Drillo Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Her har dere "beviset" for at jorda kun er ca 6 000 år gammel: Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg mener å ha lert at en eller annen (irsk?) munk i middelaldern talte generasjonene bakover i Bibelen og kom fram til at jorda var ca. 6000 år gammel. Ytterst tvilsom utregning. 8488511[/snapback] Tja, på kristenblogg.no så jeg at flere hadde gjort det samme og kommet til samme resultat. 8489292[/snapback] Jeg tror det var Ricky Gervais som sa det noe sånt som: "Well, thanks a lot for your effort, people!" Ja, hvorfor gjøre det vanskelig, når det kan være så lett? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Her har dere "beviset" for at jorda kun er ca 6 000 år gammel: 8489358[/snapback] Windows kræsjer når jeg prøver å se på den Men hva slags "beviser" er det han har? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Men hva slags "beviser" er det han har?8490546[/snapback] Argument fra uvitenhet og argument fra Skriften. "Jeg forstår ikke evolusjonsteorien/geologi/noenting, derfor har bibelen rett." Er du veldig interessert, kan du jo titte her. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Argument fra uvitenhet og argument fra Skriften. "Jeg forstår ikke evolusjonsteorien/geologi/noenting, derfor har bibelen rett." 8490690[/snapback] Jeg klikket det vekk med en gang han begynte med den hele "Var din tiptiptip oldefar en bakterie?" greia. Kent Hovind er og blir en skam for menneskeheten. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Da jeg gikk på skolen var det en "missing link" i evolusjonen av mennesket. Tenkte jeg skulle spørre om hvordan dette var i dag, men tror jeg fant en bra forklaring som kan være av interresse: http://en.wikipedia.org/wiki/Transitional_fossil A popular term to designate transitional forms with is "the missing link". The term is especially used in the regular media, but inaccurate and confusing. This is partly because it implies that there was a single link missing to complete the picture, which now has been discovered. In reality, the continuing discovery of more and more transitional fossils is further adding to our knowledge of evolutionary transitions. The term probably arose in the 19th century where the awaited discovery of a "missing link" between humans and so-called "lower" animals was considered to be the final proof of evolution. The Australopithecus afarensis fossil (more commonly known as "Lucy") is seen as a key transitional fossil. The discovery of Australopithecus africanus (Taung Child), Java Man, Homo erectus, Sinanthropus pekinensis (Peking Man), etc. are also vital to the study of links. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Intelligent design er teorien om at ting som begynnte avansert og utviklet, uten å ha en lavere form de kan ha utviklet seg fra, må være skapt av noe intelligent. et eksemplel er en bakterie eller noe annet smått som har en avansert padlemetode, som ikke har blidt utviklet gjennom evolusjon. Dette blir da kaldt vitenskap og derfor blir det presset inn på di amerikanske skolene, selv om det sortpå hvitt strider mot grunnloven. Mange skylder her på "Born again christians" eller Evangelicals som de kaller seg. Det er nå blitt så mange av dem at de kan bestemme utfallet ved et eventuellt folkevalg. Dette er et tema som opptar meg, og irriterer meg like mye som trådstarter. Fin Avatar btw. FSM kan ikke motbevises så derfor må det jo være sant! Legger ut noen linker som er aktuelle i forhold til tråden Stupid design - Intelligent design motbevist på 5 min Richard Dawkins - The Root of All Evil - part 1 Richard Dawkins - The Root of All Evil - Part 2 Lenke til kommentar
ORF Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Intelligent design er teorien om at ting som begynnte avansert og utviklet, uten å ha en lavere form de kan ha utviklet seg fra, må være skapt av noe intelligent. Du må IKKE forveksle dette med en VITENSKAPELIG teori. ID følger INGEN av de vitenskaplige metodene.. et eksemplel er en bakterie eller noe annet smått som har en avansert padlemetode, som ikke har blidt utviklet gjennom evolusjon. Om du tenker på bakteriens flagell, er denne blitt VITENSKAPELIG tilbakevist som et eksempel på ID. (søk på Kenneth Miller på google video). Faktisk er alle eksemplene på ID blitt tilbakebevist. Dette blir da kaldt vitenskap og derfor blir det presset inn på di amerikanske skolene, selv om det sortpå hvitt strider mot grunnloven. Mange skylder her på "Born again christians" eller Evangelicals som de kaller seg. Det er nå blitt så mange av dem at de kan bestemme utfallet ved et eventuellt folkevalg. Dette blir ikke kaldt vitenskap, det er tilogmed blitt stadfestet med DOM i det amerikanske rettsystem at ID ikke er vitenskap. Endret 29. april 2007 av ORF Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 fult klar over at det ikke er vitenskap,men jeg trodde det var argumentet som fikk det inn i skolen. og første linken jeg oppga motviser vel ganske enkelt hele opplegget. Jeg viste ikke at det var fastsatt med dom at det ikke er vitenskap. Hvordan kan de undervise det da? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 fult klar over at det ikke er vitenskap,men jeg trodde det var argumentet som fikk det inn i skolen. og første linken jeg oppga motviser vel ganske enkelt hele opplegget. Jeg viste ikke at det var fastsatt med dom at det ikke er vitenskap. Hvordan kan de undervise det da? 8499442[/snapback] Vel. Hvordan kan kristendom overleve i skolen i det hele tatt? Hvorfor lærer vi ikke om enhjørninger og andre fantasy-elementer? Spørsmålene er mange -- men mange tror jesus var en alv sendt til jorden for å blidgjøre det onde trollet Gud. Eller noe slikt; uansett hva vi kaller dem blir ikke setningen mer eller mindre sansynlig da man allerede gir begge subjektene overnaturlige egenskaper. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg kom over denne artikkelen som jeg tenkte dere kanskje har lyst til å lese. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) En 16 år gammel jente fra en skole i St Petersburg har stevnet det russiske undervisningsdepartementet for retten, fordi hun mener skolens biologibøker krenker hennes religiøse følelser - ettersom den ikke åpner for andre teorier om livets utvikling, som kreasjonismen. Hun serverer også den vanlige kreasjonist-rappen om at Darwins teori ikke er bevist, og at evolusjonsteori egentlig er marxist-leninistisk ideologi. http://www.forskning.no/Artikler/2007/februar/1171626621.36 Umhu -- For ID er veldokumentert. Dessuten strider læren om elektristet mot min tro på Tor og fornærmer meg -- så SLIPP TOR FRI, JÆVLER, og kutt ut elektrisiteten! Og stopp å fly, dere kan drepe Odins ravner eller kollidere med Tor når han lager tordenvær. Og hva er dette med at lyn ikke er skapt av Tor? BLASFEMI! Endret 6. mai 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå