Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt hovedkort - får ikke bilde! Fortvilet nå!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som nevnt i en av postene under døde stue pc'en min i går. Etter masse feilsøking, med blant annet bytte av PSU fant jeg ut at det måtte være hovedkortet.

 

Så jeg bestilte et nytt i dag som jeg hentet nå i stad.

 

Hovedkortet jeg kjøpte er: Asus P5B-Plus Vista Edition, P965, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

 

Jeg setter så inn hovedkortet. Setter inn PSU, CPU og RAM. Kobler på strøm (to kontakter), setter inn en disk og DVD ROM. og til slutt skjermkort som er et PCI-express kort.

 

Slår på pc'en og den starter opp, men jeg får ikke noe bilde, heller ikke noe PIP som jeg pleier å få når BIOS henger seg opp i hardware endringer.

 

Bytter plasser på RAM brikkene, fortsatt samme problem.

Setter inn to nye RAM brikker, fortsatt samme problem.

Setter inn nytt skjermkort, fortsatt samme problem.

 

CPU'en er ikke den samme som sto i pc'en da den døde i går.

Minne brikkene er ikke de samme som sto i pc'en i går

Det andre skjermkortet sto ikke i pc'en i går

 

Hva kan være problemet. Begynner å bli skikkelig fortvilet nå, for dette er den viktigste pc'en for meg. :cry::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for bumping, men er det virkelig ingen som har noen tips i det hele tatt?

 

Kan det være at den orginale PSU'en min (Antec Phantom 500 EC) som er defekt, og som ødela hovedkortet mitt i går, og så ødela det nye hovedkortet jeg satt inn i dag?

Er det sannsynlig at en PSU kan gjøre dette?

 

For absolutt alle andre deler er jo nå byttet ut: CPU, RAM, skjermkort og selve hovedkortet.

 

Jeg prøvde å bytte PSU etter feilen først oppsto i går, men da hjalp det ikke noe. Og hvis det er PSU som ødela hovedkortet i går, så har det mest sannsynlig skjedd i dag også.

 

Hva er et neste jeg burde gjøre, noe mer jeg skal bytte. Må jeg kjøpe enda et hovedkort? Hadde virkelig satt pris på noen tips og råd fra mer erfarne folk.....

 

edit: En stor forskjell fra i går til i dag: I dag starter pc'en, dviftene går, diskene starter og DVD spilleren starter. Viften på det andre skjermkortet jeg tester starter, men som nevnt, ingen bilde i det hele tatt. Helt svart skjerm.

 

Og TV fungerer selvsagt, det virker til alt annet.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Asus P5PL2 hovedkort for S775 I945PL

 

Men jeg har endelig fått det til. Byttet PSU på det nye hovedkortet, og fikk jeg plutselig alt til.

Så det har vært en kombinasjon av defekt PSU i går, som har ødelagt hovedkortet.

 

Heldigvis er ikke det nye hovedkortet ødelagt, og med den nye PSU'en så fungerer det kjempe bra nå.

 

Har fått alt til å fungere, og de to nye diskene jeg satt inn i går.

 

BIOS finner bare 3 GB av 4 GB, så kanskje en av RAM brikkene har tatt kvelden også. Men 3 GB er bedre enn 2, så jeg gidder ikke å styre så mye mer med det.

 

Men at det skjedde noe alvorlig feil i går er jeg ikke i tvil om. Får vel teste den "gamle" cpu'en jeg tok ut i dag på en annen pc, for å se om den fortsatt virker.

 

Frustrerende har det vært, og nå håper jeg det fungerer bra fremover. Men må bytte PSU senere uansett, for den jeg har satt inn nå BRÅKER mye i forhold til den jeg hadde (som var delvis vifteløs).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...