Lakus Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Vil survival of the fittest denne gangen bety survival of the religious? Vil ikke tro det, ettersom de som er "fittest" er i mine øyne ikke-religiøse. Mens de holder seg til "gud gjorde det med mening og det er hans ord, vi må holde oss fast" så sikrer vi andre oss på en bakketopp mens en stor-tsunami skyller over verden... Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg tror ikke relgion kan påvirke evolusjon så mye i dag. Jeg tipper derimot du finner et passende begrep innen økonomi, altså survival of ... economy. http://video.google.com/videoplay?docid=-3...ration#0h40m50s Det virker som de vinner Endret 27. april 2007 av vanedyret Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Vil survival of the fittest denne gangen bety survival of the religious?Vil ikke tro det, ettersom de som er "fittest" er i mine øyne ikke-religiøse.8485033[/snapback] Husk at det er fellesskapet som er den viktigste motivasjonen de fleste religiøse har for å "tro". Naturlig utvalg: Sterkt fellesskap=større sjanse til å overleve Seksuelt utvalg: Sterk i "ånden"=større sjanse til å formere seg. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Husk at det er fellesskapet som er den viktigste motivasjonen de fleste religiøse har for å "tro". Joda, men vil nå si at "humanister" legger mer vekt på og hjelpe hverandre enn religiøse gjør med alle bønnene sine... Mine syn... Lenke til kommentar
cvbfgs Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) I USA er det bare 45 % av befolkningen som aksepterer evolusjonslære. Egentlig burde tallet vært høyere med tanke på antallet kristne der borte. Evolusjonslære er uforenlig med blant annet kristendom etter min mening. I Norge er det visstnok 11 % av befolkningen som ikke godtar evolusjon, og jeg mener å huske og ha lest at hele 3 000 norske barn går på skoler som underviser i kreasjonisme. Hvis vi ikke forbyr religiøse privatskoler (for barn) vil vi etterhvert få tilstander som i USA og veldig mange andre land (ettersom hjernevasking tydeligvis er veldig effektivt). Endret 27. april 2007 av cvbfgs Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 I USA er det bare 45 % av befolkningen som aksepterer evolusjonslære. Egentlig burde tallet vært høyere med tanke på antallet kristne der borte. Evolusjonslære er uforenlig med blant annet kristendom etter min mening. I Norge er det visstnok 11 % av befolkningen som ikke godtar evolusjon, og jeg mener å huske og ha lest at hele 3 000 norske barn går på skoler som underviser i kreasjonisme. Hvis vi ikke forbyr religiøse privatskoler (for barn) vil vi etterhvert få tilstander som i USA og veldig mange andre land (ettersom hjernevasking tydeligvis er veldig effektivt). 8485496[/snapback] Jeg synes 11% er sjokkerende mye. Privatskoler er jeg imot allerede av andre grunner, og hvis de skal drive hjernevasking av barna, så er det nok en grunn til å forby faenskapen. Det morsomme er at de som forsvarer kreasjonismen faktisk bruker de samme argumentene. VI lærer barna vranglære, VI er ignorerer bevisene for at dinosaurer levde på samme tid som menneskene for 6000 år siden osv. Utrolig festlig at idioter som kun har lest litt i Bibelen tør å utfordre verdens beste forskere på dette området. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 11 % sjokkerende mye? Det betyr jo også at 89 % "tror på" evolusjon. Det finnes vel mange merkelige meninger som deles av ca. 10 % rundtomkring. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 11 % sjokkerende mye? Det betyr jo også at 89 % "tror på" evolusjon. Det finnes vel mange merkelige meninger som deles av ca. 10 % rundtomkring. 8487178[/snapback] 11% er tross alt én av ni nordmenn! Én av ni nordmenn tror ikke på noe så åpenbart som evolusjon! Antagelig mener også de samme menneskene at jorda kun er seks tusen år, og at dinosaurer lavde på samme tid som mennesker. Er du ikke enig i at det er litt skuffende at én av ni folk du møter på gata ikke er mer opplyste enn som så? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvilke grunner har du for å anta sånt? Og at en av ni er tullinger er intet nytt. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Hvilke grunner har du for å anta sånt? Og at en av ni er tullinger er intet nytt. 8487751[/snapback] Jeg antar at de som ikke tror på evolusjonslæren leser Bibelen bokstavelig talt. Der står det også at jorda kun er 6000 år gammel, og at dinosaurene vandret på jorda samtidig med menneskene. Jeg har aldri snakket med en ikke-religiøs person som ikke tror på evolusjon. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det står ingenting om verken jordas alder eller dinosaurer i Bibelen. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Selv om 11% ikke tror på evolusjonsteorien, betyr ikke det at de nødvendigvis tror på kreasjonismen, de kan rett og slett gi blaffen eller ikke vite hva det er. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Det står ingenting om verken jordas alder eller dinosaurer i Bibelen. 8487922[/snapback] Jordas alder har man regnet seg fram til. Dinosaurer er visst nevnt(det står noe om store dyr som drikker opp en hel elv eller noe i den dur). Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg mener å ha lert at en eller annen (irsk?) munk i middelaldern talte generasjonene bakover i Bibelen og kom fram til at jorda var ca. 6000 år gammel. Ytterst tvilsom utregning. Endret 27. april 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Selv om 11% ikke tror på evolusjonsteorien, betyr ikke det at de nødvendigvis tror på kreasjonismen, de kan rett og slett gi blaffen eller ikke vite hva det er. 8488314[/snapback] Hvis de ikke veit hva det er, er de også svært lite opplyste. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Det står ingenting om verken jordas alder eller dinosaurer i Bibelen. 8487922[/snapback] Jo. Det står hele stamtavlen fra Adam og Eva fram til Jesu fødsel. Til sammen ca 4000 år. I tillegg står det om kjemper som vandret på jorden, og de kristne sier at dette naturlig nok er dinosaurer. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Selv om 11% ikke tror på evolusjonsteorien, betyr ikke det at de nødvendigvis tror på kreasjonismen, de kan rett og slett gi blaffen eller ikke vite hva det er. 8488314[/snapback] Hvis de ikke veit hva det er, er de også svært lite opplyste. 8488719[/snapback] Ja, men du støtter heller at de er uvitne fremfor at de er dumme? Pluss at det finnes mange eldre personer som ikke har så stor kunnskap innen vitenskap, samt at de i tillegg er kristne. Dette utgjør jo en viss prosent, men da skal i hvert fall den prosenten bli lavere og lavere etterhvert som alderdommen kommer snikende. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Selv om 11% ikke tror på evolusjonsteorien, betyr ikke det at de nødvendigvis tror på kreasjonismen, de kan rett og slett gi blaffen eller ikke vite hva det er. 8488314[/snapback] Hvis de ikke veit hva det er, er de også svært lite opplyste. 8488719[/snapback] Ja, men du støtter heller at de er uvitne fremfor at de er dumme? Pluss at det finnes mange eldre personer som ikke har så stor kunnskap innen vitenskap, samt at de i tillegg er kristne. Dette utgjør jo en viss prosent, men da skal i hvert fall den prosenten bli lavere og lavere etterhvert som alderdommen kommer snikende. 8488780[/snapback] Jeg skulle likt å vite hvor stor andel av den norske befolkningen under 30 år som er kristne. Vet du? Joda, det blir sikkert færre og færre i Norge. I USA derimot... Lenke til kommentar
Timur Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Vitenskap og religion er to motsetninger. Vitenskapen vil hele tiden fornye seg og ny kunnskap kan endre det som før ble regnet for å være fakta. Religion derimot vil ikke det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg mener å ha lert at en eller annen (irsk?) munk i middelaldern talte generasjonene bakover i Bibelen og kom fram til at jorda var ca. 6000 år gammel. Ytterst tvilsom utregning. 8488511[/snapback] Tja, på kristenblogg.no så jeg at flere hadde gjort det samme og kommet til samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå