersom jeg ikke hadde satt pris på det sosiale stigmaet det hadde gitt meg.

 

(Denne sammenlikningen er selvfølgelig satt på spissen. :))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Å bære burka er mitt eget valg

8478556[/snapback]

 

Jada. :nei:

8478918[/snapback]

Hvorfor benekter dere dette?

8479387[/snapback]

Hvorfor tror du at hun har et reelt valg?

8479403[/snapback]

Hvis hun sier det så vil jeg tro det.

8479414[/snapback]

 

Burka er alt annet en frivillig. med hjernevasking siden fødsel så tror mange at det å bruke burka gjør de helt frivillig. Hvem har lyst til å bruke en svart ninja drakt. det er tåpelig å påstå noe annet. se for deg burka i 40Celsius.

 

I det mest vestlige muslimske landet(Tyrkia) er burka ulovlig. Fordi det er radikalt muslimsk og trakkaserende. Og Burka burde også forbys i Norge, etter min mening.

Faktisk hele EU.

Lenke til kommentar

Om de fjerner sløret og lar ansiktet være utildekket, må de gjerne gå i burka for min del...

 

Det er lov å praktisere både egen kultur og egen relegion i de fleste vestlige land, så lenge man holder seg innenfor de gjeldende lover og sosiale normer for det aktuelle landet. I vesten møtes vi ærlig, ansikt til ansikt, og å kreve å til en hver tid være maskert er en provokasjon.

 

Dessuten så er den heltildekkede burkaen i praksis et instrument og en hersketeknikk for å kue kvinnen, og burde forbys på lik linje med omskjæring av kvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...