Gå til innhold

Poll: Ditt livssyn


Hvilken av disse beskrivelsene passer best for deg?  

289 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse beskrivelsene passer best for deg?

    • Kristen
      43
    • Muslim
      3
    • Buddhist
      4
    • Jøde
      0
    • Hindu
      0
    • New Age-fan
      4
    • Annen religion
      11
    • Ateist
      142
    • Agnostiker
      34
    • Bryr meg ikke det spor
      45


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er kristen, men tror ikke at verden ble skapt av Gud men tror at Gud,Engler,Jesus er høyere skapninger.

8655195[/snapback]

 

Hmm, at verden ikke ble skapt av Gud sier du? heh, tuller du?

Dersom du er kristen, så skulle man jo tro at Gud skapte verden? :p ..

Vell.. Nå blir jo Gud til stadighet beskrevet i flertall, så jeg vil tro det blir mer riktig! :)

 

Herren Yaweh kommer inn, komanderer Gudene til å skape drivhus effekt osv...

 

-Det er en gåte som jeg sliter litt med!!... Gud skiller lys fra mørket, så gjør han litt til, etter det, skaper han de to store lysene på himmelvelvingen (sol og måne)...

-Ok.. Han har skapt lys og mørke, men han har ikke laget solen enda... Så det jeg lurer på her er om hva som er ment? Dette er en gåte som jeg trenger å tygge på.. Dersom det er big bang, så skapte han lys, men det vil altid være mørkt dersom han bare lager stjerner ("soler")

 

Foresten? Inneholder, vann - luft og omvendt? I såfall er Bibelen genial! :)

Lenke til kommentar
Syntes Verdenskapningen blir litt for "Stor" men resten mener jeg er mulig. Som f.eks Dommedagen, Har lest og studert en del om det emnet og begynner og bli litt smågal  :roll:

8655483[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig er verdens tilblivelse ikke den enkleste oppgaven å ta for seg! -Det sier jo seg selv ;) ..Evolusjon har folk jobbet med lenge. Den kan vanskelig benektes.. Det sier seg selv at dette ikke er en enkelt tema..

 

Det jeg tror, er at dersom det vi snakker om er sant, så tror jeg ikke de vil være motsetninger.. Her tror jeg man burde begynne å se på Bibelen som en evig bok, dersom man virkelig tror at det ligger sannhet i den.. Dersom man gjør det, så kan man tenke at de skapelses dagene, ikke enda er gjennomført.. Tja, et argument for det, er jo at jorden umulig kunne vert fylt med mennesker på den tiden, (den tiden, hvor forskning viser at den ble skrevet)

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Ja fikk et mega kick i går etter og ha sett The Omen(Dont Ask) og begynnt og studere mer(Gjorde det en del før da) men da jeg kom inn på dette med 666 ble det mer gransking og nå sitter jeg her og er litt små redd.

8655591[/snapback]

 

Hvorfor er du småredd? Dersom du går inn på www.bibelen.no så vil du finne ganske mange gode grunner for hvorfor du ikke trenger å være redd ;)

 

Ble det ikke sagt noe sånt som: Frykt ikke! Jeg er med dere alle dager inntil verdens ende?

 

Ta det med ro, dersom det som står i bibelen angående klima enderinger, er det samme som global oppvarming, så kommer dette til og ta meget lang tid...

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Fjoo det redda dagen (Uka..Månden?) Blir ganske lett påvirket av sånne ting :roll:

8655722[/snapback]

 

Dette er jo litt intressant :p "The Illuminati" under dette temaet vil du finne en god del godsaker å ta fatt i...

 

Sjekk denne :)

 

bushsignofdevilsml7fv.jpg

 

Mange intressante konspirasjons teorier man kan lese om her ja! :)

 

Dersom det er riktig at President George W. Bush, er medlem i den okkulte frimurer losjen: "Skull and Bones" og blir kaldt for: Knight of Eulogia, så har verden ganske så store problemer å hanskes med.. Spesielt dersom hans far mente NWO for alvor, og dette er en plan som stemmer med konspirasjonene folk har lagt til rette..

 

For meg er dette intressant, jeg tar ikke alt for god fisk ;)

 

 

Ser dere paralellen?

 

zvzvzzzzvx6wu.jpg

zavzvzzzzz7zz.jpg

 

hehe, ganske bra gjort og trekke denne konklusjonen?

 

Famous Quotes from US Presidents

 

"The truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the larger sectors has owned the government since the days of Andrew Jackson". "In politics, nothing happens by accident, if it happens, you can be sure we planned it that way".

 

"Some of the biggest men in The United States, in the field of commerce and manufacture, are afraid of something. They know that there is a power somewhere, so organized, so subtle, so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive, that they had better not speak above their breath when they speak in condemnation of it".

 

"If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, and then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent they conquered".

"It is not my intention to doubt that the doctrination of The Illuminati and the principles of Jacobinism had not spread in The United States. On the contrary, nobody is more satisfied with this fact than I am". George Washington (1978) President and Freemason.
Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Haha genialt Bilde :D

hehe, slike finnes det en god del av her på nettet :p

Mye morsomt, og intressant :)

 

Jeg tror mulighetene er der for at det finnes en høyere makt, men ellers er jeg helt religionsfri. Jeg lever etter mine egne regler. Kunne aldri levd etter en bok ala Bibelen, Koranen o.s.v...

 

Jeg kunne ha tenkt meg å få greie på hvordan jeg skulle ha definert denne "høyere makten".. For meg så eksisterer den, forde jeg kan føle den.. Men om det jeg føler, ikke gjennspeiler andres definisjoner av denne "høyere makt", og de sier til meg at det ikke eksisterer noe sånt.. altså benekter det, vil jeg kalde den eller de person(er) for løgner(e)..

 

En god løgner forteller ikke hele sannheten, som er hos den som forteller løgnen.. Definisjon er altså hovednøkkelen til mange av våre spørsmål. Dersom jeg spør hva Gud er, så vil folk svare noe som gjengir bilde de selv har laget seg av Gud, enten de benekter eller ikke benekter Gud eller Guder.

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...