Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp meg. PC fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Skjerm, tastatur og mus fungerer ikke, og det ser ikke ut som de får strøm. Skjermen setter seg i vente modus med en gang jeg skrur på pc-en. Den får respons. ( Kommer ikke opp "pleas connect video cable" melding. Så jeg veit ikke om det er noe mer feil. CD-ROMS, hard-disk og div. pynte greier som vifte, leds osv. fungerer. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut alle komponenter som ikke må være i for å kunne starte opp.

Fungerer det da, er det noe feil med en eller annen av de du har tatt ut.

Du kan også prøve å slette CMOS og se om det gir noen resultater. Det gjør du ved å ta ut batteriet noen sekuner eller flytte en jumper på hovedkortet noen sekunder.

Sjekk at alle kabler og kort sitter skikkelig. Sjekk gjerne alt 2 ganger.

Det kan også være en deffekt PSU som gir for lite strøm.

Lenke til kommentar
Ta ut alle komponenter som ikke må være i for å kunne starte opp.

Fungerer det da, er det noe feil med en eller annen av de du har tatt ut.

Du kan også prøve å slette CMOS og se om det gir noen resultater. Det gjør du ved å ta ut batteriet noen sekuner eller flytte en jumper på hovedkortet noen sekunder.

Sjekk at alle kabler og kort sitter skikkelig. Sjekk gjerne alt 2 ganger.

Det kan også være en deffekt PSU som gir for lite strøm.

8481336[/snapback]

RE: Jeg har prøvd å tatt ut alle komponentene flere ganger. Har prøvd med to strømforsynere. Det som er litt merkelil er at jeg hadde dette problemet før. Men siden den gang har jeg byttet Skjermkort, Hovedkort, Ram, Strømforsyner og Prossesor. Det kan ikke være noe vipper eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Det er litt uklart om dette er en nybygd pc, eller en eldre som fungerte før. Kan du fortelle om litt mer detaljert om maskinvaren i pc’n? Har du mulighet til å prøve et annet grafikkort? Trenger grafikkortet strøm, utover strømmen det får gjennom PCI –E/AGP –porten? Har du prøvd en annen skjermkabel?

IP

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...