Gå til innhold

Project Spon (foreløpig navn)

Anbefalte innlegg

Jau, har fulgt med på "The Chipboard Dream" av Goscinny som er blitt min helt ^^. Og har derfor også lyst til å lage mitt eget sponplatekabinett, men er ikke helt sikker på om jeg allerede skal bruke en ramme jeg har (bilder under) på grunn av jording, eller er det trygt med en treramme, vil liksom ikke at de nye delene jeg skal kjøpe til kabinettet blir ødelagt?

Bilder av ramma her (forresten, ytre mål er 43cm høyt, 48 langt og 19 bredt):

26042007113du4.th.jpg

...

26042007114yz7.th.jpg

Det hvite lokket er et rom til en 80mm vifte

26042007115to0.th.jpg

Lokket åpent

26042007116jv0.th.jpg

Baksiden

26042007117hy9.th.jpg

Feste til skjermkort etc.

26042007118zy7.th.jpg

HK-brettet åpent.

Har også noen skisser, men de er på papir, men hovedtemaet jeg har tenkt for kabinettet er sort og grønt, med hele kabinettet sort og grønne vifter og lys inni.

Har tenkt til å ha to 80mm eller èn 120mm vifte i fronten, èn 120mm på siden, èn 80mm i det lokket ved hardiskene, og to 80mm bak.

Kom gjerne med innslag og forslag i kommentartråden :)

Endret av Arekey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mini update (28.04.07)

Idag har jeg gjort noen innkjøp til kabinettet, bla. sparkel, sandpapir og plansliper, har også fått skjært ut HK-brettet og slikt, men har ikke orket å tatt bilder.

I morgen blir det nok ikke så mye arbeid på prosjektet, skal nok ut på en søndagstur og grille.

Endret av Arekey
Lenke til kommentar

Mini update (04.05.07)

Har ikke fått gjort noe på kabinettet i løpet av denne uka, utenom å få løs stasjonsbrønner og slikt, fordi (min kommende) stefaren min som skal sage ut sponplatene har vært på jobb (jobber skift), men skal prøve å gjøre noe i morgen om jeg får tid.

Lenke til kommentar

Har kommet frem til at jeg avslutter dette prosjektet, og at jeg kjøper meg et Lian-Li kabinett jeg modder litt på, siden det er lettere å gjøre, dessuten har jeg mistet en del av lysten til å lage en sponplate-kabinett, ja, jeg vet at det er en del sjarm i det og slikt, men følte plutselig en trang til å kjøpe et av Lian-Li sine (vakre) kabinetter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...