Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Best maling for vinduer (utvendig)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er interessert i synspunkter på hva som er best å male vinduer med utvendig. Holdbarhet og minst mulig flassing har stor betydning

8478545[/snapback]

skarp vinduene for løs maling, puss så over med sandpapir. Så begynner man med å grunne alle flekker det ikke er maling på med Visir vindus grunning for så å male over med Drygolin Dør og vindusmaling. Da har du et resultat som vil vare i mange år fremover. :thumbup:

Lenke til kommentar

skarp vinduene for løs maling, puss så over med sandpapir. Så begynner man med å grunne alle flekker det ikke er maling på med Visir vindus grunning for så å male over med Drygolin Dør og vindusmaling. Da har du et resultat som vil vare i mange år fremover.  :thumbup:

8482018[/snapback]

Ja det med forarbeidet er greit (bør også vaske før man skraper, og påføre sopp &algedreper før grunning)

Men jeg lurer litt på vannbasert vindusmaling (som feks "Jotun optimal vindu") hvordan den er holbarhetsmessig kontra oljebasert vindusmaling

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man vaske før man skraper?  :ermm:

Det har jeg aldri gjort før...

8521471[/snapback]

Med tiden samler det seg skitt og dritt. Maler du oppå dette og det ikke er rent nok, kan du risikere at malingen flasser\blærer seg.

Lenke til kommentar

8521471[/snapback]

Med tiden samler det seg skitt og dritt. Maler du oppå dette og det ikke er rent nok, kan du risikere at malingen flasser\blærer seg.

8536728[/snapback]

Ja, jeg vet det. Men det jeg mente var: Hvorfor vaske FØR man skraper. Man lager jo MYE mere skitt og støv når man skraper, enn det lille sjiktet som var der fra før.

Lenke til kommentar

8521471[/snapback]

8536728[/snapback]

Ja, jeg vet det. Men det jeg mente var: Hvorfor vaske FØR man skraper. Man lager jo MYE mere skitt og støv når man skraper, enn det lille sjiktet som var der fra før.

8537280[/snapback]

To ting antar jeg; For det første er ikke det som er bak det man skraper bort skittent. Og så blir det bart tre som kommer fram der, og det vil sikkert trekke til seg vann når man vasker. Så jeg går utfra det er derfor man anbefaler å vaske før man skraper.

Det som skrapes av er jo bare løst flass, som bare børstes eller blåses bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...