Gå til innhold

Nei til evolusjonslære i skolen!? Galskap!

Anbefalte innlegg

En del kristne, spesielt i USA, mener at evolusjon ikke bør læres i skolen, fordi det kun er en teori. Det bør erstattes med intelligent design.

For det første er "intelligent design" alt annet enn faktakunnskaper, så dét argumentet kan vi trekke ned i dass.

For det andre må vi huske på at en vitenskapelig teori er det beste vi kan ha om noe i det hele tatt. Gravitasjon er en teori. Atomer er en teori. Skal vi slutte å lære disse tingene også?

Eller er det kanskje greit, siden det ikke strider med Bibelens ord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen, jeg blir så forbanna!

Her er en kar som prøver å hjernevaske seerne med at jorda kun er noen få tusen år. Ikke bit på, dette er fundamentalisme av verste sort. Jeg blir kvalm, samtidig som jeg får meg en god latter.

Lenke til kommentar

Syke folk. De som står bak det vedtaket der...lurer på om de tror på evolusjon selv?

Har forresten sett 5 av seminarfilmene nå. Ennå har ikke mannen ett eneste argument for hvorfor jorden er kun 6000 år gammel, annet enn bibelsitater.

Lenke til kommentar
Ennå har ikke mannen ett eneste argument for hvorfor jorden er kun 6000 år gammel, annet enn bibelsitater.

8478974[/snapback]

Det er ingen som har andre argumenter for sin religions sannhet enn argument fra egen følelse og argument fra uvitenhet. Noe som burde gjøre religion til et marginalt fenomen, men som desverre ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Det eldste beviset man har for kjæledyr i Norge er den såkalte varangerhunden, som skal være omkring 7000 år gammel. Den har kanskje først og fremst vært et nyttedyr, men man kan anta at den også fungerte som kjæledyr. Varangerhunden var en spisshundlignende hund av relativt liten størrelse.

Før tidens begynnelse hadde Nordmenn kjæledyr :)

Lenke til kommentar

Det begynner å lure seg inn i skolebøkene i både Canada og England, og jeg leste at det har etablert seg i Tyrkia óg, men den artikkelen finner jeg ikke igjen. Først bytter de ut evolusjonsteorien med Intelligent Design, og snart vil de prøve å bytte ut gravitasjonsteorien med Intelligent Falling. :ph34r:

Endret av andir
Lenke til kommentar
En del kristne, spesielt i USA, mener at evolusjon ikke bør læres i skolen, fordi det kun er en teori. Det bør erstattes med intelligent design.

For det første er "intelligent design" alt annet enn faktakunnskaper, så dét argumentet kan vi trekke ned i dass.

For det andre må vi huske på at en vitenskapelig teori er det beste vi kan ha om noe i det hele tatt. Gravitasjon er en teori. Atomer er en teori. Skal vi slutte å lære disse tingene også?

Eller er det kanskje greit, siden det ikke strider med Bibelens ord?

8477730[/snapback]

Unnskyld at eg ikkje der seriøsiteten til innlegget ditt..

Hvorfor bruker du bildet av en som benekter Holocaust og det i et innlegg hvor du legger frem hvor dum folk er som ikke trur på evolusjon..

Lenke til kommentar
Lærer elever i OFFENTLIG SKOLE i England, Canada og Tyrkia at jorda er ca 6000 år gammel!?

http://www.youtube.com/watch?v=PMeUoMyI8zM...related&search=

Siste to minuttene her er vittige!

8479109[/snapback]

Rett og slett tragisk...

Så fordi ett dinosaurbein ikke er markert med årstall kan man ikke vite hvor gammelt det er og det er bevis nok for å si at jorden er 6k år gammel?

Hva med å komme med noe ordentlige bevis.

Dessuten er det han sa om columbine på starten helt irrelevant. Mener han at de som tror på evolusjonen har lettere for å gå bæsj og drepe folk enn folk som tror på id?

Skummelt at evolusjonsteorien blir droppet i bøker også

Lenke til kommentar

Hva sier de lærde innen evolusjon om teknologisk utvikling? Kan det være det neste steget i livets evolusjon? Vet ikke om dette er riktig, men jeg mener å ha lest at evolusjonen baserer seg alltid på forrige generasjons "blueprint". Mennesket i samspill med teknologi ser ut til å påvirke evolusjonens gang mer og mer.

Er vi virkelig så spesielle som vi vil ha det til, eller vil teknologi sørge for at mennesket (Homo Sapiens Sapiens) en dag er historie i likhet med Neandertalere? Hvorfor har mennesket gjennom teknologi i over 5000 år vist så stor interresse for stjernene? Har livets evolusjon "programmert" oss slik? Er det så ille å tro at "liv" har behov for å spre seg til andre planeter og solsystener, og at den raskeste metoden var å skape intelligens som igjen ville skape teknologi?

Hypotesen teknologisk singularitet pirrer min nysgjerrighet ganske bra :) .

Lenke til kommentar
Det verste er at religion sannsynligvis er et utslag eller biprodukt av evolusjonen. Ironisk nok. Ref. "Breaking the Spell: Religion as a Natural Phenomenon" av Daniel Dennett.

8484972[/snapback]

Vil survival of the fittest denne gangen bety survival of the religious?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...